"hyvä ystävä"

Vierailija

Haluaisin kuulla hiukan teidän mielipiteitä asiasta. Tästä tapauksesta on jo vuosi aikaa mutta mietityttää edelleen. Mulla oli silloin yksi erittäin hyvä ystävä, paras ystävä oikeastaan, kerrottiin toisille kaikki ja naurettiin ja itkettiin yhdes kaikki murheet. Seurustelin erään miehen kanssa, ja eräänä baari-iltana meille tuli jotain pientä riitaa ja draamakuningattarena lähdin kotiin. Seuraavana aamuna sain kuulla että "paras ystäväni" oli ollut hänen luonaan yötä. Sen jälkeen he ovat viettäneet joka ikisen yön yhdessä, ja nyt heillä on lapsi. Olen myös erittäin luotettavilta tahoilta kuullut että "ystäväni" oli muille kavereilleen haukkunut mut huoraksi ja jakorasiaksi ym.. Vaikka siis tosiaan olin jo pitkään seurustellut. Kertokaa mitä mieltä te ootte tästä, jotkut on mulle sanonu että joskus miehet menee vaan ystävyyden edelle. Mun mielestä asia ei kuitenkaan näin oo. :o

Kommentit (10)

Vierailija

Minusta tuo on niin sikamainen temppu "ystävältä" sinua kohtaan, etten moiseen kaveriin edes pitäisi yhteyttä...! Hän petti sinut usealla tapaa. Ei todellakaan ole hyvä, luotettava ystävä tuollainen.

Vierailija

Joo katkaisin välit heti kun sain tietää. Kovasti yritti sopia ja selittää, mutta ei tuota mun mielestä voi edes selittää eikä puolustella. Kaiken lisäksi tämä nainen meni pettämään eksääni, ja sain tietää siitä aikalailla heti yhteisen kaverimme kautta, kerroin sitten eksälleni että hänen naikkosensa on pettänyt sitä, nyt ei haluaisi olla missään tekemisissä koko naisen ja lapsensa kanssa, kun ei ole satavarmaa että kumpi on isä. Mun mielestä niin lapsellista käytöstä että !!

Vierailija

Juu, ei tuommoisia asioita anteeksipyynnöillä korjata, tuskin millään...? Paras se on varmaan pysyä etäällä ja nauttia elämästä ilman moisia ongelmatapauksia..! :p Itsepähän ovat soppansa keittäneet.

Vierailija

Komppaan edellisiä vastauksia. Itsekin hankkiuduin eroon vastaavasta murheenkryyni-kaveristani. Jollekin ihmisille on moraali täysin tuntematon käsite, siinä ei paljon ystävyydet silloin paina.

Kysyit vielä mielipidettä tohon kaverit vs. mies hommaan. Vakisuhteessa laitan kyllä kumppanin kavereiden edelle, mutta tyyliin kertomassasi tilanteessa olisin kyllä jättänyt miehen rauhaan, jos olisin tiennyt hänen olleen kaverini mies. En ikinä voisi loukata ystävää vastaavalla tavalla.

Mun entinen kaveri yritti iskeä mun miestä meijän yhteisen ystävän vieressä kerran baarissa (mieheni oli selvinpäin) ja näin itsekin osittain hänen lähentely-yrityksensä. Annoin kuitenkin asian olla kun mieheni torjui tämän, tuttumme vahvisti ettei mieheni tehnyt mitään vaan jutteli koko ajan hänen kanssaan, laitoin kaverin kännin piikkiin. Mutta tyyppi aloittikin torjunnasta katkeroituneena seuraavana päivänä juoruamaan kaikille tutuilleen kuinka mieheni oli rutistellut häntä tisseistä ja vetänyt lantiosta lähelleen. Myöhemmin myönsi valehdelleensa, mutta eipä paljon lohduttanut kun yli puolet tutuista oli jo kuullut hänen satunsa.

Että kyllä näitä hyviä ystäviä tosiaan löytyy.

Vierailija

Neiti R oot ihan oikeessa siinä ettei tommosta korjata niin vaan. Ja kuten Cassie sanoi niin vakisuhteessa se onkin ihan eri asia. Ystävyys on kuitenki niin vahva käsite, että luulis siinä vaiheessa tommoisten asioiden, kuten parhaan kaverin miehen koskemisen, olevan ihan itsestään selvää, että niin ei todellakaan tehdä. Tämä maailma on niin täynnä miehiä että luulisi löytyvän joku muukin kun varattu mies. Vielä tästä entisestä kaverista, kun hän rupesi seurustelemaan exäni kanssa, niin hän lopetti samantien pillerit, mutta väitti kaikille että syö niitä vielä. No niinhän siinä kävi tosiaan että vajaa kaksi kuukautta ja lapsi oli tulossa. Tunnen kuitenkin tämän lapsen (luultavasti) isän sen verran hyvin sattuneesta syystä että hän ei todellakaan ollut valmis isäksi, eikä ole sitä vieläkään. Voiko joku ihminen tosiaan olla niin epätoivoinen ja säälittävä että huijaa lapsen maailmaan pitäkseen miehen itsellään ! Mutta tämä ei kuitenkaan taida riittää. Kyllä sitä kaikenlaista tuleekin elämän aikana vastaan :o

Cassie, onneksi sun miehes oli fiksu eikä reagoinu sen kummemmin lähentelyihin :) Ihmetyttää niin kovin että miten vielä viittiikään sitte keksiä jotain tommosta kun kuitenkin varmaan suurin osa tietää ettei näin ole. Ja ajattelis että eikö sitä sun kaveria hävettäny ku valehteli tommoista. Huh, meitä on niin moneen junaan, välillä tuntuu että vähän liiankin moneen.

Vierailija

Sitä ihmettelin minäkin, miten kehtasi tuollaista tarinaa alkaa kertomaan. Tosin tyyppi oli jo aikasemminkin yrittänyt yhden toisen yhteisen kaverimme miestä (parilla oli riita päällä ja melkein eroamassa, mutta silti) ja kertoi siitä vielä hurjempia valheita eteenpäin. Huvittavaa sinänsä oli, että tää neiti osas valehdella niin hyvin mun parhaalle ystävällekin, että sai meidän välit tulehtumaan. Eikä ole puolen vuoden aikana korjaantunut, koska kaikki on käännetty yhtäkkiä mun syyksi. :D ei joskus voi kuin nauraa joidenkin ihmisten sinisilmäsyydelle. Kunnioitettava manipulointikyky myös tällä yhdellä sankarilla.

Tuo on ehkä jokin raukkamaisin temppu naiselta jättää salaa pillerit pois. Muutenkin olen sitä mieltä, että luonto saisi karsia tuollaisten tunnevammaisten ihmisten lisääntymistä. Ehkä törkeästi sanottu, mutta jaksan tota vääryyttä aina ihmetellä, kun vakaat ihmiset jotka tosissaan haluaisi lapsia ei siinä onnistu välttämättä ikinä, mut sit jotkut tällaset tyypit tai teinit pamahtaa heti paksuks. Argh!

Vierailija

Kyllä voi olla pokkaa jos on ennenki keksiny tommoisia valheita ! Miten jotkut ihmiset osaakin olla tollaisia. :o

Oon kans sitä mieltä että ei tuollaisten ihmisten tarvis ikinä saada lapsia. Jotenkin olen jäänyt kaikesta huolimatta lukemaan ex-kaverini pitämää raskaus/vauvablogia ja siellä hän ihmetteli että miksi vauva kitisee ja että onko se ihan normaalia. En tiedä onko se mulle ihan itsestään selvää kun sisaruksilla on nyt 6 ja 5 vuotiaat pojat ja niiden kans on vauvasti asti ollut, mutta eikö nyt vähän tyhmempikin tajua että tottakai vauvat kitisee muutenkin vain ! Ja sitten hän ihmetteli että kun miksi vauva rauhoittuu vain sylissä, HALOO ! Tottakai muutaman viikon ikäinen vauva tarvii turvaa ja läheisyyttä.
Ei tommoisten ihmisten tarvisi todellakaan lisääntyä, mun toinen sisko on saanut 6 vuotta sitte lapsen, ja he yritti sitä monta vuotta, ja olisivat halunneet toisenkin lapsen mutta heille tuomio oli erittäin karu, kumpikaan ei voi ikinä saada lapsia. Ja kuinka väärin se on kun he olisivat hyviä vanhempia, ja ennen kaikkea aikuisia ! En nyt siis puolustele siskoani mitenkään mutta ymmärrätte varmasti (:

Vierailija

Itse seurustelin exäni kanssa 5 vuotta ja erosimme hänen väkivaltaisuutensa, uskottomuutensa ja epärehellisyytensä vuoksi. Kaksi kuukautta eron jälkeen yksi parhaista ystävistäni alkoi viettää aikaa hänen kanssaan. Ystävä kyllä tiesi eromme yksityiskohdista ja olimme olleet hänen kanssaan hyviä ystäviä ala-luokilta asti. Kun asia tuli minulle ilmi exäni ilkkuessa "mä panenki sun kaverii", kävimme keskustelun, jossa ystäväni vakuutti minulle olevansa pahoillaan ja olleensa typerä ja lopettavansa siihen paikkaan koko homman, joka kuulema oli vain kavereiden välistä hauskanpitoa -seksisuhde. Viikko tämän keskustelun jälkeen exäni soitti taas ja ilkkui aivan samalla lailla. Tähän ystäväni ei enää kommentoinut mitään, hän ei ole sen koommin puhunut minulle mitään -menee kaupungillakin karkuun jos törmäämme. Muilta yhteisiltä ystäviltäni kuulin sitten, että he olivat muutamaan viikkoa myöhemmin sopineet saman vuosipäivän, kuin meillä oli. Nyt kun he ovat sitten virallisesti seurusteleet sellaiset vajaa 4 kk ja muuttivat nyt yhteen. En enää omista edes kummankaan puheminnumeroa ja kaveripiirimme on pirstaleina. Exäni äidiltä, jonka kanssa tulen loistavasti juttuun ja joka tietää koko tämän kuvion olen kuullut, että he "eivät enää tunne poikaansa"

Että kohtalosiskoksia taidetaan olla. Sellasta sattuu, itse olen ainakin tuollaisen toiminnan yläpuolella enkä koskaan tekisi ystävällenin samalla tavalla. Nyt ainakin tiedän, ketkä ovat oikeita ystäviä ja puolustaneet minua tässä ja ketkä vain ovat vain pinnallisia raukkoja. Paha saa lopulta palkkansa, usko pois. Itku pitkästä ilosta!

Kaikki mikä ei tapa, vahvistaa! Suunta kuopasta on vain ylös ;)

Vierailija

Ei oo totta !! Mä en enään tiedä mitä sanoa, mutta ymmärrän kyllä sua täysin ! Ihmettelen vaan aina vain että miten joku ihminen voi olla noin itsekäs ja epäluotettava. Mullakaan ei todellakaan olisi ikinä edes pokkaa tehdä kellekkään noin. Tämä maailma on kuitenki niin täynnä miehiä että pitäis osata sanoa itselle ei siinä vaiheessa ku tulee tommonen tilanne vastaan. Mutta niinkuin SunCat sanoikin niin siinä näkee ketkä on oikeita ystäviä ja keiden kanssa tosissaan voi olla tekemisissä :) Onneksi niitäkin on :)

Onneksi neitokaiset me ollaan vahvoja ja pärjätään ilman kusipäisiä "kavereita"! Hyvä me ! ;)

Vierailija

On näistä tapauksiasta ollut tosiaan se hyöty, että on nähnyt, kuka on oikeasti luottamuksen arvoinen ystävä. Harmi, että aikaisemmin on tullut luultua joitakin parhaiksi ystävikseen, jotka oikeasti olivatkin niitä pintaliitäjiä "kaikkien kavereita". Vielä kun ymmärtäisi miksi jotkut haluavat olla tuollaisten moraalittomien ihmisten kavereita...eikö ne pelkää, että "kaveri" tekee kivat myös itselle?

Suncat: tuo exäsi käyttäytyminen kuulostaa lähinnä siltä, ettei ole päässyt susta yli vielä. Mutta onneks sulla on ollut voimia irrottautua tollasesta suhteesta hyvän sään aikana, ettei ole ehtinyt sua turmelemaan! Yks mun ystävä oli samanlaisessa suhteessa, kärsi sekä fyysisestä että henkisestä väkivallasta. Se kolme vuotta sitä kesti, kunnes viimein pääsi irti. Nyt se mies huomasikin mitä menetti ja soittelee vastaavia juttuja kaverilleni, kuin sun exäs sulle. Hyvinä päivinä ne sitte pahottelee ja kerjää kaveriani takaisin. Ihme, ettei sitä sun kaveria haittaa nykyisen äijänsä soittelut sulle.

Mulla on oikeastaan nykyisin tosi hyvä ja vahva fiilis näiden tapauksien jälkeen, mun oikeiden ystävien kanssa. Ilmapiiri on tosi rento ja hyväntuulinen, toisin kuin ennen. Pohdittiin just perjantaina syvällisiä yhden ystävän kans (saman, jota meidän entinen kaveri petti myös) ja mietittiin oikesti millainen palvelus tää oli meille. Ennen ei oltu huomattukaan, kuinka noi jotkut ihmiset tulehdutti koko kaveriporukan ja ajoi melkein kaikki riitoihin keskenään. Sen verran ollaan kuitenkin kostonhimoisia, että toivotaan pahan saavan tosiaan palkkansa... :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat