AUTTAKAA!

Vierailija

Olen seurustellut nyt vajaat kolme vuotta, olemme 17-vuotiaita. En pystyisi kuvitella eroavani ja rakastankin häntä hyvin paljon, mutta tämä raastaa hermojani aivan älyttömästi!

En olisi ikinä voinut kuvitella poikaystäväni edes vilkaisevan muihin sillä silmällä, kunnes puolitoista vuotta sitten hän ihastui toiseen ja ero oli todella todella lähellä koska hän olisi halunnut kokeilla sen toisenkin kanssa. Sen jälkeen minä epäilen heti jotain kun hän edes puhuu jollekin toiselle tytölle, enkä edes tykkää katsoa hänen kanssa kaikkia ohjelmia kun siellä on hyvännäköisiä pimuja. Ja hän vielä selittää minulle jonkun hyvän nähdessään "jumalauta, siinä on toimivan näkönen peli" ymsyms. Tekee sen ihan mun kiusakseni, eikä se todellakaan tunnu mukavalta! Ja nyt mulla on hirveet paineet oman ulkonäön suhteen... Enkä tahdo hänen menevän mihinkään ilman minua, en tahtoisi todellakaan olla tällainen, mutta en voi mitään! En silti todellakaan kuvittele hänen pettävän minua, mutta äääh.

Aina olen miettinyt että en ikinä kestäisi sen polttavan tupakkaa. Aina rakastanut hänen tuoksua mutta tupakka saa vaatteet ja kaikki haisemaan niin hirveälle jne. Nyt hän on kuitenkin kännissä poltellut, tuntuu niin hirveältä kun näkee hänet silloin ihan jatkuvasti rööki huulessa, eikä se sovi hänelle. Olen kysellyt useasti että polttaako muulloinkin, mutta pokkana sanonut että ei todellakaan. Nyt sitten hänen tuli kännissä sanottua että tos yhteen aikaan tuli polteltua aika paljon... En pysty yhtään luottaan, päin naamaa valehtelee. Ja lisäksi hän puhuu pilven poltosta kovin hyvään sävyyn... Ei mun mielestä tupakka niin pahalta tunnu, mutta tuntuu hirveän kamalalta jos näen hänen polttavan! Olen sanonut useasti että en halua seurustella jos hän polttaa, mutta ei tunnu kiinnostavan. Ei taida ottaa tosissaan. (Otanko itsekään?)

Jos joku nyt jaksoi edes lukea, niin tahtoisin kovasti kuulla mielipiteenne minusta ja suhteestamme! Olen pähkäillyt itsekseeni jo tarpeeksi kauan ja tämän kanssa on vaikea olla. Että apu olisi tarpeen!

Kommentit (4)

Vierailija

Inhottavaa tollanen ku tyyppi on sulle välillä tosi ilkee. Siis toi on jo mun asteikolla tosi ilkeetä (tai erittäin keskenkasvusta/typerää) ruveta hehkuttamaan muita muijia, etenkin jos sun ulkonäköpaineet on pojalla tiedossa. Mulla on toi sama ongelma just tv-sarjoja ja elokuvia myöten, mutta olen saanut siitä pientä niskaotetta vähiten järkeilemällä ja kun oma poikaystävä on puhunut järkeä. On aina raskasta jos toisella on huono itsetunto, ja toisen pitäis jaksaa tukee sitä siinä. Tyypin käytös on mun mielestä härnäämistä, ehkä se kokeilee rajojaan tai vastaavaa. Sulla on oikeus loukkaantua sen käytöksestä ja on normaalia olla aika kiinnikin toisessa, mut koita vaan raa'asti löytää vahvuutta itessäs muuta kautta. Enemmän aikaa ystävien/perheen/harrastusten parissa, vähän muuta ajateltavaa ja sisältöö elämään. Kun annat tilaa ja pyrit olemaan vähän itsenäisempi ja ylväämpi, poikaystävän on ehkä helpompi arvostaa sua. Voisit myös tehdä kevyen vastaiskun, laitat jonkun miesmallin taustakuvaks koneelle tai hehkutat jotain miestä vaikka tv:ssä ;p

Toi ikä on kyl just sellanen ettei oo vielä välttämättä tarpeeks fiksu tajuamaan tupakoinnin ja pilven polton turhuutta tai vaikka tajuaiskin, ni menee vaan ympäristön mukana. Mä oon ite vähän sellanen, poltan seurassa ja kun huvittaa, mutta halveksun niitä jotka jää koukkuun. Haluaisin erittäin paljon, että poikaystävä, joka on polttanut puolet elämästään (huoh, kyllä.. 12-vuotiaasta), pääsis eroon tupakasta. Ei mua sellanen epäsäännöllinen haittais, mut ku ei voi olla ilman ollenkaan ja siihen menee rahaa + se haisee aika paljon savulta.. Voimia ton asian kanssa. Ei kannata ruveta äidikskään. Näytät vaan mallia ja annat pojan ymmärtää, että olet yksi niistä MONISTA tytöistä, jotka ei voi sietää tupakan hajua ja polttamista.

Toivottavasti tilanne paranee johonkin suuntaan. Ei vaikuta kauheen hyvältä nyt, mutta voi olla et poikaystävälläs on teidän suhteessa meneillään nihkeempi kausi, joka menee ohi. Vähän buustia sun itsetunnolle ja opettelet olemaan sanomatta mitään hyvännäkösistä naisista kun niitä venkoilee ruudulla, puret vaan huulta, niin tilanne voi muuttua. Älä anna sen lannistaa sua.

Voi myös olla, että ootte kasvamassa erilleen, ja poikaystävälläs on nyt sellanen kapinavaihe, että teidän suhde tuntuu liian tutulta ja turvalliselta ja siks kokeilee vähän kaikkee. Kolme vuotta on pitkä aika, MUTTA 17-vuotiaana on neito kauneimmillaan ja elämä edessä ;)

Vierailija

Kiitos paljon vastauksesta, helpotti kyllä huomattavasti! :)
Täytyis kyllä tosiaa jotenkin saada itsetuntoo ja itsenäisyyttä nostettuu. Tän poikaystävän kans sekin on ongelma, että sen kans ei pysty keskustelemaan...
Toivotaan että hän tajuaa ettei kannatais edes alottaa tupakointia. Joissain asioissa niin kypsä mutta joissain niin... jotain muuta. Se on itse aina sanonut ettei haluu polttaa et se on ihan tyhmää eikä voi tehdä mieli jos ei oo koukussa, mutta nyt käyttäytyy niin ristiriitaisesti noiden sanojen kanssa, aina tekis mieli muttei kuulemma todellakaa oo koukussa, hmm...
Täytyy yrittää olla välittämättä muista tytöistä, toiv. musta on siihen... Jep tota liian tuttu ja turvallinen suhde juttuu oon kans miettiny, toivottavasti ei ala liikaa haittaamaan...

Vierailija

Oletko ajatellut, että poikaystävän ristiriitainen käytös saattaa johtua murrosiästä. Pojathan käy murrosiän paljon tyttöjä myöhemmin. Nyt hänellä vaikuttaa olevan jonkinlainen tarve kapinoida ja näyttää, ettei ole tossun alla. Tuossa iässä poikien henkinen kehitys on vielä pahasti kesken. Vaikka hän vaikuttaakin joissain asiassa kovin kypsältä, toisaalta hän on vielä kovin lapsellinen. Koska olet hänen pitkäaikainen tyttöystävä, niin hän näkee jostain syystä tarvetta kapinoida vähän suakin vastaan. Olet sille varma itsestäänselvyys, hän ei usko menettävänsä sua. Hän testailee rajojaan. Lohdutuksen sana: osa miehistä ei kypsy koskaan.

Kurjaa, kun joudut kestämään tollasta härnäystä. Jos suora puhe ei mene perille, anna takaisin samalla mitalla. Kun hyvännäköinen mies kävelee kadulla, niin vinkkase pojalle joku mehevä kommentti, kuten: "Ton kanssa panis vaikka koko yön", tai "Onpa miehellä puristettavan namu perse". Tajuaa sitten ehkä jatkossa pitää suunsa kiinni. Äläkä anna pojan kommenttien lannistaa sua, jätä ne oman arvonsa nojaan. C'mon, hänellä ei ole mitään mahiksia teeveen kuumiin pimuihin, no worries. Se on niitä poikia, jolla on suuret puheet, mutta pienet mahikset:D. Sun ei tartte alistua tollasille loukkauksille, älä välitä niistä. Ajattele, että olet parasta, mitä sun poikaystävä voi saada;). Jos hän ei sitä tajua, niin oma on menetyksensä.

Vierailija

Noniin kiitos sulleki hyvästä vastauksesta! Kyl tulee vahvempi olo lukiessa! :)
Toi että oon itsestäänselvyys, on tullu kyl huomattua!
Harmi vaan että jos sanon jostain toisesta jätkästä jotain, niin tää pistää kyllä takasin... Ja aina yrittää tehdä selväks ettei haittaa jos kehun muita tai oon muiden kanssa, mut kyl mä sen huomaan että se ainakin vähän pistää ärsyttämään... :P
Toivottavasti vähän kypsyy ja ymmärtää paremmmin.

Niin joo, ja hänelle on sitten niin tärkeää että tekee juuri sen mitä itse haluaa, kukaan ei tee päätöksiä hänen puolestaan, ainoastaan hän itse ohjailee elämäänsä. Ettei vaan ole tossun alla, mutta eihän se aina sitä tarkoita, voi tehdä kompromissejä ja ajatella että meitä on tässä suhteessa kaksi. Ja hän sanoo, että jos ei kelpaa mulle sellasena, niin voi voi!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat