Norovirus/oksennustauti

Vierailija

Heippa. Oon nyt lueskellut netistä kaikkea noroviruksesta, mutta eri sivujen tietolähteet eroaa aikalailla toisistaan. Haluaisin tietää nyt todellakin luotettavalta taholta tietoa noroviruksen tarttumisesta/itämisajasta.
Yksi perheenjäsenistämme sairastui keskiviikkona(toissapäivänä) ilmeisesti norovirukseen. Samana iltana loppui oksentelu,mutta ripuli on jatkunut vielä lievänä tänä aamuna.
Kuinka pitkään mun tarvitsee pelätä, että saan taudin? Jossain sanotaan,että virus voi elää esim. oksennuksen tahraamalla pinnalla jopa 12 vuorokautta. En ole käynyt kertaakaan samassa vessassa,missä tämä sairastunut on oksennellut. Onneksi on useampi vessa talossa! Olen myös desinfioinut ja pessyt käsiä lähes hysteerisesti ollessani keittiössä ja koskettaessani pintoja,koska niiltä tauti ilmeisesti myös tarttuu. Tosin tämä sairastunut on pysytellyt vain yhdessä huoneessa + vessassa, ja huolehtinut myös käsihygieniasta hyvin.
Tänään kun on vappu ja olisi tarkoitus lähtee juhlimaan, niin vähän epäilyttää, iskeekö tauti sitten baarissa. Ilmeisesti se tulee ihan varoittamatta, yhtäkkiä. Kauanko mun tarvitsee vielä jatkaa tätä käsidesin käyttöä kokoajan ja pelätä sairastuvani ?

Kommentit (1)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat