Palautetta moderoinnista

Vierailija

Täällä cosmon sivuilla on ainakin yksi henkilö, joka lukitsee keskusteluja, ja ohjaa niitä toiseen keskusteluun, missä jutellaan SAMANTAPAISISTA aiheista!! Noh, äsken lueskelin keskustelua pettämisestä, ja siihen olisin vastannutkin, mutta KAPPAS VAIN, ketju oli lukittu!!! JA kokeilin mennä linkeistä toisiin keskusteluihin, mutta näyttöön tuli teksti, sivua ei löydy. NÄINPÄ, jäin koko keskustelusta paitsi! JOS haluat lukita viestejä, kiitos, kysy siitä ensin keskustelussa, että käykö että näin tehdään, ja haittaako se ketään! Voit myös laittaa linkit toiseen keskusteluun LUKITSEMATTA kuitenkaan keskustelua!!!! JA kyselijät haluavat vastauksen siihen OMAAN ongelmaansa, ja silloin ei välttämättä jaksa lukea toista aiheesta olevaa keskustelua, kun kuitenkaan harvalla on juuri samanlainen murhe, ja ei pitkää keskustelua jaksa kokonaan lukea, että onko jossain välissä vastaus omaan kysymykseen. JA jos isoon keskusteluun laittaa kysymyksen, siihen ei helposti vastausta tulee. Suurin osa kuitenkin tsekkaa vain ne uusimmat keskustelut!

Että PLIIIIISSS, älkää omin pän menkö lukitsemaan keskustelua, se tuottaa monelle OIKEASTI harmia!!

Kommentit (4)

Vierailija

Oon oikeesti samaa mieltä tosta :) Välillä jollakin on ollut täällä pulma ja olen meinannut vastata hänelle, mutta keskustelu on ohjattu johonkin muualle joten en jaksanut nähdä vaivaa ja alkaa etsimään hänen viestiään uudelleen sieltä seasta. Samoin itselläni on joskus ollut ongelma jota en halunnut otsikossa mainita ettei mieheni sitä heti tunnistaisi kun sattuu välillä vakoilemaan mua :P Noh otsikkoni oli muutettu sellaiseksi etten itse olisi halunnut, ja ainakin yksi keskusteluni johon oikeasti halusin vastauksen siirrettiin toiseen paikkaan enkä saanut tietenkään yhtäkään vastausta :(

Itse ainakin jätän jo lukemani aiheet katsomatta jos kerran olen asian nähnyt, joten en tajua mennä etsiskelemään joka keskustelusta josko siellä olisi jollakin samantapaista puhuttavaa ja oma pulma johon haluaa vastauksen. :/ Mielestäni enemmänkin voisi suosiolla poistaa yli kuukauden vanhat keskusteut koska ei niitä varmasti moni lueskele enää sitä pidemmälle vaan keskittyy uusiin aiheisiin.

Vierailija

Niin... Toisaalta juuri tämä on yks etu mikä cosmolla on verrattuna muihin keskustelupalstoihin. Täällä pysyy joku järki ja järjestys, kun muualla avataan sata miljoonaa keskustelua päivässä, tyyliin aiheesta "mitäs vaatteita laittais huomenna päälle"...

Vierailija

Samaa mieltä alottajan kanssa. Toki myös JOnna88:n puheessa hyvä pointti, että aivan täysin turhat keskustelut lukitaan, mutta tuntuu, että täällä ihan oikeista aiheista olevat keskustelut, niinku toi pettämis-juttu, suljetaan vähän turhan heppoisin perustein. Samoin monta muuta mielenkiintosta aihetta, mitkä on etusivulta bongannut, onki ollut jo suljettu, ku siihen on alkanu vastaamaan.

Vaan joo, meitä on täällä niin monenlaisia, myös monenlaisia moderaattoreita. ;)

Vierailija

Tarkoitus on, että samasta aiheesta keskusteltaisiin aina samassa ketjussa ihan yleisen viihtyvyyden, foorumin toimivuuden ja käytännöllisyyden vuoksi. Jos halutaan kokemuksia ja/tai mielipiteitä siitä, pitäisikö pettämisestä kertoa niin on kaikkien edun mukaista että ketjun aloittaja ohjataan keskusteluun jossa aiheesta niitä löytyy jo ennestään. Mikään pakkohan ei toki ole niitä aiempia vastauksia lukea vaan samasta asiasta saa kysyä siinä yhdessä ketjussa vaikka kuinka moneen kertaan. Foorumin tarkoitus ei kuitenkaan ole se, että kaikkien kysymyksille ja/tai ongelmille on oma ketjunsa.

Toivottavaa olisikin, että ennen uuden ketjun aloitusta käytettäisiin hakutoimintoa, jotta niitä samasta aiheesta keskusteluja ei edes syntyisi. Mulle pitäisi pystyä myös laittamaan yksityisviestiä, jos jostain syystä kokee ketjunsa tulleen turhaan lukituksi. :)

En ketjuja lukitse kenenkään kiusaksi ja jos ei yksäriä halua laittaa, niin tähänkin ketjuun voi vaikka linkitellä niitä ketjuja, mitkä kokee vääristä syistä lukituiksi tai jos vaikka huomaa, että linkitys on väärin jossain, koska vahinkoja sattuu :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat