Saako existä udella?

Vierailija

Ajattelin kysellä cosmolaisten yleistä mielipidettä siitä saako kumppanin existä kysellä? Ja missä vaiheessa?

Itselläni on uusi suhde aluillaan ja uteliaana ihmisenä kiinnostaisi kovasti poikkiskandidaatin exät :D Kyse ei ole mustasukkaisuudesta tai vainoharhaisuudesta vaan puhtaasti siitä, että olen pohjattoman kiinnostunut jätkästä ja haluaisin tietää myös hänen menneisyydestään ym. Mutta toisaalta tuntuu että ei sitä suoraan voi vaan kysyä paukauttaa, et hei miks sulla meni edellisen kanssa poikki :) ? Tai mistä sitä tietää jos se on herkkä paikka tai jtn.

Mutta ovatko exät menneisyyttä josta ei puhuta? Vai pitääkö odottaa että toinen kertoo sitten jos kokee asiakseen?

Kommentit (13)

Vierailija

Mulla aika pitkälti sama tilanne, oon seurustella joku 2kk ja halusin myös itte tietää jotai enemmänki menneisyydest. Meillä asia ratkes iha itestää, juteltii vaa kavereist ja niitte suhteist ym :) Ja sit vaa tuli puheeks oikeestaa molempien exät. Ei se meijä mikää suosikki puheen aihe oo, mut ei mitää riitaa niist kuitenkaa saada aikaseks.
Kuitenki toi on aika vaarallinen aihe. En haluu yleistää, mut kuitenki yleensähä me naiset saadaa otettuu nokkii pienist asiost. Mulle tuli aina välil kyl semmone olo, etten haluiskaa kuulla niist mitää. Kun hän iha onneissaa selitti ku exä oli tullu hakee hänet sairaalast, vaikkei hän itte ollut sil ämmäl ilmottanu mitää. Tuli semmone olo, etten mä oo ikinä noin hyvä muija hänel. Mä ainakin meittisin kaun mitä voin sanoo poikakaveril, ettei hänel tuu olo et vertaisin hänt entisii tai jotain vastavaa.

Toivon todella et mietit tarkkaan haluutko kuitenkaan kuulla niistä mitään, mut kyllä se siitä jotenki järjestyy :)

Vierailija

Kysyin itse ainakin melkein ensi tapaamisella suoraan, koska en itse näe siinä mitään pahaa. Jos toinen ei niistä pysty kertomaan ja halua niistä puhua,on taustalla jotain mitä on vaikea kertoa... Ja mielestäni juuri tapaamis ja suhteen alkuvaiheilla on hyvä puhua kaikki asiat poikki ja katsoa siten, miten suhde etenee jne,mutta tämä on vain minun mielipiteeni :) Mutta neuvona sinulle antaisin, että kysy rohkeasti vaan!

Vierailija

Kyllä mäkin haluun tietää tapailemani miehen eksistä. En tietty mitää syväluotaavia analyysejä tai hehkutusta tai sen paremmin mitään haukkumistakaan, mut ihan yleisesti on kiva tietää, onko mies esim. seurustellut vakavasti. Mulla alkaa heti hälytyskellot soida, jos mies on pitkästi kolmannella kymmenellä, eikä oo ikinä seurustellut tai suhteet on kestäneet jonkun pari viikkoa...ja sit taas, jos miehellä on ollut pitkiä suhteita toisensa perään, tulee mieleen, et eikö se osaa olla yksin. Ja mun mielestä se tapa, miten mies puhuu eksistään kertoo jo siitä jotain...

No joo. Mutta siis oon sitä mieltä, ettei nyt heti ekana kannata eksistä ruveta utelemaan, mutta sit jonkin aikaa kestäneen tapailun jälkeen on ihan ok jutella niistäkin. :)

Vierailija

En näe mitään pahaa siinä että eksistä kyseltäisiin. Toki kunhan se ei nyt tapahdu ensimmäisten treffien aikana tai yli päätään ihan seurustelun alussa, kyseessähän on kuitenkin yksityisasia ja luottamus olisi ihan hyvä olla kohdallaan ennen eksä-keskustelua.

Taisi olla ainakin yli vuosi siitä kun olin mieheni tavannnut ja seurustelun aloittanut ennen kuin kyselin hänen eksistään. Tilanne oli minulle hieman outo koska hän on ensimmäinen seurustelukumppanini, mutta hänellä on vakavia ja yhden illan juttuja takana jo jonkin verran (mies on kyllä minua hieman vanhempikin). Tein alusta asti selväksi ettei hänen tarvitse eksistään avautua tai kysymyksiini vastailla jos ei tahdo, mutta yllätyksekseni sanoi että hänestä on ihan mukavaa vastailla minulle. Ainoa mitä tiesin ennen tätä oli että hänen entinen avokkinsa vuosien takaa oli pettänyt häntä ja sanoi jo aluksi että hänellä on vähän luottamuspulaa sen takia. Mutta koskaan ei oikeastaan olla eksien takia tapeltu, tosin minun miespuolisten ja hänen naispuolisten ystäviensä takia sitäkin useammin. Ainoa kerta oli silloin kun olimme juuri tavanneet ja sain niskaani jonkun hänen säätönsä jonka kanssa miehellä ei ollut koskaan mitään tunteita mukana mutta toisella osapuolella ilmeisesti oli. Kyseinen tapaus yritti uskotella minulle että mies pelaa vain kummankin meidän kanssa. Onneksi en uskonut vaan puhuin miehen kanssa asiat selväksi ja mies teki sille toiselle selväksi ettei koskaan tuntenut mitään sen enempää tätä kohtaan. Nainen suuttui ja haukkui miehen ihan täysin, mutta eipähän ole aiheuttanut meille hallaa enää sen jälkeen.

Pieni romaani mutta halusin avautua :D

Vierailija

No siis omalla kokemuksella paukautin kaikki mahdolliset kysymyset suhteemme alussa ehkä kun olimme seurustelleet 2-3kk :D oon myös tosi utelias joten kysyin kaikki yksityskohtaisemmatkin kysymykset :--D Mut eipä toi näyttäny menevän hankalaks siinä keskustelussa. Asennot kyselin mahdolliset taudit kuinka monta eri seksikumppania jne. Suhteiden pituudet ja siis kaikki ja olen todella tyytyväinen tähänkin asti että tiedän kaiken koska tunnen itseni paremmaksi kuin he sillä tiesin miten miellyttää häntä miten he eivät sitä tehneet :) joten tsemppiä vaan ristikuulusteluun ;)

Vierailija

Kyllä munkin mielestä voi vaan kysyä ihan suoraan, jos mies ei pysty puhumaan niin yleensä on jotain salattavaa, ei ole päässyt yli tai arka aihe muutenvaan, mutta kysymällähän se selviää! :D
Itse ainakin oon kyselly kaiken mahdollisen ja niikun ninds sanoi tunnen kans itteni paljon paremmaks kun tiedän mitä he ovat tai eivät ole tehneet ja osaan yllättää miehenkin hänelle uusilla asiolla, ettei hän ole vain been there done that asenteella..

Vierailija

mä en ees haluu tietää mitään mun kihlatun existä. en haluu ees ajatella koko asiaa. Ite en oo aikasemmin seurustellu kenenkää kanssa. Tiedän vain(kaveri kerto) että sillä on ollu ainaki kaks tyttöystävää ja 2 vuotta sitte juhannuksena viel seurustellu. ja me ollaan nyt vähä yli vuos oltu yhdessä.

mut ei sillä ainakaa mitää vakavaa oo ollu. mä oon sille se oikea(asutaan yhdessä, ollaan kihloissa, mennään joskus naimisiin, perustetaan perhe ja rakennetaan talo ja eletään loppuelämämme onnellisina yhdessä<3)

Vierailija

Mä en halua tietää miehen naisjutuista, eikä se halua myöskään mun existä. En ymmärrä miksi pitäisi, ne ei ole millään tavalla oleellisia meidän suhteen kannalta. Olen kyllä utelias ihminen, mutta minusta existä puhuminen on turhaa.

Vierailija

Itte oon seurustellut kaks kertaa, ja molemmilla kerroilla puhuttiin avoimesti existä, ja kaikesta, mitä on sattunut kokemaan vastakkaisen sukupuolen kanssa. Itselle ainakin on tärkeää, että voi puhua kaikesta mahdollisesta kumppanin kanssa, myös siitä menneisyydestä. Enemmän alkais häiritä sit se, jos mies ei haluaisi puhua mitään menneisyydestään tai existään.

Vierailija

En näe mitään tarvetta puhua existä nykyiseni kanssa. Vuoden seurustelun aikana ei olla aiheesta puhuttu sanaakaan ja hyvä niin. Menneet on menneitä, eikä ne pahemmin vaikuta meidän suhteeseen. Miksi muistella huonoja muistoja? Oon huomannu, että miehet, jotka puhuu liikaa existään, ei oo viel päässy yli. Mun kohdalle näitä raukkoja on sattunut ihan liikaakin. Joten pidän nykyisen mussun existä puhumattomuutta hyvänä merkkinä:). En voi ikinä kuvitella mitä hän salaisi multa sillä, ettei puhu existä. Jos joku nainen ei ole enää osa hänen elämää, niin ei vois vähempää kiinnostaakkaan. Mä olen sitä mieltä, ettei toisesta tarviste tietää IHAN kaikkea parisuhteessa. Täytyy olla jotain yksityisyyttäkin;).

Vierailija

Kyllä kannattaa kysyä, koska kyllä toisen tulisi pystyä puhumaan menneisyydestään. Itselle oli hyötyä siitä, koska joskus tuli huomattua kyselemisen avulla, että olikin jätkällä vielä exä mielessään..

Vierailija
JonnaKT

Kyllä kannattaa kysyä, koska kyllä toisen tulisi pystyä puhumaan menneisyydestään. Itselle oli hyötyä siitä, koska joskus tuli huomattua kyselemisen avulla, että olikin jätkällä vielä exä mielessään..

Jos jätkällä on ex mielessä, niin sen näkee viimeistään parin viikon sisällä kysymättäkin. Ei tartte kysyä, kun ne itse kälättää ja kälättää exästään kaikenlaista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat