brunetesta punapääksi,mahdollista?

Vierailija

Mulla on ollut nyt ~4 vuotta aivan tummanruskea tukka.Lähes jopa musta. Nyt oon kaksi vuotta värjänny kevytvärillä.Edellisestä värjäyksestä tummalla on ~6 kk. Pari viikkoa sitten värjäsin vähän vaaleammalla ruskeella,koska halusin kamalan juurikasvun pois.Latvat on kuitenkin vielä tosi tummanruskeat.
Nyt olen siis pitkään haaveillu punasista hiuksista.Jos siis nyt kotona laittaisin punaisen värin päähän niin millainen olis lopputulos?? Vai odotanko niin kauan että toi tummaväri on kasvanut pois ja sitten vasta värjään?

Kommentit (8)

Vierailija

Ainoa tapa päästä tummista latvoista on värinpoisto eli käytännössä vaalennus ja teetätä se kampaajalla. Mäkkärin oransseja on hankala korjata muuten kuin saksilla. Varaudu laskuun. Hieman edullisemmin saat niin että otat tumman värin ja sen päälle raitoja, ne tulee punaisena esiin.

Jos teet kotona, sulla on punaista vain ruskealla alueella ja latvat entistä mustemmat.

Odota ja liota hiusnaamioilla sitä tummaa pois, ainakin saat parempi kuntoiset hiukset mitä käsitellä.

Jos et halua vaalempaa, valitse kevytväri. Kestoväri vaalentaa aina ja väri värin päällä on vihertävänkukertavankellertävänharmaa.:/

Vierailija

Kampaajatkin voi sörssiä värjäyksen oikeen kunnolla, etten menis luottamaan ihan niin paljon ammattilaisiin. Olen värjäillyt hiuksia eri väreillä neljä vuotta. Väri on vaihtunut mustasta punaseen ja punasesta blondiin ja välillä päinvastaiseen suuntaan ihan kotikonstein. Teit sen sitten kampaajalla tai kotikonstein, hiusten kunto kärsii siitä huolimatta ihan yhtä paljon. Sitäpaitsi kaikki kampaajat ei tiedä mistä puhuu. Kyselin kampaajilta neuvoa miten päästä brunesta blondiksi, niin kumpikin sanoi sen olevan mahdotonta. Lisäks sain kuulla, että kaks peräkkäistä värinpoistoa tekee mut kaljuks tai muuttaa mun hiukset purkaks. En muista montako värinpoistoa tein sitten mun mustan päälle, mutta kuukauden välein taisin tehdä yhteensä neljä. Hiukset on yhä päässä, eikä ole purkaks muuttunu. Toki ne on huonos kunnos, mut nyt on mun värjäysseikkailut loppu.

Ainoa tie mustasta/tummanruskrasta punaiseen on värinpoisto siinä välissä. Kertakäsittely ei poista kaikkea väriä, mutta antaa huomattavasti vaaleamman tukoksen, jonka päälle voi sitten pistää punaista väriä. Jos kovin vaaleaa väriä haluat laittaa päähän, niin suosittelen pariakin värinpostoa. Niiden välissä täytyy pitää vähintään pari viikkoa taukoa ja hoitamaan hiukset hyvin. Öljyhoidot ja muut täyteläiset hoitoaineet on kova sana kuiville hiuksille!

Vierailija

minulla oli tummanruskeat hiukset, mustaan päin kääntyvät ja halusin myös punaiset hiukset. kävin varaamassa kampaajalta värjäys ajan, värjääminen kesti 5tuntia, suoranaista värinpoistoa ei tehty. Hiukseni olivat värjäyksen jälkeen kunnon punaiset ja hyväkuntoiset, joten kyllä se onnistuu jos olet valmis laittamaan rahaa likoon!

Vierailija

Okei kiitos paljon neuvoista! Pitää vielä vähän odottaa ja säästää vaikka rahaa siihen kampaamo käyntiin,opiskelijana kun sitä rahaa ei hirveesti ole ylimääräistä;D

Vierailija

Tein mun kaverille ihan saman operaation. Eli ostettiin siis värinpoisto ja sitten punanen. No otettiin se brune sit pois ja viikon päästä punaseks. Ja niistä tuli tosi räikeet. Mut oon ite käyny kampaajal ottaa värinpoiston ja tuli melkeimpä rumempi siellä kun kotikonstein mut jokainen tavallaan.

Vierailija

hmm.. Kyllä tummanruskeasta saa blondin!!

Ensin vaalentaa niin että tyveä ei koske eli pituudet ja latvat..

ruskeisiin hiuksiin olen tehnyt vain 2 kertaa 6 prosenttisella hapetteella..mutta kun marketeissa ei ole mitään prosentteja merkattu niin en tiedä miten se niin onnistuisi..

niistä harvemmin tulee tasaisen väriset mutta niitten ei tarvitse olla vitivalkoset jos haluu punaisen värin päälle

pelkkä vaalennuspesu riittää joskus..itse ostan sellasen mini pussukan nimeltään eraser..eli siis poistaa keinopigmenttiä maksaa kampaamotukussa 3 euroa..ja sitten hapete pullo 8 euroa..ei tule sinäänsä kalliiksi..tuo markettisähläys on kallista kyl..

toivottavasti ymmärsitte jotain..

vaikka vihaattekin kampaajia :DD

Vierailija

blondaus tai värin poisto ja seuraavan pv:n punasiks.. onnistuuu hyvin vaikka värinpoistost tuliski oranssi ni tuleepa paremman punaset ku punase väri laittaa päähä. (:

Vierailija

olen hiusalan opiskelija ja paras keino on värinpoisto. Paras tulos tulisi jos kävisit ihan ammattilaisella niin ei tule yllätyksiä ja hiukset pysyisivät paremmassa kunnossa :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat