Luottamus

Vierailija

Minulla on ongelmia luottaa poikaystävääni.

Hän ei ole koskaan pettänyt minua, mutta jätti minut viime kesänä, ja sanoi ettei halua enää minua takasin. Ero oli erittäin outo, koska itse en huomannut mitään ongelmia suhteessamme, muutakuin poika ei enää huomioinut minua samallalailla kuin ennen.
Hän muutti eri paikkakunnalle syksyllä ja vähän sen jälkeen aloimme taas pitää yhteyttä ja palasimme yhteen.

Kesän aikana hän teki minulle tosi inhottavia asioita, mm. meni pussailemaan muita tyttöjä ja leveili minulle asiasta, vaikka tiesi että olin sydän särkyneenä ja halusin hänet takaisin.

Sen jälkeen kun palasimme yhteen, hän on ollut aivan mahdottoman ihana, mutta on jäänyt pariin otteeseen kiinni valehtelusta. Elämme kaukosuhteessa, ja pelkään jatkuvasti hänen pettävän, vaikka hän kovasti minulle vakuutta ettei petä.

Nyt en tiedä mitä minun pitäisi tehdä, koska haluan olla hänen kanssaan, mutten pääse yli siitä pelosta että hän jättää minut uudestaan tai päätyy pettämään.

Olemme olleet yhdessä 3 vuotta ja suhde on kestänyt kaikkea, ala- sekä ylämäkiä. Kumpikaan ei halua erota, mutta minun ongelma luottamuksen suhteen raastaa meitä molempia.

Mikä neuvoksi?

Kommentit (6)

Vierailija

Kyllä mullakin menis luottamus, jos toinen menis ensin jättämään ja sitten yrittäis tahallaan satuttaa mua... huh huh. Toivon, että jätkä ei ole sun kanssa takas palanu vaan mukavuussyistä (ei päässyt yli, ei löytänyt parempaa). Itse olen kokenut eroa ja takaisinpalamista yhteen ja samaa taas uudelleen ja uudelleen, etten oikeastaan osaa sanoa sulle mitää positiivista omien kokemusten pohjalta. Samoin sekin poika meni meidän erottua heti uutta muijaa metsästämään ja kerran jopa makas jonkun akan kaa. Satutti mua tahallaan ja otti takas, kunnes taas jätti.

Toivotan sulle onnea ja toivon, ettei sun jätkäs ole samanlainen mammanpoikapelkuri kuin mun ex.

Vierailija

Jos teidän suhde jatkuu noin niin sun kannattaa miettiä onko siinä järkeä... Sun tilanteessa on ihan aiheellista vähän epäillä, koska jos luotat ihan sinisilmäsesti ja jätkä taas feidaa tai pettää niin se tuntuu tosi pahalta. Itelläni oli myös pitkä on off suhde jossa ei ollut kunnon luottamusta ja päätin että seuraavan kerran kun hän pettää/jättää niin se on viimeinen kerta. Tiedän, että näin on parempi vaikka se sattuukin. Mutta jos jää suhteeseen jossa on huono olla se satuttaa vielä enemmän ja on ajan tuhlausta. Jos taas jätkäsi on tajunnut, että TODELLAKIN haluaa juuri sinut ja teki suuren virheen niin yrittäkää toki:)

Vierailija

Mies on huomannut, että saa toilailla ja pitää silti sinut (rakasti sitten sinua oikeasti tai ei) koska annat aina anteeksi hänen tekonsa. Ota itsekunnioituksesi takaisin, tee miehelle selvät rajat jos haluat vielä yrittää. Itse kyllä pyrkisin tuollaisesta suhteesta lähtemään, vaikka tiedän kokemuksesta, ettei kaukosuhteesta ole yhtään sen helpompi irrottautua kuin "normisuhteesta". Mä en ainakaan sun sijassa voisi mieheen luottaa.

Vierailija

Itsekin antaisin sen viimeisen varoituksen. Tosin siitä voi seurata se, että hän tekee sitten jotain piilossa eikä kukaan saa tietää.

Mies on kuitenki kohdellu sua aika huonosti ja koska et luota, sulla on jatkuvasti paha olla. Itse en näe siinä järkeä. Jos mies oikeasti haluaisikin sut takas, niin pitää vaan todeta et se on myöhästä ku niin plajon pahaa tehnyt ja arpia jättänyt.

Tsemppiä vaan, kyllä se oikea päätös siellä pääkopassa kypsyy, oli se kumpi tahansa!

Vierailija

Mulla oli samanlainen luottamusongelma, vähän eri syistä kylläkin. Mies ei pettänyt mutta aina mun ollessa muualla (kerran esim ulkomaanmatkalla) hän ei pitäny paljoakaan yhteyttä, mutta muille tytöille jutteli kyllä facebookissa ym. Kyllähän se ahdisti. Kohta en enää jaksanu sitä jatkuvaa pahaa oloa ja mun oli yksinkertaisesti pakko pistää poikki. Nyt en oo vieläkään päässy erosta kunnolla yli, mutta tiedän kyllä että takasin mä en voi tätä exää enää ottaa. Toivon hartaasti että löydän jonkun miehen jonka kanssa mulla ei ole koko aikaa pahaa oloa ja ahdistusta. Nyt ajatus seurustelusta ahdistaa mua ihan älyttömästi, koska tulee aina mieleen se jatkuva paha olo mitä koin viime suhteessa. Toivon että tämä tunne menisi ohi koska oon tavannut yhden mukavan tuntuisen miehen tässä eron jälkeen... Mä sanoisin sulle että tee niinkuin parhaaksi näet, mutta voin melkein vannoa että sulla olisi parempi olo yksin. Jos jatkat tuonlaisessa suhteessa, voit menettää halun seurusteluun kokonaan, niin kuin mulle kävi.

Vierailija

Itse en kyl kykenis elämään suhteessa, jossa olisin kokoajan ahdistunut ja pelkäisin jatkuvasti jätetyks tulemist. Koin sen jo kerran mun on/off suhteen aikana ja päätin ettei enää koskaan ikinä samanlaista. Jos mies on kerran jättänyt ja satuttanut, niin luottamusta on sen jälkeen enää vaikea saada takaisin. Itselläni pelko se pelko oli kokoajan pinnassa, aina kun olin exän seurassa. En ollut tona aikana onnellinen. Jotenkin meidän monen eron jälkeen tunteet lopulta laimeni melkein olemattomiin. Ja silti olin niin tyhmä, et kuvittelin meidän päätyvän lopultakin yhteen. Onneks niin ei käynyt, koska pahimman vaiheen yli päästyäni eron jälkeen, olin maailman onnellisin nainen:).

Ja corr, kyllä saat vielä seurustelunhalun takaisin. Tulet kykenemään täysin ihastumaan, rakastumaan, luottamaan ja seurustelemaan. Vielä et vain ole valmis uuteen suhteeseen, anna itsellesi aikaa toipua exästä kokonaan. Liian pian aloitetussa suhteessa et voi koskaan olla yhtä onnellinen kuin täysin erosta toipuneena aloitetussa suhteessa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat