Nuoria äitejä?

Vierailija

Hei ajattelin pistää keskustelun äitiydestä nuorena. Itse olen 19vuotta(ens kuussa tosin 20w) ja minulla on 1/2 vuotias poikalapsi. Olisi kiva tieää käykö täällä nuoria äitejä paljon minun lisäksi? Oliko lapsi suunniteltu ja vaikuttiko lapsi positiivisesti elämäänne? Meidäm pikkanen ei oltu suunniteltu, mutta olen erittäin tyytväinen elämääni nyt. Ennen en edes ollut pahemmin lapsirakas, mutta nyt en voisi ikinä kuvitellakaan elämää ilman lasta.

Kommentit (3)

Vierailija

20 vuotias esikko odottaja olen. elokuun lopussa pitäisi pienoinen tulla maailmaan. odotella saan vielä hetken aikaa.

lapsi on suunniteltu ja 8 kk toivomisen tulos. pitkään haaveilin omasta lapsesta ja kun valmistuin ammattikoulusta lapsi sai tulla jos on tullakseen.

Vierailija

moikka !
hienoa, että täällä joku puhuu äitiydestäkin. olen 18-vuotias, kuudennella kuulla, esikoistani odotan. lapsi ei ollut suunniteltu, mutta en kadu hetkeäkään, jos muutama e-pilleri jäi pois ja kävi näin.
olen ollut myös pari muutakin kertaa raskaana, mutta ensimmäisellä kerralla olin 15vuotias, koulut kesken ja villi nuoruus. elämääni ei mahtunut toista ihmistä. kaduin sitä kuitenkin keskeytyksen jälkeen ja mietein millaista elämä olisi sittenkin ollut. 16vuotiaana tulin uudestaan raskaaksi ja halusin pitää lapsen, mutta lapsen isä ei ollut samaa mieltä ja tein toisen keskeytyksen. saanen huomauttaa, että ehkäisy oli aina käytössä.
nyt olen kolmannen kerran raskaana ja eikä tulisi missään vaiheessa mieleeni mennä tekemään mitään niin hirveää, oli siitä sitten kuka vaan eri mieltä. tulevan lapsen isä on niin intoa piukassa uudesta tulokkaasta ettei uskoisi samaksi ihmiseksi :)

Vierailija

Täytän tänä vuonna 20 vuotta ja minulla on 2-vuotias tyttö. Ihan oli "vahinkolaukaus", mutta eipä tuo ole haitannut elämää, päinvastoin. Lapsen isä ei aluksi ollut missään tekemisissä kanssamme, mutta kun lapsi täytti vuoden, hän tahtoi tavata. Muutaman kerran vuodessa isä tapaa lastamme. Toivoisin, että tapaamisia olisi useammin, mutta eipä siihen paljon ole sanomista, kun isä on aina "töissä" tai "kiireinen".

Olen seurustellut nelisen kuukautta aivan ihanan miehen kanssa, joka on myös lapsirakas. Hän tahtoisi kovasti omiakin lapsia, mutta itse olen vielä koulussa enkä toivo, että meille yhteisiä lapsia tulee vielä vuosiin. Parempi tällä kertaa tutustua kunnolla ennen kuin alkaa hutkimaan :D

Olen tavattoman iloinen lapsestani, mutta näin nuorena tuntuu välillä aika vaikealta tukahduttaa itsekkäämmät halunsa ja vastata sen sijaan lapsen haluihin. Nyt kuitenkin jo huomaan, miten kaikki se työ ja tuska on kannattanut! Tyttöni on hurmaava pieni persoona, joka antaa hellyyttä ja rakkautta siinä missä sitä saakin. Huumorintajun typykkä on ilmeisesti perinyt äidiltään ;D Ihanaa miten niinkin pieni lapsi osaa jo kehittää omia "vitsejään".

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat