Saako kaverin eksiin koskea?

Vierailija

elikkäs. saako toisen kaverin eksiin koskea?

itsellä on meinaan se tilanne että paras ystävä seurustelee eksän kanssa tällä hetkellä... ei tunteita eksää kohtaan MUTTA. mulla itsellä on ollu periaatteena se että kaverin eksii ei kosketa! Ja tämä ystävä yrittä syyllistää MINUA siitä kun olen vetänyt pienet herneet nenään. Ystävä sanoo että minulla ei ole mitään sanottavaa koska jätin tämän kyseisen miehen.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

samaa mieltä. ei saa koskea!
ite just koin kipeän eron, joka vieläkin sattuu, en ite jättänyt, mut nyt yllättäen paras kaveri on käynyt kiinni. ärsyttää aivan suunnattomasti. itse en vois tehdä niin kaverille, varsinkaan parhaalle sellaiselle.
törkeetä vielä syyllistää tosta sinua,huh huh...

Vierailija

Mun mielestä saa koskea, mutta olisi viisasta odottaa vähän aikaa, että kaikki toipuvat erosta etenkin jos ero on ollut jotenkin kipeä tai parisuhde oli pitkä/vakava. Jo ihan senkin takia ettei uusi suhde ole laastarisuhde. Ketään ihmistä ei voi "varata" itselleen, se on mun mielestä itsekästä.

Mun on pakko sanoa, että ymmärrän tavallaan ystääväsi, koska sinä jätit miehen ja sulla ei ole enää ilmeisesti edes tunteita eksääsi kohtaan. Onko teillä ollut yhteinen sopimus tuosta, että eksiin ei saa koskea vai onko se vain sinun mielipiteesi?

Ansban tapauksessa kyllä olisin itsekin vihainen ystävälle, koska hän on varmasti tiennyt, että ero oli todella kipeä ja toipuminen on vasta meneillään.

Vierailija

Komppaan. Jos erosta jo aikaa eikä sinulla edes mitään tunteita herraa kohtaan niin vapaata riistaa. Tottakai jotain hienotunteisuutta tämmöisissä asioissa ettei lennosta isketä kiinni kavereiden eksiin.

Vierailija

Mä olen sitä mieltä, että ulkopuolisen ihmisen on turha puuttua kahden muun ihmisen väliseen suhteeseen. Ihan kaikin puolin. Ja valitettavasti se nyt vaan on niin, että aloittajan tapauksessa hän itse on se ulkopuolinen tuohon uuteen pariin verrattuna. Toki tilanne tuntuu varmasti hämmentävältä ja vaikealta sulattaa, mutta ei siinä auta muu kuin yrittää hyväksyä tilanne. Sitä kun ei oikeesti koskaan tiedä, keiden välillä kolahtaa! Ystävän pitäis tosin kyllä ymmärtää myös eksä-tytön fiilikset, ja olla sen takia hienotunteinen asiassa.

Mielestäni yksinkertaisesti sanottuna on itsekästä vaatia kahta toista ihmistä olemaan onnettomia erillään, jos itsestä tuntuu pahalta.

Vierailija

Mun mielestä se on ihan siitä kiinni, että minkälainen suhde sillä kaverilla on ollut siihen eksään. Itselläni esimerkiksi oli sellainen tilanne että kaveri oli seurustellut yhden äijän kanssa todella kauan aikaa sitten jonkun parin kuukauden ajan, ja itse en edes tiennyt kun mulla oli juttua tän äijän kanssa, että se oli kaverin eksä. Ei se ainakaan kaveria haitannut koska tuskin muisti koko miestä enää :D

Vierailija

Juu ei todellakaan saa koskea kaverin, varsinkaan hyvän ystävän, eksään. Omassa kaveripiirissä tälläistä on tapahtunut ja siitä ei tosiaankaan mitään hyvää koskaan seurannut...

Eri asia on, jos uusi suhde on myös eksälle ok. Harvemmin niin kuitenkaan on.

Itse en ainakaan haluaisi, että kukaan ystävistäni saatika kavereistani tekisi niin minulle - edes epämääräisten säätöjeni kanssa. Tällä hetkellä kaveri, ei tosin hyvä, kehittelee jotain säädön kanssa. Tosin kyseessä on säädön aloite... Ei kiva. Oli tosi kenkkumaista nähdä näiden edes juttelevan keskenään silmieni alla.

Itse olen tehnyt samanmoisia virheitä ja kadun niitä.

Vierailija

En tiedä onko joku jo bongannut tämän mun tarinan täältä sivulta jostain, mutta tänne se sopii kun nyrkki silmään ! Eli; Seurustelin 1,5v sitten yhden miehen kanssa, eräänä baari-iltana tuli sitten riitaa (ihan "normaalia", eli ei mitään vakavaa) ja hiukan ehkä dramaattisena neitinä marssin baarista kotiin. Ei siis todellakaa oltu eroamassa vaan tyyliin jotain känniriitaa mitä aina välillä on. Seuraavana päivänä sain kuulla että paras kaverini oli ollut mieheni luona yötä. Siitä lähtien he viettivät joka yön yhdessä ja kahden kuukauden yhdessä olon jälkeen he saivat tietää että lapsi on tulossa..
MUTTA; Olen ollut jo hetken aikaa kiinnostunut eräästä miekkosesta, mutta sain pari päivää sitten kuulla että eräs hyvä ystäväni on seurustellut kyseisen ihmisen kanssa joskus monta vuotta sitten. Juttelin tänään ystäväni kanssa, ja kerroin tunteistani tätä miestä kohtaan. Ystäväni "antoi siunauksen" ja sanoi että anna tyttö mennä vain, se on ihana mies. Eli ystävälläni ei ole enää tunteita häntä kohtaan, kaverillisia vain. Ja hän sanoi että mies on todella ihana ja reilu ym. Ja hän oikein toivoikin että meistä tulisi jotain. Mikä ei nyt ole mahdollista, tätä miestä ei nyt kiinnosta seurustelu, haluaa olla sinkku mielummin. :/

Tämä on niiiin kakspiippuinen asia. Riippuu aivan täysin minkälainen suhde on ollut. Mutta jos oikeasti on hyvä ystävä, niin pitäisi ymmärtää että jos ei halua että eksään ei kosketa, niin sitten ei kosketa. Tässä maassa on niin paljon miehiä että pitäis löytyä joku muukin kun kaverin eksä! Ehkä aiheutan pahennusta tms. mutta tämä on vain mun mielipide !
Ja kiitos kun sai taas vähä purkaa ! :D

Vierailija

Ei saa koskea!

Tommoinen periaate on aina ollutkin. Mun mielestä olis ainakin tosi paskaa kattoa vierestä jos kaveri säätäis jotain oman exän kanssa, vaikkei mulla olis siihen enää tunteita. Mut koita puhuu sille järkeä.. Oikeesti! Miltäköhän sun kaveristakin tuntuis jos sulla olis jotain sen exän kanssa?

Vierailija

Riippuu tilanteesta. Jos itsellä ei ole enää minkäänlaisia tunteita, niin mielestäni saa. Tosin olishan se vähän outoa nähdä entinen hyvän kaverin kanssa ja tietää, että ne jakaa samat intiimit jututkin, mitä joskus itse jakoi miehen kanssa. Ja se voi olla kiusallista, jos on paljastanut eksälle jotain arkaluontoista ja eksä meneekin kertomaan tämän ystävällesi. Eli kattoisin vähän tilanteen mukaan.
En pystyisi kyllä itse seurustelemaan mieheni kavereiden kanssa, jos nyt sattuisikin ero. Se olisi liian outoa.

Vierailija
Mirka

Eri asia on, jos uusi suhde on myös eksälle ok. Harvemmin niin kuitenkaan on.

Itse en ainakaan haluaisi, että kukaan ystävistäni saatika kavereistani tekisi niin minulle - edes epämääräisten säätöjeni kanssa. Tällä hetkellä kaveri, ei tosin hyvä, kehittelee jotain säädön kanssa. Tosin kyseessä on säädön aloite... Ei kiva. Oli tosi kenkkumaista nähdä näiden edes juttelevan keskenään silmieni alla.

Mun on nyt ihan pakko kysyä, et oliko tää tosissaan vai vitsillä kirjoitettu? Siis millä tavalla kahden sinun tunteman ihmisen keskinäinen juttelu on väärin sua kohtaan? Varsinkin kun kyseessä on ei-tosin-hyvä kaveri ja säätö?

Mä en missään määrin ymmärrä sitä, miksi eksältä pitäisi kysyä lupa tyypin deittailuun.. ehkä eri asia, jos ollaan parhaita ystäviä ja miekkonen on ollut eksänsä kanssa tyyliin naimisissa/kihloissa/perhettä perustamassa. Kuten joku jo heittikin ilmoille kliseisen ajatuksen siitä, että meressä on monia kaloja (miehiä), niin heitänpä toisen.. onpa maailma pieni! Aina tuntee jotain kautta jonkun, joka deittaa omaa eksää/säätöä jne. Edelleenkään kukaan ei voi valita tunteidensa kohdetta. Mikäli sekä eksä että kaveri yhtäkkiä tuntevat samoin toisiaan kohtaan, niin mikä minä niitä olisin estämään. Nykymaailmassa ei oo koskaan liikaa onnellisia ihmisiä..

Vierailija

Tuli vielä mieleen, että etenkin jos asuu pienemmällä paikkakunnalla, niin olisi lähes mahdotonta saada itselleen mies jos ei saisi koskea kavereiden eksiin:D

Miksi ei saa antaa aikuisten ihmisten rakastaa toisiaan jos erosta on kulunut sopivasti aikaa? Eihän kellään oo oikeutta varata eksää itelleen loppuiäkseen ja kieltää kavereitaan koskemasta siihen.

Vierailija

mua ei kyllä siinä tapauksessa yhtään haittaisi jos olisin itse jättänyt eksän. eksä on kuitenkin eksä, menneisyyttä etkä sen kanssa halua enää olla. voisi aluksi vähän olla kaverille että wtf dude mut antaa asian kuitenkin olla :D

sitten jos tuo olisi ollut joku elämäni rakkaus joka särkenyt sydämen/ tekisi pahaa kuulla hänestä/nähdä toista jne niin sillon kyllä ei ehkä tuntuisi niin kivalta ajatus.

Vierailija

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä, että kavereiden eksät olisivat kiellettyä riistaa. Varsinkaan jos kyse on vielä kaiken lisäksi vain yhden illan säädöstä tai muuten vain lyhytaikaisesta/kevyestä suhteesta!

Toki olisi epäreilu tilanne, jos pitkäaikainen avioliitto päättyisi eroon ja kaikki ystäväpiirin vapaat naiset alkaisivat piirittää miestä tarkoituksena rengastaa hyväksi havaittu kaveri. Tämä olisi kuitenkin jo niin absurdi tilanne, että sitä on vaikea kuvitella tapahtuvaksi omalle kohdalle.

On mielestäni erittäin arveluttavaa olla niin omistushaluinen, ettei kukaan kavereista saisi tehdä tuttavuutta esimerkiksi ohimenneiden baaripokien kanssa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat