Ehkäisykapseli

Vierailija

Ongelmani on se ettei minulle ole ikinä sopineet mitkään e-pillerit, ei laastarit eikä renkaat. Kaikki ovat tehneet musta väsyneen ja vainoharhaisen raivopään, ja sellaiset oireet hävis välittömästi kun lopetin kaikenlaiset hormoniehkäisyt kokonaan viime syksynä. Sen jälkeen elämä on ollut auvoisaa - en suutu nykyään enää käytännössä mistään.

MUTTA kondomin kanssa puuhastelu on vähän vaivalloista ja ennen kaikkea epäluotettavaa, vahinko käy ihan salettiin jossain vaiheessa, vaikka yritetään tietenkin olla huolellisia. Onko jollain muulla, kuka myös on kärsinyt hormoniehkäisyn hulluusongelmista, kokemusta ehkäisykapselista? Toisin kuin muissa hormoniehkäisyvälineissä, kapselissahan ei ole estrogeeniä. Kertokaa kokemuksianne kapselista, jospa siitä vaikka löytyisi ratkaisu!

Kommentit (5)

Vierailija

Meillä tuo kapseli laitettiin sen jälkeen, kun kylästyttiin säätämään kondomin kanssa, ja olin aluksi kokeillut minipillereitä, joilla ns. testattiin kapselin sopivuutta. Minipillerit sopi erinomaisesti, joten kapselinkin piti olla mulle ihan perfect, vaan..

Tuli aivan järkyttäviä mielialojen heittelyitä, saatoin itkee vollottaa monta kertaa päivässä, hermojen menettämisestä puhumattakaa. Maha oli koko ajan turvonnu ja kipee, ja vuotoa tuli ihan _tauotta_, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Varmaan tuo jatkuva vuoto vaikutti asiaan, vaan seksiä ei tehny mieli pätkääkään, ei siis ollenkaan, mikä oli aikas radikaali muutos edelliseen. Sinnittelin kapselin kanssa sen n. 7-8kk, minkä jälkeen todettiin et olkoot, ei passaa mulle, lääkäri oli samaa mieltä. Vaihdettiin sit takasi minipillereihin, ja toimii ku ajatus.

Mutta, jos huumoria tuosta ajasta haetaan, niin ainakin varma ehkäisykeino meillä, kun ei mitään tullut harrastettuakaan. :D

Vierailija

APUA! No onpa hyvä kuulla tällainen tarina ennen, kuin olen mitään kapselia onnistunu ihoni alle hankkimaan. Enpä taida sellaista riskiä kyllä sitten ottaa! Noita minipillereitä olen ajatellu kokeilla muutenkin, mulla on vaan ongelmana se, että olen todella tohnopää muistamaan ottaa mitään pillereitä ajallaan... Eikös se tarkka ajoitus ole aika tärkeä niiden minipillereiden kanssa?

Alkaa tuntua siltä, että sterilisaatio on ainoo mulle sopiva keino... Vaan kun kohta täytän vasta 22, niin enpä taida siihenkään vielä ryhtyä. Voi peppu!

Lisää kertomuksia kapselista?

Vierailija

Niin mäki ajattelin, että en ikinä muista ottaa ensimmäistäkää pilleriä ajallaan, vaan yllättävän äkkiä siihen kuitenki tottuu, ku ottaa tietyn ajan ja asiayhteyden, millon sen ottaa. Ite otan aina illalla hampaiden pesun yhteydessä. Ja ei se nyt niin sekunttikellon tarkkaa hommaa ole, ainaki mulle sanottiin et n. 3-4 tunnin tarkkuudessa ku pysyy,niin hyvä on.

Pari kertaa on käyny tässä parin vuoden aikana niin, että oon muistanu ottaa sen vasta aamulla. Vahinkoa ei oo sattunu, ainut seuraus tästä unohtamisesta on meillä ollu se, et tulee sitte pari päivää semmost tiputtelua ja menkkojen oireita, kun muuten ei ole mitään, ku muistaa ajallaan ottaa.

Ja tosiaan toi kapselikokemushan oli vaan yks esimerkki, et miten voi käydä. Voithan toki kokeilla, jos on ylimäärästä rahaa ja intoa. Saattaa olla, et sulle sopii hyvinki. Tsemppiä! :)

Vierailija

kiitos paljon, ntiKesahienä! En uskalla kyl sitä kapselii kokeilla, koska kaikkein "ihmisystävällisimmätkin" e-pillerit on mulle aiheuttanu aina kamalia oireita, enkä halua maksaa melkein kahtasataa euroa vain todetakseni, että kapseli tekee samoin. Kokeilen siis minipillereitä, ja jos ne sopii, hieno homma :D

Kiitos paljon avusta!

Vierailija

Mulla on minipillerit käytössä (cerazettet) ja niiden pakkausselosteessa ainakin lukee että sitten vasta jos ottaa pillerin 12 tuntia myöhässä niin teho laskee.. että aika joustava ehkäisykeino sinänsä

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat