Mustasukkaisuus

Vierailija

Mustasukkaisuus on tiettyy rajaa saakka normaalia. Ihminen kaipaa myös ihmissuhteessa turvallisuutta, takuutta tai varmistusta suhteen jatkuvuudelle. sitä toivotaan uskollisuudelta jos toinen ei edes kokeile muita. silloin hänellä säilyy käsitys siitä, että juuri minä olen hänelle paras. uskottomuus altistaa bertailulle jossa voi käydä köpelösti. Koska seksi ihmis suhteen intiimein, läheisin asia ei tunnu hyvältä ajatella että joku toinen pääsisi omaan kultaa yhtä lähelle. luonnollisen mustasukkaisuuden ylittää halu omistaa toinen ihminen kokonaan, kuten eräissä kulttuureissa mies omistaa naisen siinä missä kamelin tai teltan. Naisella ei saa olla omaa julkista elämää, hän ei saa näyttäytyä ravintoloissa eikä osallistua työtoverin synttäreille. Naisen täytyy olla pelkästää kotona vaikka siellä ei olisi mitään tekemistä vaarallisen vieraan miehen kanssa. sairaalloista mudtasukkaisuutta on toki myös naisilla se pilaa molempien elämää, ja jos riittävän runsaasti on sattunut ikäviä tilanteita ja toinen on jatkuvasti rajoituksissa, kielloissa ja kuulusteiussa rasistunut se saa jopa janoamaan hiukkasen vapautta ja altistaa sYrjähypylle.

1. Myönnä itselle että sinulla on mustasukkaisuus
2. Jutelkaa kaikki menneet puhtaaksi (myös voitte suhteen rajat kanssa samalla jutella)
3.Keskustelkaa mustasukkaisuus ja selvitys mistä se johtuu (koska mustasukkaisuus voi olla lapsesta saakka johtuva trauma. Se ei ole periytyvää!)
4. Älä omista koskaan kumppaniisi, koska hän on yksi yksilö maailmassa ja sille jos tulee petetyksi ei voi mitää.
5. kunnioita miestäsi, kaikilla on oikeus yksityiseen. (älä lue hänen puhelinta, mesee tai kirjeitä.)

kirjoitan tässä tämmöisen koska itse olen joskus mennyt ja saanut kamalat "mustasukkaisuus kohtaukset ja haluan auttaa ihmisii pois tästä asiasta. Itse olen kokenut että minun mustasukkaisuus on mennyt sairaaloiseksi ja tätä kesti melkein puoltoista vuotta. Tämän kanssa koittaa vielkin taistella ja noudattaa sääntöjä koska sala poliisina olin tosi paha. Tutkin mieheni kaikki sivuastot, meset, puhelimen, menot ja urkin kaikkee muutakin. Olen koittanut sanoa mielessä aina että mieheni rakastaa minua ja olemme koittaneetkin sitä tapaa että päivässä sanoo sen lauseen ja koittaa huomata toisen. Meillä on 1 vuotias lapsi ja tahdoin pois tuosta olo tilasta. Kävin jopa parisuhde terapiassa juttelememassa miehen kanssa. Silti kyllä olen rajanut joitakin ihmisii ja netti sivui kuten kuvake.net, alastonsuomi.fi 715517.org sivut koska nämä sivustot on minun mielestä enemmän seuranhaku sivustoja. Vaikka minulla kyllä mitää tämmöisä valtuuksia ole mutta jotenkin vain puhuttuu mieheni kanssa että tahdon että tämä poistaa noista sivustoilta ja sitten että kun tämä minun mustasukkaisuus kumminkin elää aina. Koitan unohtaa aina menneet mutta kaivan aina kaiken vanhan riidassa esille. Koitan kyllä myös olla sanomasta ettei saisi tavata ihmisii. Mutta miksi miehen pitäisi tavata jotain umpivierasta muijaa joka flirttailee mieheni kanssa ja koittaa sapotoida miestäni ihan oikeesti. Tämä tosiaan on ollut vaikeaa lapsen ja miehen kanssa. Itse olen koittanut parantuu ja nyt huomasin että siskonikin on samassa tilassa mutta meidän traumat on samanlaiset. Minun mielestä tästä mustasukkaisuudesta pitäisi puhua enemmän julkisemmin ja ottaa huomioo pahimmat riskitkin. ITse olen kumminkin oppinut sen että mies on yksi yksilö ja sillä on omat kuviot elämässä. aina saa kysellä mut mitää kuulustelua ei saa tehdä. minusta on ihan oikein jos kysyy ja saa vastauksen siihen kysymyksee eikä tarvi mustasukkaisuuden kanssa jäädä yksin!

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat