Vatsa ja peppu timmiksi!??

Vierailija

Hei!!

Ongelmani on vatsan seudulle kertyneet makkarat jotka haluaisin pois välittömöstä!! Kuntoilen paljon, mutta vatsoja en jaksa millään tehdä, mutta yritys on kova. Vinkkejä!!?? Ja haluaisin peppua pyöreämmäksi...

Kommentit (11)

Vierailija

Ehdottomasti kannattaa alkaa tehdä vatsa- ja peppuliikkeitä! Muuten kiinteyttä on vaikeaa saavuttaa.. Lisäksi pitää myös tehdä aerobista harjoitusta. Millä tavalla ja miten paljon sä kuntoilet?

Vierailija

mitkä on hyviä liikkeitä pepulle? salille mua on turha koittaa saada, eli ois kiva tietää mitä vois kotona tehdä, jos jostain syystä sellasen mielenhäiriön saisin että jaksaisin jotakin väsätä :D

Vierailija

Pallojumppa on erittäin tehokasta, eikä kuntosalille tarvitse raahautua. Sain poikaystäväni äidiltä juuri lainaksi jumppapallon, maton ja kirjan, jossa on neuvottu erilaisia liikkeitä eri kehon alueille. Tehokasta on!

Vierailija

Kannattaa ainakin yhtä kunnolla kaloreita polttavaa lajia harrastaa ja tehdä välillä niitä lihasliikkeitä. (Ohjeita löytyy netistä varmasti) Ja venyttely on myös tosi tärkeetä että saa kaiken hyödyn isti treenistä. Esim. Rullaluistelu on tosi hauskaa ja sillä saa etenkin pepun ja reidet timmiin kuntoon. Vatsalihaksia voi treenata vaikka samalla, jännittää vaan niitä 10sekunnin jaksoissa. Uinti on myös tosi tehokasta koko kehon treeniä.

Vierailija

Olenkin ajatellut rullaluistelua, mutta en ole vielä ehtinyt hommaamaan rulliksia.. :) kesällä sitten kun pääsee työelämään... :)

Vierailija

Vitsi kun itekin jaksais treenaa ja olla reippaana! Tiedän kyllä keinot, mutta olen liian laiska. ;l
Lenkkeily on aina tehokasta, parhaimman hyödyn saa käymällä säännöllisesti joku 3 kertaa viikossa + tekemällä väliin intervalliharjoituksia (esim. lyhtypylväillä, juoksee 2, kevyttä hölkkää 4). Pepun ja reidet saa kuntoon askelkyykyillä ja muutenkin erilaisilla reisikyykyillä (kokeile askelkyykky eteen, sivulle, taakse, askelkyykky hyppyvaihdoin, reisilihaksia hyppyvaihoin, kyllä rupee tuntumaan!) Sit ne normipeput eli selälleen makaamaan ja nostelee lantiota kattoon puristaen pakaroita yhteen. Voi myös pitää lantiota ylhäällä ja liikuttaa polvia auki yhteen tai tehdä pieniä joustoja ylhäällä.
Vatsalihakset on mun heikkous kun huonon selkäni takia ne sattuu yleensä selkään :/ Itselleni sopivimmat on kun on jalat suorana ylhäällä tai 90 asteen kulmassa. Se myös kun pitää jalkoja ylhäällä ja laskee niitä maahan joko vuorotellen tai yhtä aikaa on tehokasta, kunhan sitä ei tee selällä.
"Polkupyöräily" on hyvä sivuvatsoille samoin kuin se, että makaa maassa jalat vaikka ensin kokonaan oikealla puolella ja tekee vatsoja suoraan eteenpäin...

Onhan noita hirveesti! Unohtamatta jotain perus kulmanojaa tai reisipitoa seinää vasten (inhottavia). Ei oikeen tahdo yhteen viestiinkään mahtua! Ja kun tekee liikkeet rauhassa ja kunnolla niin onhan se tehokasta.

Oiskos jollain vinkkejä motivaation kehittämiseen? :D

Vierailija

Motivaatiota voi olla vaikeeta kyllä löytää.. Itelläni auttaa parhaiten se, että yksinkertaisesti lähden vaan liikkumaan aina kun mahdollista, ja kivoja jumppatunteja on tarjolla:)

Vierailija

Uskoisin että niin tylsältä kun se kuulostaakin niin perus ruokavalion muuttaminen ja esim. säännöllinen lenkkeily kiinteyttää koko kroppaa.
Siihen päälle vielä jtn täsmä liikkeitä pepulle ja vatsalihasliikkeet. Vatsalihaksia muista tehä myös syviä vatsalihaksia! muuten ei näy paljonkaa tuloksia. + vinot vatsalihakset.. Tohon pepun pyöreyteen eikös ainakin portaitten juoksu ylös ja alas saa pepun mukavammaks :D

Vierailija

Millään yksittäisellä liikkeellä ei saa rasvaa palamaan paikallisesti, joten koko kroppaa kuormittava liikunta on aina parasta, hakkaa sen istumaannousun jatkuvan runkkaamisen 100-0. :D Eli esim. joku Zumba tai juokseminen on hyviä jos nyt lähdetään ihan yksinkertasimmista lajeista liikkeelle. Totta kai auttaa jos tekee sitä lihaskuntoa just kotona, mutta ne pelkästään ei auta tossa, MUTTA niistä on oikeesti hyötyä, kun se rasva palaa ja sieltä alta sitten paljastuu kauniit lihakset. :D Ja Kawwtyn sanoja lainatakseni, muista vinot, syvät ja kaikki tommoset! Että ei pelkästään jotain istumaannousua, sitä ei ehkä edes tarvis tehdä mun mielestä ollenkaan, siinä helposti nousee lonkankoukistajilla tai jaloilla.

Ja toki ruokavalion muutokset edesauttaa, mutta ite en ainakaan ole paljoa muuttanut ruokavaliota ja silti saanut tuloksia. Kova treeni auttaa jo tosi paljon! Mutta ehkä nyt että jättää ne pahimmat kaloripommit vähemmälle ja proteiinipitosempaa ruokaa, noi on ehkä tärkeimmät.

Mutta suosittelen just juoksemista, salitreeniä jos mahdollista (ei mitään laitteita, paljon tehokkaampaa tehdä kyykkyjä sun muita irtopainojen ja tangon kanssa!!), pumppia, eri ryhmäliikuntatunteja muutenkin, Zumbaa ja netistä löytää oikeesti tosi paljon ilmaisia treenivideoitakin, joiden tahdissa voi jumppailla kotona.

Tsemppiä! :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat