Lemmikkieläimet

Vierailija

Uteliaana kyselisin, että mitä eläimiä teiltä löytyy kotoa? Mikä rotu, ikä, väri? Minkä luonteinen ja miksi juuri tämä/nämä eläin/eläimet on teillä? Kuinka suuri asunto teillä on ja onko teillä vakuutusta lemmikillenne?

Meillä on ollut kissa, maatiainen, mutta se kuoli yli vuosi sitten sairauteen nuorena :/ Ikää oli vasta vähän reilu vuosi.
Nyt meille on tulossa ihan lähipäivinä kissanpentu, ragdoll uros :) Meillä on kaksio kissalle ja oma piha, missä saa valvotusti ulkoilla. Aiomme ottaa vakuutuksen.
Mitä mieltä olette muuten, kun puhutaan, että kissan kakasta voi saaha raskausmyrkytyksen? Kuinka vakavana pidätte tätä? Meinaan, kun yritämme tässä samalla lasta, niin pohdin hieman tätä, kun äiti varoitti asiasta. Itse en kyllä usko kissan olemassaolon vaikuttavan raskauteen mitenkään.

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Meiltä löytyy:
- Pieni koira, sekarotuinen, tallinnasta
- Musta maatiaiskissa
- kaksi akvaariota, toinen kultakala-allas ja toinen on perinteinen seura-akvaario

Käsittääkseni raskaana oleva nainen ei saa käsitellä kissankakkaa, eli esim. siivota kakkaa pois laatikosta. Jos miehesi tekee sen, niin ei kissasta muuta haittaa raskaudelle ainakaan mun tietääkseni ole.

Vierailija

Minulla on kissa, mutta se asuu nyt vanhempien luona ja sillä on toinenki kissakaveri. Kissat ja porukat asuvat kolmiossa ja vakuutusta lemmikeille ei ole. Mustavalkosia leikattuja maatiaiskolleja ovat, niitten kuva on mulla tuossa profiilikuvana:) Penni on 4v ja Hyrrä 2.

Penni tuli meille viikko edellisen kissan kuoleman jälkeen, koska totesimme, että uusi kissanpentu vie ajatukset surusta pois ja se oli oikea valinta. Se oli kuitenkin niin kauhea riiviö ensimmäiset kaks vuotta, että otettiin sille toinen kissa kaveriksi eikä sen jälkeen ole revitty tapetteja, pureskeltu johtoja,tuoleja,lattialistoja ja raavittu sohvaa ja auottu keittiönkaappeja+tiputettu tavaroita ulos. Hyrrä ei ole riiviö mutta on todella pelokas kissa, sille on vissiin käynyt jotain pienenä koska se pelkää aivan kaikkea. Mutta se pomottaa kyllä kovasti tätä vanhempaa kissaa ja ne ovat ylimmät ystävykset:D

Tuohon hiekkalaatikkojuttuun, niin mun käsittääkseni se toksoplasma-juttu on epätodennäköistä. Mutta itsekin laittaisin miehen siivoamaan sen laatikon niin ei tartte pelätä:)

Vierailija

Meiltä löytyy äskettäin kaksi vuotta täyttänyt maatiaiskissaneiti. Tyttö tuli meille heti, kun muutettiin miehen kanssa saman katon alle. Oli vaan jotenkin itsestään selvää, että kissa tulee, koska lapsuudenkodissani on kaksi kissaa, ja sanoinkin, että yhteen en muuta, jollei kissaa tule.:D

Luonteeltaan on aivan järkyttävä riiviö, vaikka ikää on jo se kaks vuotta. On tiputtanut parvekkeelta betoniseinään propatun hyllyn, syönyt melkoisen suuren kaktuksen, tehnyt molemmat tarpeensa meidän sänkyyn, pureskellut huonekalut, oksentanut varmaan kaikki matot mitä meiltä löytyy, häirinnyt parvekkeella mouruamisellaan naapureita... Ja vienyt yöunet varmaan sadalta yöltä millon milläkin tempauksella, viimeisin oli viimeyönä, kun oli kaivanut laatikosta perunan, jota heitteli ja pyöritti pitkin olohuoneen valkosta mattoa. Ah mikä ihana herätys.

Vaan joo, kaikesta huolimatta ihana, seurallinen, rakas otus, jota ei pois annettais mistään hinnasta. Ja kaveri sille on tulossa lähiaikoina. Toivottavasti vaan nyt saatais vähän rauhallisempi malli.. Paljo oon kyllä kissoja tavannu, ja kaikki on omia persooniaan, mutta tuo meidän katti on kyllä ihan omassa sarjassaan.. :D

Vierailija

Kuulostaa niin tutulle,ntiKesaheina! Meidän vanhempi riiviö tiputti meidän kahvinkeittimenkin ja rikkoi sen. Ja tosiaan se avas tahallaan keittiönkaappeja, ja joskus oli esimerkiksi mannaryynipussia roikotettu ympäri asuntoa ja joka paikassa oli ryynejä.

Yleensä onneksi käy niin, että toinen kissa on niin hyvä leikkikaveri, että tällänen riiviökissa ei enää jaksa tehdä kolttosiaan. Meillä ainakin tottui tosi nopeasti uuteen kissanpentuun. Taisi mennä viikko ja ne nukkuivat yhdessä ja pesivät toisiaan:)

Vierailija

mun tietääkseni se viirus juttu ei oo kissan kakas vaa käsittääkseni koko kissan olemassa olo voi aiheuttaa keskenmenon mutta en usko että näin käy jos kissa on asiallisesti rokotettu yms. ja jos se on sisäkissa.

mutta varalta voi olla viisaampaa jos miehesi hoitaa laatikko jutut iha varalt.

Vierailija

meillä on 3 koiraa ja asutaan 60 neliön kaksioissa miehen kanssa. Meillä ei oo vakuutuksia koirilla.

2 afgaania on villejä ja tarvii paljon liikuntaa,ettei tuhoa asuntoa. pieni kiinanharjakoira pitää isoille tytöille kuria sen verran,ettei edes huomaa välillä että koirat on kotona.

Vierailija

Mitä eläimiä löytyy: 3 koiraa, 1 hevonen, akvaario ja 2 käärmettä

Rodut: labradorinnoutaja, rottweiler ja fieldspanieli, oldenburghevonen, kaloina on oskari ja monneja ja käärmeinä viljakäärme ja mustarottakäärme

Iät: koirat 10, 8 ja 8. Hevonen on 17.

Värit: labbis ja fieldi tummanruskea. Hevonen musta. Käärmeet valkoinen ja musta

Miksi meillä: Kaikki koirat ovat tulleet vanhemmalta isoveljeltäni jossain vaiheessa "lomalle" meille, aika aina vaan pidentynyt ja lopulta jäänyt kokonaan :D Erilaisista syistä ei voinut niitä pitää.

Meillä on melko suuri omakotitalo jossa iso aidattu piha. yhdellekään eläimelle ei olla vakuutusta hankittu :)

Vierailija

Koira.
-Welsh corgi pembroke
-väriltään punainen valkoisin merkein
-töpö geeni.
-4kk

Asutaan 50neliön kaksiossa. Vakuutus löytyy fenniasta, ollaan keskitetty kaikki vakuutukset sinne.

Mä oon kuullut samaa myös koiran ulosteesta, onkohan perää :o

Vierailija

2kpl 2v. maatiais kissaa :) lyhytkarvaset siskokset, väreiltään toinen on harmaatiikeri, ja toinen valkokirjokilpikonnatiikeri. kilttejä ja seurallisia, tulee sisarusten taaperoidenki kanssa toimeen loistavasti :D

asutaan kaksiossa kerrostalossa, eikä oo mitään vakuutuksia.

käsittääkseni toksoplasmalle voi saada immuniteetin, jos sen on aiemmin saanu. eli jos oot paljon sorkkinu kissanhiekkaa ennen raskautta, ni voi olla et oot jo immuuni sille. mut en tiä kannattaako silti riskeerata.

Vierailija

Kun mun kaveri tuli raskaaks, se anto niiden kissan meille. Kyse oli käsittääkseni just siitä raskausmyrkytysriskistä + siitä riskistä että kissat tykkäilee kai kiipeillä lastenvaunuihin, kun siellä on mukavan lämmintä.. Että pienenpieni tukehtumisen riski vauvalla on kissasta :(
Mutta en usko että mitään voi sattua jos on tarkka hygieniasta + vahtii kissaa & lasta.

Hannie
Seuraa 
Liittynyt14.11.2009

- Kaksi koiraa ja kolme kissaa
- Ruotsinlapinkoira uros Piki, 13v, Musta
- Lyhytkarvaine Collie narttu Matilda, 7v, Ruskea valkoinen
- Kolme maatiaiskissaa urokset Misse, 13v, Mustavalkoinen ja Pepi, 7v, Musta ja pikäkarvainen ja narttukissa Tytti 11v, Mustavelkee oranssi

Koirat ja kissat ovat aina olleet yhdessä joten ne tulevat keskenään oikein hyvin toimeen. :) Olen ainut lapsi joten halusin itselleni seuraa juuri koirista ja kissoista. :) Kerrostalo kolmiossa asutaan eikä ole vakuutuksia. :)

Vierailija

Meiltä löytyy 11 kk vanha afrikkalainen kääpiösiilityttö. Omakotitalossa, vanhempien luona asustelen vielä, joten öttiäisellä on tilaa juoksennella iltaisin, kun valvottuna pääsee omasta kämpästään tänne muualle seikkailemaan. Vakuutusta ei löydy, vaikka olikin astetta kalliimpi otus, ei vaan tunnu tarpeelliselta se vakuutus. Siili on oikein seurallinen tapaus, tykkää olla hoidettavana ja lellittävänä, mutta sitä temperamenttiakin löytyy, ja paljon. Äidistäni se ei tykkää ollenkaan, tiedä sitten että miksei... :D Lemmikin valintaan vaikutti äidin jyrsijäpelko, siskon koirakammo ja isän "kissaviha", joten mitään edellämainituista meille ei voinut hankkia, mutta joku lemmikki kuitenkin haluttiin. Kaveriperheessä oli myöskin siili, ja sitä oltiin käyty katsomassa muutamaan otteeseen ja päädyttiin sitten hankkimaan siili, koska oikeastaan muita kaikkia perheenjäseniä miellyttäviä vaihtoehtoja ei löytynyt. (: ja onhan tuo ihana.

Vierailija

Minulla on 2-vuotias maatiaiskissatyttö.
Käytän termiä "minulla" koska otin kissan jo kauan ennen nykyistä avomiestäni, ja vaikka avomieheni kissastani huolehtiikin kuin omastaan, niin päätäntävalta kissan asioista on minun.
Olen miehelleni tehnyt selväksi että kissani on minulle ystävä ja elämänkumppani, siitä ei luovuta, sen hyvinvointi on aina tärkeintä ja jos minut laitetaan valitsemaan miehen ja kissani välillä, mies saa painua matkoihinsa.

Ennen nykyistäni minulla oli lyhyt suhde, joka kaatui osittain sen takia että miehellä oli paha tapa yrittää saada minua laiminlyömään kissani hoidon. Kutsui muunmuassa minut luokseen viikonlopuksi ja kehtasi väittää että kissani kyllä pärjää yksikseen kunhan tarpeeksi laittaa ruokaa. Voi luoja.

Vakuutusta en ole ottanut kissalleni, siitä on kyllä puhuttu mutta on mietinnässä vielä. Säästöissä on muutama sata euroa siltä varalta että mikäli kissalleni tulee akuutti eläinlääkäritarve niin se ei ole rahasta kiinni vaikka joutuisi tekemään vähän kalliimmankin operaation.

Ärsyttää joidenkin tuntemieni ihmisten asenne, joiden mielestä laitan liikaa aikaa, vaivaa ja rahaa kissaani ja jotka itse ottavat lemmikkejä periaatteella "no, jos siitä ei jaksa huolehtia niin aina voi antaa pois." minä kun kissaani ottaessa olin valmistautunut huolehtimaan siitä sen elämän loppuun asti, eli tarvittaessa sen yli 15-vuotta. Minulle lemmikki ei ole asia josta voi tuosta vaan hankkiutua eroon jos se yhtäkkiä ei enää sovikaan elämäntilanteeseen. Surullisen paljon on minunkin tuttavapiirissäni ihmisiä joiden on ollut pakko ottaa lemmikki, joka sitten pidetään puolesta vuodesta vuoteen ja sitten siitä pitää päästä eroon kun ei jaksetakaan enää hoitaa sitä.

Siskoni serkku oli yhdenlainen ääripäätapaus. Muija on 20-vuotias, ja omistanut 5 kissaa, jotka kaikki ottanut pentuina ja antanut pois/vienyt piikille/jättänyt heitteille luontoon(voi hyvä jumala, ihan oikeasti!) kun ne kasvoivat isoksi. Alle puoli vuotta ja sitten otti taas uuden kissanpennun. Tuollaisille ihmisille pitäisi ihan oikeasti saada joku lemmikinpitokielto... Kyllä se vaan niitä eläimiä aina saa uusia vaikka tapauksesta on ilmoitettu viranomnaisillekin toistamiseen >:/

...paatosta.

DolceG
Seuraa 
Liittynyt6.11.2009

Itseltäni löytyy kolme tiibetinspanielia
- Ada, narttu, 7v, soopeli
- Nicky, uros, 2v, soopeli
- Nemo, uros, 1v, particolour

Ja kotona landella isäni luona asustaa hevoseni amer.lv
- Aro (Arrow), tamma, 21v, punaruunikko, sekä maatiaskissat Peksu, Käpsy ja Hirviö ja siskoni leijonaharjaskani Ensio.

Asun kerrostalossa kaupungin keskustassa, kaksio reilu 60m. Koirat ovat yleensä vuorotellen tai pareittain luonani sillä kolmen koiran ulkoilutus keskustassa on jo melko haastavaa :) Viikonloput vietän maalla eläimien kanssa jolloin koiratkin saavat olla vapaana. Vakuutukset ovat koirille harkinnassa, ovat vaan aika älyttömän kalliita. Hevosella vakuutus toki löytyy, kattaa hyvin kalliit ell kulut ja mahdolliset tuhot jos pääsee karkuteille naapureiden kukkapenkkiin :)

Vierailija

Kaksi kissaa tyttö ja poika tyttö on 3v poju 6v,leikkiminen on pojulta jo jäänyt vähemmälle ei jaksa enää.
No asunto ei ole kuin 60 neliöö kaksio rivarissa,ei vaikuta asumiseen.
Kissan kakka voi sentään, jos käsittelet kissan kakaa, niinkuin kakaa yleensä mitään vaaraa ei ole.käsien pesu on tärkeää vaikkei oiskaan raskaana.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat