Minipillerit

Vierailija

En ole nähnyt täällä keskustelua minipillereistä joten repäisin ja aloitin niistä keskustelun ihan itse.

Onko kellään täällä kokemusta sellaisesta, että parantaako cerazette-minipillerit ihon kuntoa? Lopetin e-pillerit syksyllä kun mulla sekos niistä pää, ja iho on mennyt aika huonoksi. Muutenkin kondomilla ehkäisy tuntuu aika epävarmalta keinolta, ja olenkin menossa gynelle kysymään, saisinko kokeilla minipillereitä.

Kokemuksia?

Kommentit (12)

Vierailija

Heh, minä täällä taas ensimmäisenä vastaamassa, niinku siinäki kapselikeskustelussa.. :D

Itsellä on noi cerazettet. Itse en oo huomannu ihon suhteen juuri eroa entiseen. Sen sijaan ihana, ku menkat on jääneet kokonaan pois, ovat enää ehkä kerran vuodessa jos sillonkaa. Ja muutenki tasottaneet ainaki mulla mielialanvaihteluja, mitä oli runsaasti kierron mukaan ennen ku alotin pillerit.

Suosittelen.

Nanen
Seuraa 
Liittynyt13.1.2010

Itse syön kyseisiä minipillereitä ja eipä nuo ihoon oo mitenkään vaikuttanut. Ainakaan en ole huomannut mitään muutokisia.

Ja mulla sama kun ntiKesaheinalla, ei oo ollu alottamisen jälkee menkkoja ollenkaan ja silleen olen ihan tyytyväinen. On vaan tosi kalliita minun kukkarolle ainakin edelliseen e-pillereihini verrattuna -.-

Vierailija

Juu minä myöskin syön näitä pillereitä, enkä ole myöskään huomannut mitään muutosta. :)
Ja myös minulla jäi menkat kokonaan pois.
Eikös se olekkin niin että 20% cerazette pillereiden käyttäjistä jää menkat pois ? :>

Vierailija

Hmph, no voihan pöhnä. Olen jo pitkään lohduttautunu sillä että iho paranis, kun alotan taas pillerit... Mut kuitenkin valitsen ennemmin kiltin minän kuin täydellisen ihon. Kiitos paljon vastauksista ja lisää vaan tulemaan jos kokemuksia löytyy!

Vierailija

Mä ainakin haluan uskoo että mun iho olis parantunu cerazettejen myötä, mutta voi siinä joku muukin asia vaikuttaa. Anyway, mun iho ei enää oo niin rasvanen kun aiemmin.
Mulla ei kyl jääny menkat kokonaan pois, vaan lähinnä lisääntyi. Lähes koko ajan tulee kauheen niukkaa vuotoa ja välillä sitten tavallista runsaampaa. Mutta koitan sinnitellä koska tavalliset pillerit ei mulle käy. :)

Vierailija

minä kans syön cerazettejä, mulla kyllä iho parani ja menkat jäi kokonaan pois mistä oon tosi onnellinen :D kärsin kauheista kivuista. Mulle ei sovi e-pillerit koska omistan migreenin, silloin kun hankin nämä pillerit niin ennen kuin aloitin niin netistä luin vähä että minkälaiset nämä on, eipä siellä kovin positiivista ollut näistä :D mutta onneks mulle passaa paremmin ko hyvin =)

Vierailija

Ootko Emzi harkinnut muiden minipillerimerkkien kokeilemista? Voi olla, että hoituis tuo vuoto-ongelma sillä, kun noissa minipillereissäkin on aika isoja eroja hormonimäärien välillä (esim. Cerazette 75 mg ja Mini-Pill 35 mg). Vai ootko vasta sen verran vähän aikaa käyttäny, että tilanne voi vielä normalisoitua?

Itse käytin aluks Cerazettea puoli vuotta, mutta oli pakko vaihtaa poies, kun tekivät olon haluttomaksi, ärtyisäksi ja väsyneeksi. Ja ärtyisyydellä meinaan sitä, että tuntui, että oli valmis räjähtämään ihan pikkuseikoistakin ja kaikki pikkuasiat vähintään ärsyttivät. Pyysin sit gyneltä merkin vaihtoa ja sain tilalle Mini-Pill nimiset pillerit (minipillerit nämäkin, kuten ehkä nimestä voi päätellä). Ovat yli kolme kertaa halvemmat, kuukautiset sain takaisin (ja tämän myötä ihon paremmaksi kuin Cerazettejen aikana) ja kaikki noi ärsyttävät sivuvaikutukset hävisivät. Näitä oon nyt siis syönyt kolme kk, että toivottavasti muutos on pysyvä.

Vierailija

Mulla ei oo juuri koskaan ollu kauheesti finnejä,mutta mun mielestä ne väheni kun alotin cerazetten käytön TAI mulle tuli vaan ikää niin paljon että ne väheni sen takia, kuka tietää. Mullakin melkee pelkkää positiivista sanottavaa, koska menkat jäivät lähes kokonaan pois ja ennen kärsin aika kovista kivuista. Olen tosin huomannut parin tunnin päästä pillerin oton jälkeen mulle tulee sellanen "piikki", että joskus saattaa itkettää helpommin.

Yksi cerazetten etu verrattuna muihin minipillereihin on se, että sen voi ottaa aika vapaasti mihin aikaan vaan, kunhan tekee sen 12 tunnin aikana. Joissain muissa on muistaakseni vain kolme tuntia tuo aikahaarukka.

Vierailija

Juu, toi aikahaarukka on kieltämättä Cerazetten etu Mini-Pilliin nähden. Tosiaan Ceraztettessä 12h ja Mini-Pillissä 3-6h (mitä hittoa se sitten tarkoittaakaan, en oo uskaltanu joustaa kolmesta tunnista. :D). Tosin mieluummin yritän olla vaan tarkempi, kuin otan takas noi ärsytyskohtauksia ja seksin puulta maistumisen. ;D

Edit. Ai niin ja alun perin tais jäädä sanomatta, että syön minipillereitä sen takia, kun mummo on kuollut veritulppaan alle viiskymppisenä (ilmeisesti jossain määrin periytyvää taipumus sille ja normipillerit kasvattais riskiä entisestään) ja migreeniä on myös silloin tällöin.

Vierailija

Pihlis, ehkä munkin kannattais sit anella siltä gyneltä ennemmin niitä mini-pillsejä kuin cerazetteja. Mulla on niin kamalan herkässä tää psyykeen tasapaino enkä tunnu sietävän juuri mitään extrahormonia. Jos sulla on noin hyviä kokemuksia mini-pillseistä niin se vois toivottavasti sopia mullekin. Kiitos paljon!

Vierailija

Kiva, jos oli apua. :)

Mut kannattaa huomioida se, että se hormonimäärä ei välttämättä oo suoraan sidoksissa mielialan vaihteluihin. Kun siis gyne selitti, että näillä Mini-Pillseillä se kehon oma "rytmi" tulee enemmän läpi, eli siis jos ennen pillereitä oli mielialan vaihtelut herkässä jossain kohden kiertoa, niin sellaiset saattaa tulla takas matalahormonisilla pillereillä (siitä johtuu myös se, että kuukautiset tulee tod.näk. takas), kun taas enemmän hormonia tarkoittaa tasaisempaa kiertoa siinä mielessä, että pillerit kontrolloi enemmän. Näin ainakin oon asian ymmärtäny, vaikka toki kannattaa suhtautua vähän varauksella, kun en lääkealan ammattilainen ole. :D

Ja kai ne sivuvaikutukset on ihan pillerikohtaisia, että jolleki matalahormoniset voi tehdä enemmä oireita ku vahvemmat pillerit, ja joilleki toisinpäin..? Itellä toki hyviä kokemuksia Mini-Pilleistä, mut kannattaa muistaa, että sekin on niin yksilöllistä, miten mikäkin sopii kellekin.. :)

Vierailija

Hei

Olen käyttänyt Cerzettea nyt kolme vuotta ja tajusin pikkuhiljaa, että nyt on aika vaihtaa. Mikään ei tunnu miltään eikä ole oikeastaan minkäänlaisia tunteenpurkauksia - olo on vain lattea ja rauhallinen. Myöskin halut ovat olleet kateissa jo yli vuoden. Naama puhkesi kukkaan pari kuukautta sitten ja totesin, että voisi olla aika harkita jotain muuta. Nyt yritän päättää kokeilenko Mini-Pilliä vai Microlutonia, kun lääkäri kirjoitti kummatkin kokeiltavaksi.

Mitä tulee noihin vaikuttaviin aineisiin, niin ei kannata lukea noita määriä itsestään selvyytenä sillä kyseessä on eri vaikuttavat aineet. Minulle lääkäri totesi, että Mini-Pillissä on vahvempaa hormonia kuin Cerazettessa, joten nuo milligramma määrät eivät tosiaan kerro totuutta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat