Pettämisen rajat

Vierailija

Eli ihan vain uteliaisuudesta kyselen, minkä te laskette pettämiseksi? Mikä menee fyysisen tai psyykkisen pettämisen puolelle? Onko hyväksyttyä flirttailla muiden kanssa?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

No joka suhteessahan ne rajat määritellään erikseen, koska kaikki on erilaisia näissäkin asioissa. Mutta itse en laske "psyykkistä pettämistä" pettämiseksi (come on, kaikkihan siihen joskus sortuu, eikä siitä voi olla kauheasti haittaa niin kauan, kun sitä ei päästä käsistä)...
Sen sijaan mitä fyysiseen pettämiseen tulee, mulla raja menee käytännössä kaikesta mahdollisesta, suutelusta, hyväilystä jne.

Uskoisin kuitenkin voivani päästä pettämisestä yli ainakin yhden kerran.

Vierailija

Flirttailu parisuhteessa on vähän vaikea kysymys. Mun mielestä ainakin kumppanin naaman edessä flirttailu on todella törkeää, oli se sitten vitsillä tehty tai ei! Muutenkin mun on vähän vaikea käsittää, miksi pitää lässyttää toisille, jos kerran on jo suhteessa. Ehkä sellaisessa pienessä leikkimielisessä flirtissä ei ole mitään väärää, mutta sitten on parasta olla selvää kaikille osapuolille, että kyse on vain leikistä.

Mä oon aika huono pääsemään loukkauksista yli, enkä varmaan voisi elää sen tiedon kanssa, että kumppani on pettänyt minua. Anteeksianto on minusta viisasta jo ihan oman mielenrauhan takia, mutta enpä haluaisi olla suhteessa pettäneen kanssa. ;) Jostain satunnaisesta yhden yön jutusta olisi helpompi selvitä kuin pitkään jatkuneesta rinnakkaissuhteesta.

Vierailija
jonna88

No joka suhteessahan ne rajat määritellään erikseen, koska kaikki on erilaisia näissäkin asioissa. Mutta itse en laske "psyykkistä pettämistä" pettämiseksi (come on, kaikkihan siihen joskus sortuu, eikä siitä voi olla kauheasti haittaa niin kauan, kun sitä ei päästä käsistä)...

Ei ne pelkät ajatuksetkaan aina niin viattomia ole. Itse määrittelisin psyykkiseksi pettämiseksi romanttiset ajatukset toisista ihmisistä, joita ei voi tai halua tunnustaa kumppanillee, tai joista pahimmassa tapauksessa valehtelee. Musta esimerkiksi on ihan ok ihastua toiseen ihmiseen, sitä nyt vaan tapahtuu. Mutta jos alkaa valehtelemaan kumppanilleen lounastaneensa jonkun toisen kuin ihastuksensa kanssa, niin aletaan olemaan jo harmaalla alueella.

Itse loukkasin kumppaniani ihan suhteen alkutaipaleella juurikin henkisellä tasolla. Pidin usemman kuukauden puhelimitse yhteyttä erääseen nettituttavuuten, jota en ollut koskaan tavannut. Poikaystävä tiesi kyllä puheluistamme. Taisi mennä melkein puoli vuotta, ennen kuin rehellisyyden puuskassani kerroin poikaystävälleni ihastuneeni tähän tuttuuni. Siinä oli suhteen loppu lähellä, niin loukatuksi ja petetyksi poikaystävä tunsi itsensä.

Vierailija

Tai kaikki mitä ei hyväksy toiselta. Oishan se vähän tekopyhää esim. pussailla toisia jos ei itse hyväksy asiaa toisinpäin.
Suhde sen määrittelee, mutta varmaan on monilla aika samanlaiset ajatukset siitä mikä on pettämistä ja mikä ei...

Vierailija
NiinaRiina

Pettämisen luokittelen itse siten, että kaikki mitä ei oman miehen silmien alla tekisi :)

Sanoisin, että tuo on kyllä aika hyvä nyrkkisääntö..
Itse pistin ainakin poikki siinä vaiheessa ku poikkis alko suutelee toista tyttöö mun nähden :|

Vierailija

Jos ei pysty kumppanille tunnustaa jotain tekoaan (tai ehkä ajatustaan?) niin sitä voi sanoa pettämiseks. Mut en haluis et kumppani halailis muita tyttöjä, mutta silti en sitä laske pettämiseks. Ja sen voi myös kertoa kumppanille.

Vierailija

ebbb, toi on hyvä huomio, en mäkään haluais mun mieheni halailevan muita naisia, vaikka pettämistähän se ei tietenkään oo. Tottakai on poikkeustapauksiakin, mut pääasiassa en haluais, et hän muita naisia halailis.

Vierailija

Samoilla linjoilla ollaan täälläkin, et kaikki, mitä ei vois tehdä oman kumppanin nähden/kertoa hänelle, on meillä pettämisen puolella. Myös flirtti lasketaan meillä kiellettyjen juttujen listalle, ei vaan meillä kuulu kummankaa käytökseen.

Asiasta ollaan aika paljo keskusteltuki, ku kumpiki ollaan asiakaspalveluduunissa, että mikä on töissä sopivaa käytöstä jne, eli tuosta johtuen asia on molemmille aika selvä.

Mistä tulikin mieleen, että ainakin itsestä on todella ikävää jos asioi esim. kaupassa, ja kassa alkaa flirttailemaan häikäilemättömästi, vaikka näkee että itselläni on sormus sormessa, ja aina vaan parempi, näyttää myös itse olevan rengastettu. En vaan voi ymmärtää. Jos omassa suhteessa flirtti onkin sallittua, miksi sitä pitää tulla tyrkyttämään selkeästi varatulle ihmiselle. :O

Vierailija

Yhdyn näihin muihin siitä, että se mitä ei voisi tehdä toisen nähden on jo pettämistä. Mutta esimerkiksi eksäni ei ikinä suostunut lähtemään baareihin jossa oli mahdollista tanssia joten kävin sitten tyttökavereiden kanssa siellä ja saatoin tanssia joidenkin miekkosten kanssa, kunhan kädet pidettiin kurissa eikä hipelöity.
Viaton flirtti on mun mielestä ihan ok, kunhan se pysyy tosiaan vain flirttinä eikä ole mitenkään fyysistä. Kunhan sitä ei tehdä sitten aivan toisen nenän alla. Tosin eksä nyt ei olis varmaan hoksannut vaikka olisinkin jotain silmäpeliä harrastanut muiden kanssa hänen läsnäollessaan.

Jokainen suhde ja ihminen on erilainen ja suhde määrittää ne rajat.

Vierailija

Niinhän se vaan on, että niitä häikäilemättömiä tyrkkyjä ja flirttejä on koko maailma täynnä ja tulee aina olemaankin. Siksi onkin pääasia, että on luotettava kumppani, joka osaa ohittaa moisen sopimattoman käytöksen olankohautuksella.

Asiakaspalvelusta puhuttaessa en kuitenkaan laske flirtiksi muuta kuin sen, jos jompikumpi osapuoli alkaa puhua esim intiimiasioistaan tai tehdä jotain ehdotuksia... Oma mieheni on asiakaspalvelija ja tiedän hänen olevan varsin supliikki mies, mutta voin olla satavarma, että kenellekään hän ei flirttaile. Hän on vain luonteeltaan puhelias ja äärimmäisen ystävällinen sellaisiakin ihmisiä kohtaan, joista ei edes pidä. Hänet kuitenkin tuntien olen myös melko varma siitä, että jotkut hänen naisasiakkaistaan kuvittelevat hänen flirttailevan: sellaiset naikkoset, jotka laskevat flirtiksi kaiken ylimääräisen, joka tulee tervehdyksen jälkeen.

Ja ntiKesaheina en nyt missään nimessä tarkoita että sä olisit sellainen nainen, mutta sellaisiakin on :D Ja musta olisikin parempi että oltaisiin allergisia vieraalle flirtille sen sijaan, että siitä innostuttaisiin.

Vierailija

Itse lasken pettämiseksi fyysisen kosketuksen jne. lisäksi myös flirttailun, vihjailevat keskustelut ym.

Olen tällä hetkellä sellaisessa tilanteessa etten tiedä voinko/pystynkö antamaan avokilleni anteeksi. Olemme olleet yhdessä aivan kohta 2v. On ollut ylä-ja alamäkiä, mutta kaikesta ollaan selvitty. Nyt en vain enää tiedä. Olen rikki, tulevaisuuden suunnitelmat on jäissä. En osaa sanoa olenko petetty, vaikka siltä tuntuukin. Ehkä olen shokissa vielä koko tapahtuman johdosta. En voinut uskoa, että rakastamani ihminen voi tehdä tällaista.

Sain hänet kiinni flirttailusta ja vihjailevista keskusteluista kahden nettituttutytön kanssa. Ilmeisesti he ovat joskus ennen minua tavanneet ja heillä on ollut sutinaa, että ovat nähneet, mutta ei minun aikanani. Olen onnellinen että se jäi vain keskusteluasteelle, mutta olisiko se mennyt pidemmälle jos en olisi häntä saanut kiinni.

Keskustelimme ja riitelimme. Huusimme ja minä lähdin pysyvästi. Tai luulin lähteneeni. Hän vannoi katuvansa, eikä tiennyt kuinka tärkeä hänelle olen ennen kuin olin lähtemässä. Suostuin palaamaan ja yrittämään. Mutta nyt taistelen järjen ja sydämen kanssa. Sydän sanoo, että hän on elämäni mies ja haluan viettää hänen kanssaan koko loppuelämän. Järki taas sanoo, että lähde, hän tekee sen kuitenkin uudestaan. Olisiko kenelläkään neuvoja tai kertomuksia samanlaisesta tilanteesta. Tahtoisin saada pääni järjestykseen, mutta nyt se tuntuu vaan niin kaukaiselta...

Vierailija

vaikka kuulostaa tosi naurettavalta niin mulla ei itelläni oo tollasia kokemuksia, vanhemmilla kyllä. Sen tapauksen aikana tulin paljon läheisemmäks mun äidin kanssa ja toisaalta kun ne sai sovittua on niillä sen jälkeen mennyt paremmin kuin koskaan meijän lasten syntymän jälkeen eli melkeen 20vuoteen. Vaikka mistäs minä tiiän miten niillä sitä ennen on menny. Kuitenkin tällä hetkellä ne on tosi onnellisia yhdessä.
En todellakaan sano tätä niin et toi ois hyvä asia vaan että siitä voi selvitä. Jos tiiät että mies on tosissaan niin suosittelisin antamaan toisen mahdollisuuden, eihän hän kuitenkaan fyysisesti pettänyt, vaikka ehkä pettämiseks mäkin ton luokittelisin. Jaksamista sulle!

Henne
Seuraa 
Liittynyt28.1.2011

Oma mieheni on varsin puhelias ja ystävällinen muita kohtaan ja saattaa vahingossa flirttailla kaupan kassaneidille jopa minun ollessa vieressä. Ainakin toivon, että se tapahtuu vahingossa..
Pettämistä on mielestäni fyysinen läheisyys, mutta jossain tapauksissa olisi hyvä keskustellessakin muistaa oman kullan olemassaolo.

-kukka
Seuraa 
Liittynyt3.2.2011

Minä en laske muuta pettämiseksi kuin sängyssä olemisen toisen kanssa. Vaikka tietenkään en hyväksy muita tekoja, esim. suutelua, hiplailua.. Ja ei se kivaa ole sekään että flirttailee tai tanssii muitten kanssa. Puoli vuotta sitten sain kuulla että poikakaverini oli nuoleskellut jonkun muijan kanssa, ja pussanut kahta muutakin muijaa. En ollut yhteydessä häneen kolmeen viikkoon, viimein puhuimme asiat halki ja kertoi kuinka pahoillaan hän oli ja katui. Sanoi että ei vielä siinä vaiheessa tiennyt että suhteemme on niin vakava ja kuinka paljon hän minua oikeasti rakastaa(olimme silloin olleet yhdessä n. 5kk) Saimme asiat sovittua, ja olen jo osittain pystynyt asian unohtamaankin, luottamusta rakennan edelleen. Pokakaverini muuttui kyllä tuon jälkeen täysin, ottaa minut paljon paremmin huomioon, lähettelee ihania viestejä, itsetehtyjä runoja, ja tuo aamupalan sänkyyn<3 Ja jos syksyllä pääsen opiskelemaan, hän on sanunout että muutta minun kanssa sinne minne pääsen. Olemme sopineet rajat, ja olen sanonut hänelle, että jos vielä kuulen että hän on jotain tehnyt, se on kerrasta poikki! ja koska piirit ovat pienet, saan kyllä kuulla. Olen iloinen siitä että annoin hänelle toisen mahdollisuuden, sillä kaikki on aivan mainiosti nyt, ja meillä on aivan mahtavaa yhdessä, lauantaina tulee vuosikin täyteen:) myöntää täytyy, että en alussa itsekään ollut kovin uskollinen, mutta en kuitenkaan nuoleskellut ole suhteemme aikana muiden kanssa. Enää se ei kävisi mielessäkään, ja toivon että minäkin riitä poikaystävälleni.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat