Ylioppilasjuhlat

Seuraa 
Liittynyt13.1.2010

Ylioppilasjuhlat siis tulossa 5.6.
Mulla on muutama ongelma mihin kaipaisin teiltä vinkkejä :)

Ensinnäkin ruokapuoli. Vieraita ei ole tulossa hirveän paljon, mutta yksi porukka kyllä, mikä syö PALJON. Oisko jotaion helppoja voileipäkakkujen ohjeita tai jotain muuta kivaa? Melko edullisesti pitäs päästä menee.

Toinen on sitten tuo hiuspuoli :D Olen menossa kampaajalle 27.pv. Varasin ajan että laitetaan raitoja ja leikataan. Mun mekko on sellainen fuksian värinen kotelomekko. Nykyisistä hiuksistani saatte jotain kuvaa täältä: http://irc-galleria.net/user/%7CBizarre/album/1116371-scheissegal?image_... . Minkä väriset raidat olisi järkevimmät ja tarviiko mitään uutta leikkausta teidän mielestänne? :) Kampausehdotuksiakin otetaan vastaan ! :)

Kiitos jos jaksatte auttaa! :)

Kommentit (8)

Vierailija

Omiin ylioppilasjuhliini suurin osa sukulaisista tuli noin sadan kilometrin päästä, joten äiti halus tarjota väelle oikeen ruokaa. Suolasen tarjoilun paikkaa piti siis pari eri keittoa + leipää. Keitto on helppo pitää tarjoiluvalmiina, kun vieraita saapuu miten sattuu eikä hintakaan nouse kovin korkeaksi. Kun vieraat saa vatsansa täyteen keitolla, ei kahvipöytätarjoilujen tarvi enää olla niin ihmeelliset.

Vierailija

Itse hommasin suurimman osan ruuista pitopalvelusta.Saa hakea ne juhla-aamuna tuoreina ja raikkaina ja ei mene itsellä koko edellistä viikkoa ruokien vääntämiseen. Helppoa ja turvallista. Muista että jos päädyt tähän vaihtoehtoon,kannattaa vertailla eri yritysten hintoja keskenään.

Minun ylioppilas juhlissani oli pieniä voileipiä tarjolla (eri vaihtoehtoja,kalaa,lihaa,kasvis,vaaleeta ja tummaa).Keittoa äitini suunnitteli,mutta päädyimme kuitenkin leipiin,kun lämmintäkin oli luvattu +25,joten varmasti harvalle vieraalle olisi keitto edes maistunut. Ja lapsetkin tykkää kun leivät koristelee nätisti.

Juomapuoli kannattaa myös huomioida.Omissa ylppäreissäni en tarjonnut muuta alkoholipitoista,kuin alkujuoman,koska halusin,että lapset ja aikuiset voivat juoda samaa boolia ruokien kanssa.Juomaa kannattaa varata myös riittävästi varsinkun jos tulee lämmin päivä.

Luota kampaajaasi hiusasioissa hän kuitenkin on alan ammattilainen.Varsinkin jos on vakikampaaja,hän tietää jo valmiiksi millainen tyyli sinulla on ja osaa tehdä hiuksistasi juuri sellaiset kuin haluat.

Toivottavasti juhlista tulee mukavat. :)

Vierailija

moi! hyväksi todettu meny meillä on ollut: makaronisalaatti, vihreä salaatti,coctailpiirakoita, munavoita, ja sit vaan leipiä tai voileipäkakkua.. :D

Nanen
Seuraa 
Liittynyt13.1.2010

oon nyt miettiny ja coctailpiirakoita ois tulossa ja voileipäkakkuja ja jotain imeliä kakkuja ja pullia myös. Salaattiakin meinattiin tehdä, mut pitää viel miettii laatua :D

Vierailija

tässä olis helppo ja suht halpa makaroni salaatin ohje:

1 pss makaronia (keitetään ja jäähdytetään)
1pss herne,maissi,paprikaa
1 paprika
n.3 suolakurkkua
1 sipuli
1pkt kannus- tai kaiserwurstia

1prk becel majoneesia (jatketaan maidolla että saadaan notkeampaa)

majoneesin sekaan musta ja valkopippuria jauhettuna ja aromisuolaa oman maun mukaan. kannattaa kuitenki muistaa että maku muotoutuu vasta parin tunnin kuluttua. tuo ohje on riittänyt meillä n.20 hengelle. :)

Vierailija

Mulla on kanssa juhlat nyt 5.6. Emme tarjoa juhlissani vieraille lämmintä ruokaa vaan meillä on kaksi pöytää: suolainen ja makea. Suolaisessa pöydässä on muun muassa kalaa, makaronisalaattia, vihreää salaattia, lihapullia, kinkkurullia ja coctailpiirakoita. Makeassa pöydässä on tarjolla täytekakkua, juustokakkuja, marsipaanileivoksia, pullakranssi, erilaisia pikkuleipiä ja muuta nättiä. Pääasia, että saa pöydästä näyttävän ja herkullisen näköisen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat