Puolison kummitteleva exä :(

Vierailija

Avomieheni seurusteli ennen minua 5vuotta toisen naisen kanssa ja he olivat kihloissakin, erosivat kuitenkin yli puoli vuotta ennen meidän tapaamista.
Me olemme nyt seurustelleet noin vuoden ja asuneet yhdessä melkein koko sen ajan.

Seurustelumme alkuvaiheessa avomieheni exä pisti välit kokonaan poikki, koska hän oli niin mustasukkainen ja vihainen minusta, ei ollut siis päässyt vielä yli heidän erostaan.. Avokkini siis antoi ymmärtää, että he eivät ole enään missään väleissä, kunnes uutta vuotta juhliessamme avokkini puhelin soi hänen ollessaan saunassa ja siellä soitti tämä kyseinen exä.. tottakai minä hämmästyin, koska heidän ei missään yhteyksissä pitänyt olla.. No, avokkini sitten laittoikin välit uudestaan poikki ja minun kuullen soitti exällensä ja sanoi, että parempi että he keskittyvät omiin elämiinsä.. No, taas aikaa kului ja elin ymmärryksessä että he eivät ole missään väleissä.. Nyt sitten paljastui, että he ovat taas pitäneet yhteyttä, mutta avokkini ei ole minulle sanonut asiasta mitään..

Minulla on todella epävarma olo tämän exän takia.. Alkuvaiheessa tämä kyseinen exä oli ainoa asia, miksi olin yhtään epävarma meidän suhteesta, koska pelkäsin niin paljon, että noin pitkän suhteen jälkeen alkaa helposti vanha suola janottamaan.. Enään en pelkää sitä, sillä tämä exä asuu nykyään toisella puolella suomea ja hänella on oma poikaystävä, mutta silti joku mättää.. Ihan jo ensinnäkin se, että avokkini ei uskalla kertoa minulle milloin he pitävät yhteyttä, koska pelkää että suutun.. Normaalisti en ole mustasukkainen, luotan avokkiini ihan 100%, mutta tämän exän suhteen mieli on ihan sekaisin.. Aina kun hän tulee jollain tapaa esiin keskusteluissa tai miten tahansa, niin minulle tulee todella paha olo ja minusta tuntuu todella pahalta, että he ovat yhteyksissä.. Normaalia?!
Mitä mun pitäisi tehdä?!

Olen kyllä keskustellut asiasta avokkini kanssa ja kertonut, että kuinka heidän yhteydenpitonsa tuntuu minusta pahalta ja epävarmalta ja tunnen itseni uhatuksi... Mutta en silti tiedä...

Kommentit (4)

Vierailija

Mulla on oikeastaan ollut samantyyppinen tilanne. Mutta siihen sisältyy nykyisen exän uhkailut sun muut kunnianloukkaukset jne..

Samoin minun nykyisen mieheni exä... Ensin neiti oli olevinaan "kateellinen" kun miehelläni on uusi nainen joka on "paljon paremman näköinen kuin hän on". Myöhemmin se riemu vasta repesi kun nainen sai minun puhelinnumeroni. Alkoi tappouhkaukset ja sensemmoiset lässytykset siitä suunnasta. Siinä ei voinut muuta sanoa tytölle kuin että antaa tulla jos kiinnostaa, olinhan "vienyt häneltä miehen", vaikka todellisuus oli se että he olivat myös eronneet puoli vuotta ennen kuin edes mieheeni tutustuin.
Nainen siis soitteli minulle ja laittoi välissä ystävällisiä viestejä ja välillä taas yritti uhkailla ja saada minua pelkäämään häntä, siinä onnistumatta. :D Lähinnä hänen viesteilleen nauroin, tottakai ensimmäisistä suutuin koska en tiennyt mistä oli kyse.

Tuo on kyllä normaalia että sinulle tulee paha olo siitä kun miehesi on exäänsä yhteydessä, vaikka toisin on antanut ymmärtää. Meilläkin kävi pari kertaa niin, mutta sanoin miehelleni että jos heidän välinsä ovat poikki, niin ne kanssa ovat silloin poikki. Ja parempi olla poikki, ettei mieheni ex pääse taas terrorisoimaan välejämme.
Niin se on nytkin toiminut ja tulee myös niin olemaan. Monta kuukauttahan sitä sai kuunnella sitä paskanjauhantaa :D

Vierailija

Varmasti tuntuu epämukavalle kun miehesi ja eksä pitävät yhteyttä, mutta ajattele asiaa siltä kannalta, että he olivat yhdessä viisi vuotta ja luultavasti sinä aikana heistä tuli läheiset ystävät. Mun olis ainakin vaikea luopua ihmisestä, jonka kanssa on ollu ystävä 5 vuotta. Itsekin pidin yhteyttä eksääni ja me seurustelimme vain vajaan vuoden. Joskus erossa käy niin hienosti, että jäljelle jää vain ystävyys eikä mitään katkeruutta. Tiedätkö syitä, miksi eksäsi ja avokkisi erosivat?

Sun avokkisi luultavasti salaa asiaa vain siitä syystä, että tunnet olosi uhatuksi. Hän varmaan ajattelee, että se mitä et tiedä, ei satuta. Yritä rauhoittua, nyt kun eksälläkin on tahollaan oma poikakaveri.

Vierailija

Mun täytyy sanoa että jos mun poikakaverini pitäisi yhteyttä eksiinsä, niin hän ei olis mun poikakaverini kauaa. Mun mielestä pitää sen verran ajatella omaa nykyistä puolisoaan, että ei pidä eksiin yhteyttä. Tai jos pitää, niin minä lähtisin kävelemään. Moni on mun kanssa varmasti eri mieltä, mutta itse en eläisi parisuhteessa, jossa miehen eksät olisivat mitenkään enää mukana kuvioissa. Viime kädessä jokainen on yksin tässä maailmassa, ja silloin on ajateltava vain omaa etuaan ja omaa hyvää oloaan.

Itselläni ei ole eksiä, mutta jos olisi, en pitäisi heihin yhteyttä etenkään, jos he jo tahoillaan seurustelisivat. En ikinä maailmassa haluaisi olla kodinrikkoja. Jos ollaan erottu niin sitten ollaan erottu.

Vierailija

Itse olen melko samanlaisessa tilanteessa poikaystäväni ja hänen exänsä kanssa. He seurustelivat yli 6 vuotta, asuivat yhdessä, hankkivat kissan ja sain myöhemmin kuulla, että olivat jopa lasten hankkimista suunnitelleet (poikaystävä ilmoitti asiasta ohimennen kauppareissulla). Vuoden olivat olleet eronneet ennen kuin tutustuimme ja eron syynä oli, että viimeisen seurusteluvuoden ajan olivat olleet enemmänkin vain kämppiksiä.
Olemme nyt olleet yhdessä lähes 1,5v mutta en edelleenkään ole edes puheväleissä exän kanssa. Alusta asti exä on soitellut poikaystävälleni lähes päivittäin, ilman mitään asiaa. Tunnistan joka kerta kun hän puhuu exänsä kanssa ihan pelkästä puhetyylistä. Nykyään poikaystäväni ei enää vastaa puhelimeen exän soittaessa (ei jaksa puhua eikä ole mitään asiaa) mutta kuitenkin soittelee hänelle takaisin kun en ole paikalla) Aluksi exä oli kuulemma onnellinen meidän puolesta, sitten kuulen että kyselee poikaystävältäni onko hän onnellisempi kanssani ja että voisivatko he palata sittenkin yhteen kun on niin ikävä. Ja taas vähän ajan päästä ollaan vain kavereita eikä exä haluakaan mitään (tai niin minulle uskotellaan). Hänellä on myös jonkinlainen "ote" kaikkiin miespuolisiin kavereihin joita heillä on, he eivät voi ikinä sanoa mitään pahaa edes vitsinä tälle exälle tai hän pahoittaa mielensä ja alkaa kiukuttelemaan. Poikaystäväni käyttäytyy samalla tavalla vaikka väittää ettei ole kiinnostunut siitä mitä exä miettii. Hän on sellainen perus kiukuttelija nirppanokka. Poikaystäväni saattaa sanoa jotain "ilkeää" hänelle puhelimessa kuten esim "miksi et oo vastannu puheluihin? -on ollu kiire eikä oikestaan oo ollu mitään asiaa" niin sieltä tulee sellaiset raivot ja huudot, että ehkä ei sitten nytkään tarvitse puhua ja luuria korvaan. Ja hetken päästä anteeksipyyntöviesti. Heillä on siis myös mennyt muka välit poikki välillä, mutta aina jotenkin se pääsee kiemurtelemaan takaisin vaikeuttamaan meidän elämää..

Heillä on tietenkin yhteinen kaveripiiri kehittynyt 6 vuoden aikana joten kaikki poikaystäväni kaverit pitävät exää ystävänään ja ovat tietenkin aina hänen puolellaan. Joudun myös näkemään häntä aina kun menemme jonnekin ja muutun ihan erilaiseksi kun exä tulee paikalle koska tunnen itseni niin ulkopuoliseksi heidän kaikkien muiden ollessa niin vanhoja tuttuja, joten on nuo yhteiset vierailut
poikaystäväni kanssa jääneet vähälle koska päättyvät aina riitelyyn.

Pahoitan myös aina mieleni ja tuntuu pahalle kun edes kuulen exän nimen, saati sitten joudun näkemään häntä yms. Poikaystäväni pyytää minua aina yrittämään tutustua häneen, mutta en vain pysty koska pidän häntä niin kaksinaamaisena ja säälittävänä etten haluaisi mielelläni edes kuulla hänestä.
Voi olla, että olen väärässä koska taidan olla lähes ainoa tätä mieltä oleva, mutta itsepäinen kun olen niin en anna periksi. Vihaan häntä ja luulen, jopa toivon, että exä laittaa poikaystäväni joskus tilanteeseen jossa hänen täytyy valita joko minut tai hän. Tottakai poikaystäväni valitsee minut.

Eli siis siinä romaani luettavaksi yksinäisten iltojen kuluksi :D tulipahan avauduttua

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat