Aloitin E- pillerit- nytkö olen raskaana!?

Vierailija

Eli juttu meni siis näin.

Aloitin e- pillerit jonkun aikaa sitten (yksi kuukausi on jo syötynä ja toinen aloitettu) Mutta minulla on jo pitkään ollut tunne että olisin raskaana.

Lisäksi kaikista oudointa on se, että kun aloitin e- pillerit, kehuin miehelleni että pillerit eivät ole aiheuttanut minulle mitään oireita, ei siis mitään. Sitten ensimmäisen yhdynnän jälkeen kesti jonkun viikon ja pikkuhiljaa tulivat seuraavanlaiset oireet:

- Pahoinvointi ( etenkin aamuisin, mutta myös muihin aikoihin päivällä ja yöllä)

- Jatkuva pissihätä

- Turvonneet rinnat ja kipeät rinnat ja yhden kuppikoon kasvaneet rinnat

- Tummuneet ja muotoaan muuttaneet nännit

- Ruokahalujen muutokset: Ei tee mieli kahvia ( vaikka olen 5- vuotiaasta asti sitä juonut ja yleensä noin 10 kuppia päivässä) eikä tee mieli mitään rasvaisia ruokiakaan, mutta sen sijaan ennen inhoamaaniEarl Grey tee maistuu nyt aivan loistavalta :o

- Jatkuva salmiakin himo ilman mitään syytä!

- Herkistely

- Jatkuva nälkä, mutta kun syön, ei tee mieli

- Jatkuva jano

- Vatsassa outoa nipistelyä tai kipua, mutta ei samalla tavalla kuin menkkojen aikaan normaalisti

- Hajuaistin muutokset: Kaikki tuoksuu jotenkin 200 kertaa voimakkaammin kuin ennen

Tein raskaustestin tiistaina mutta negatiivista näytti. Ongelma on se, että en tiedä milloin kuukautiseni pitäisi alkaa normaalisti (jouduin siirtämään tyhjennysvuotoa pillereillä koska unohdin yhden) ja aiomme miehen kanssa tehdä uuden testin viikon kuluttua, sillä molemmilla on ollut tämä kutina että vauva saattaisi masukissa olla.

Kysymykset:

1) Vaikuttaako teidän mielestänne nämä raskausoireilta, onko raskaus teidän mielestänne mahdollinen?

2) Onko muilla pillereiden aloittaneilla ollut samoja oireita?

3) onko pillereiden aloittamiskuukausi jokin riskikuukausi ehkäisyn kannalta- minulle kun sanottiin että ehkäisyteho alkaa heti kun pillerin nappaan kuukautisten aloittamispäivänä?

Kiitos kaikille jotka jaksavat lukea :)

Kommentit (4)

Vierailija

Lisäksi vielä edelliseen:
Kaikki oireeni ovat siis kokoajan "pahentuneet/lisääntyneet"

Esimerkiksi nännit vain muuttuvat kokoajan ja kokoajan...

Vierailija

pillereitä kun aloitetaan syömään ei suositella heti ekan liuskan jälkeen jatkamaan toiseen laattaan suoraan. hormooni toiminta menee muutenkin jo sekaisin kun e-pillerit aloittaa. se on aika iso pommi keholle. suositellaan että 3 laattaa söisi ennen kun alkaa miettimään edes sopiiko pillerit vai ei.

1) oireet voi johtua pelkästään ajatuksesta jos olen raskaana. niin monet naiset kuvittelee raskaus oireita kun pelkää/toivoo olevansa raskaana.

3) Jos olet aloittanu pillerit vuodon ensimmäisenä päivänä pitäisi ehkäisy teho olla voimassa ensimmäisestä pilleristä lähtien.

raskaustesti kertoo vain totuuden. syntyyhän noita pilleri lapsia joka vuosi useita.

Vierailija

kun alotit pillerit kai alotit sillai nd ohjeiden mukaa eli vissiiki jos alottaa sinä päivänä ku kuukautiset alkaa niiin sit ehkäisy teho alkaa heti. mut sis jos alotat jossain vaihees kesken kierron niii sillo vissii se 7pv ennenku ehkäisy teho alkaa.
ja ite alotin pillerit joskus 4kk sit ja mulla ollu kyllä vähän samoja oireita mm ruokahalun kanssa ja rintojen kasvun/turvotuksen ja pääkipua ollu sillo tällö.
ja itelle tuli nyt sellainen pissatauti kierre, johon pillerit saatto vaikutta.. tai it se pissahätä voi johtua siitä et pillerit on kuivattanu sun limakalvoja ja sit se vaikuttaa jotenki siihe. mulla siis epäiltiin tota ku menin kolme krt lääkärii et mul on pissatauti..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat