Nettirakkaus ulkomailta

Seuraa 
Liittynyt14.4.2010

Tapasin yli puoli vuotta sitten netissä turkkilaisen miehen. Minulla oli silloin vielä kovat ennakkoluulot turkkilaisia miehiä kohtaan, koska mielestäni he lepertelevät kaikki samat asiat monille eri naisille. Mutta sitten huomasinkin, että tämä mies oli ihan erilainen, kuin ne kaikki muut turkkilaiset keihin olin tutustunut. Hän ei kysellyt seksielämästäni ja pyytäny minua näyttämään tissit webcamissa niinkuin kaikki muut turkkilaiset.

Hän on ihan erilainen. Hänen kanssaan voin jutella ihan kaikesta normaalista monta tuntia päivässä. Hän on hyvässä koulutuksessa ja hyvinkasvatettu. Hän sanoo rakastavansa minua ja minä rakastan häntä. Niimpä varasin äskettäin kesälle matkan Turkkiin, olen lähdössä kaverini kanssa ja aion tavata tämän miehen. En ole ikinä aiemmin tuntenut itseäni näin rakastuneeksi.

Aiemmin ajattelin myös, että on ihan säälittävää jos on nettirakkaus, että vain sellaiset jotka eivät saa tosielämässä ketään, ovat nettisuhteessa. Mutta nyt olen itse siinä tilanteessa. Mitä mieltä olette tästä? Kuitenkin tapaaminenkin on jo tiedossa. Voikohan meillä olla mitään mahdollisuuksia tulevaisuudessa? Itselläni olisi vuoden päästä mahdollisuus muuttaa, sillä opiskeluni loppuvat silloin.. Onko Kellään omaa kokemusta? Paljon ollaan kyllä puhuttu yhteisestä tulevaisuudesta, jos ensitapaaminen vastaa odotuksia.

Kommentit (15)

Vierailija

Siskoni lähti vajaa kymmenen vuotta sitten nettirakkauttaan tapaamaan marokkoon (kolmeksi kuukaudeksi) ja kärsii siitä vielä tänäkin päivänä (mies uhkailee jne marokosta käsin) vaikka on ollut jo monta vuotta naimisissa suomalaisen miehen kanssa. Aviomies onneksi tietää tästä kaikesta, mutta vanhempamme eivät vieläkään tiedä, koska siskoni ei halunnut käydä "i told you so"-keskusteluja.

Mä en näe miksi lähteä merta edemmäs kalaan varsinkaan mihinkään vieraaseen kulttuuriin, kun suomi ja pohjoismaat on kuitenkin täynnä kelpo miehiä. Meidän omasta kulttuurista. Ennen halusin itselleni miehen ranskasta, mutta tajusin onneksi olla ryhtymättä siihen.

Vierailija

Itse en turkkilaiseen koskisi pitkällä tikullakaan. Vaikka ne tuntuisi ihan erilaisilta kuin muut, niillä on kaikilla sama ajattelutapa. Nainen vaan kotiin nyrkin ja hellan väliin ja mies vikittelee kaduilla muita. Lisäksi niiden uskonto ja kulttuuri on liian erilainen kuin Suomessa. Ja muutenkin suhtautuisin varauksella netistä bongattuun mieheen, varsinkin, jos se on ulkomaalainen. Mutta jokaisen oma asiahan se on.

Vierailija

Minä en ikimaailmassa lähtisi tapaamaan ketään sellaista ihmistä, keneneen olen netissä tutustunut, VARSINKAAN ULKOMAILLE!! Siis netissähän voi kuka vaan olla kuka vaan, tottakai voi vaikuttaa ihanalta netissä juuri tämän takia. Kaverin sukulaiselle kävi näin, että tutustui johonkin jenkkiläiseen mieheen, "seurusteli" reilu vuoden tämän kanssa, siis netin, kirjeiden ja puhelimen välityksellä. Kummatkin olivat muka rakastuneita toisiinsa, toisinsanoen vaan tämä suomalainen nainen oli vaan rakastunut mieheen. No tämä suomalainen nainen meni jenkkeihin tapaamaan sitä miestä ja kuinka voimmekaan arvata, mies ei ikinä ilmaantunut näkemään tätä. Siinä sitten sekosi muija kun oli niin rakastunut siihen mieheen. Et en tosiaankaan ymmärrä KETÄÄN joka netissä tutustuu johonki ja menee muka tapaamaa sitä.

Vierailija

Mielestäni on hyvinkin fiksua suhtautua epäilevästi nettisuhteisiin. Kuten täällä ovat muut jo sanoneetkin, on riski että matkustaessa toista tapaamaan ei välttämättä aina käy kovin hyvin. Voi myös olla, että toiseen pettyy kun tyyppi ei vastaakaan kuvaa jonka hänestä on saanut- netissä on melko helppoa antaa itsestä silotellumpi kuva kuin todellisuudessa onkaan...

Mutta: voin myös antaa näkökulman siitä, että suhde voi toimiakin. Oma parisuhteeni nimittäin on juurikin netissä alkunsa saanut suhde ranskalaisen kanssa. Täytyy sanoa, että olisin toki mieluusti jälleen ryhtynyt suhteeseen suomalaisen kanssa, ellei juttu ranskiksen kanssa olisi edistynyt siihen pisteeseen että ei oikeastaan ollut enää mahdollista jättää juttua sikseen.
Suhde on vielä melko tuore siinä mielessä, että kävin hänen luonaan ensi kertaa vasta noin kuukausi sitten. Siihen asti juttua oli ollut noin vuoden skypen ja webbikameran jne välityksellä. Välimatka on todella kurja juttu, erityisesti matkan kustannusten suhteen. Toisaalta monikin opiskelijapari asuu kaukana toisistaan...Olkaa tyytyväisiä siihen että näette kultaanne kuitenkin suhteellisen usein!:D
Kuten voi uskoakin, pohdin monet kerrat onko tämä tyyppi luotettava ja tulenko vähän päälle kuukauden reissulta takaisin yhtenä kappaleena...:,D
Suosittelen ehdottomasti varovaisuutta mikäli aiot lähteä Turkkiin. Mies voi aivan hyvin olla poikkeus turkkilaisiin miehiin, mutta pettymykseen kannattaa siihenkin varautua. Eräs turkkilainen sanonta: Vieraat tytöt ovat hauskanpitoa ja turkkilaiset tytöt avioitumista varten.

Epäilin alussa suhteen mahdollisuuksia ja laskin sen hyviä puolia lukuisiin huonoihin verrattuna. Lopulta kuitenkin päätin riskeeraata ja katsoa, mitä annettavaa suhteella voisi olla. Tässä sitä yhä ollaan ja kesäksi menossa Ranskaan jälleen. :D Mahdollisuus ettei suhde onnistu on suuri, mutta on myös mahdollisuus että se onnistuu. Jos haluat ottaa riskin niin go for it- miksei se voisi onnistuakin. :P

Anonyymiläinen
Seuraa 
Liittynyt14.4.2010

Olen kyllä nähnyt miehen webcamissa useat kerrat ja puhunut puhelimessakin useat kerrat, että kyllä tiedän kuka hän on.. Ettei siitä kyse ole, että olisikin joku ihan eri tyyppi kuin mitä väittänyt.

Olen puhunut hänen kanssaan kulttuurieroistakin ja siitä mitä ajattelin ennen millaisia turkkilaiset miehet ovat, mutta hän sanoo, että ei kaikki ole samallaisia suomessakaan jne. ei voi yleistää, että kaikki turkkilaiset meihet eivät kunnioittaisi naisia jne. Ja Itä-Turkissahan islam on paljon vahvempi ja ihmiset erilaisia kuin lännessä. Lännessä asuvat ovat lähempänä meidän kulttuuriamme ja tapojamme.

Itse olen miehelle purkanut tunteitani siitä kuinka en usko, että kestäisin mitään kaukosuhteita ja ikävöintiä jne pidemmän päälle.. ja hän sanoo, että kaikki on mahdollista, mitä tosissaan haluaa ja että hän jaksaa odottaa ja rakastaa minua vaikka loppu elämänsä :D

Mutta kertokaa tosiaan joku jos on kokemusta seurustelusta ym. turkkilaisen kanssa!

Vierailija

Tämä taitaa olla jo vähän vanhentunut ketju, mutta päätin vastata, kun kerran on asiasta kokemusta. Olen itse seurustellut ulkomaalaisen kanssa kolme vuotta, joista viimeiset kaksi vuotta olemme asustelleet yhdessä. Hommat ovat toimineet paremmin kuin suomalaisten kanssa seurustellessani.

Tunnen myös tytön, joka on seurustellut nelisen vuotta turkkilaisen miehen kanssa. Turkkilainen kaveri on mitä mainioin tyyppi. Kohtelias, energinen, fiksu ja filmaattinen. Hän on yksi niistä turkkilaisista, jotka eivät halua asua Turkissa. Hän aina kertoo, kuinka Turkissa naisille ei anneta arvoa ja miehet käyttäytyvät kuin siat.

Vinkkinä sinulle: ota selvää. Kokeile. Eihän sitä koskaan tiedä, että toimiiko juttu vai ei. Mutta vaikka minulla on vain positiivisia kokemuksia ulkomaalaisista, uskallan silti sanoa että todennäköisemmin hommat kusee ulkomaalaisen kuin suomalaisen kanssa. Kaikki riippuu niin yksilöstä.

Mutta on siellä turkissakin tosiaan hienoja, jaloja miehiä, usko pois.

Vierailija

En voi olla kommentoimatta tätä ketjua, kun pistää melkein vihaksi.. Onko tän päivän Suomessa ihan oikeesti näin ennakkoluuloisia ihmisiä?? Ketjussa on pari kommenttia, jotka hyökkäävät enemmänkin nettituttavuuden taustaa kuin itse nettisuhteilua kohtaan! Huhhuh.

Olen itse seurustellut sekä suomalaisten että ulkomaalaisten miesten kanssa, enkä kyllä ole huomannut mitään suurempia eroavaisuuksia. Suhteistani marokkolaisen, ranskalaisen ja suomalaisten kanssa olen huomannut, että suomalainen mies on useammin ehkä hieman jäyhempi osoittamaan tunteitaan, mutta tämäkin lienee aika suuri yleistys nykyään. Marokkolainen eksäni on yksi empaattisimmista ja mukavimmista ihmisistä, joita koskaan olen tavannut. Ollaanki edelleen hyvä ystäviä.

Nettisuhteet on tietty aina riskejä. Sen takia niihin ei kannatakaan heittäytyä ihan täysillä mukaan hei alkuun, ettei satuta itseään. Mun sisko viestitteli puolvitsillä pari kuukautta ulkomaalaisen miehen kanssa netin välityksellä, kunnes ne järjesti tapaamisen, kun molemmat sattu matkustamaan samaan maahan samaan aikaan. Homma pelas ja ne rakastu saman tien toisiinsa. Ikävähän niitä raastaa koko ajan ja nyt he ovatkin ns. tauolla.. tosin kohta taas tapaavat. En itse lähtis hakemaan suhdetta ulkomailla asuvan ihmisen kanssa ihan vaan siitä syystä, etten kestäis sitä jatkuvaa ikävää ja epävarmuutta tulevaisuudesta.

Kerta sulla aloittaja on jo matka varattuna, niin totta kai kannattaa tavata tämä mies - avoimin mielin! Älä aseta mitään odotuksia teidän tapaamiselle, mutta älä nyt myöskään missään

Vierailija

Mulla ei oo mitään turkkilaisia miehiä vastaan todellakaan, itselläni poikaystävä on turkkilainen. Kyllä niistä jotkut on sellaisia huijareita - sen kyllä tiedän! Ja monet pitävät naista kotona yms. Ei todellakaan kaikki ole sellaisia - vihaan yleistämistä. Rakkaus ei katso sitä mistä maan kansalainen ihminen on. Mulle on ihan sama minkä maalaisen ihmisen kanssa kukakin seurustelee, mulle tärkeintä on se että ihmiset ovat onnellisia oman rakkaansa kanssa <3 Mutta ehkä itse en lähtisi netissä tavatun miehen luokse ulkomaille, syynä se etten uskaltaisi lähteä.

Jos kaikki menee hyvin ja suhde jatkuu niin onnea sille! :) Jos joutuu kaukosuhteessa elämään, niin se on aivan sanoin kuvaamattoman raskasta :´( Sitä tunnetta, ikävää ei voi kukaan muu tietää kuin se joka sen on joutunut kokemaan. Nyt mun on vain vielä oltava kaukosuhteessa, kun muuta mahdollisuutta ei ole tällä hetkellä. Minä ja poikaystäväni rakastetaan toisiamme todella paljon. <3 Tämä ilman toista oleminen on vaikeinta mitä oon koskaan elämässäni joutunut kokemaan, mutta kaikki tämä odottaminen on kaiken sen arvoista <3
Nytkin on aivan kauhea ikävä :´( Mikään ei korvaa sitä läheisyyttä ja kosketusta, sitä kaipaa aivan kauheasti...

Vierailija

Hei!

Tässä minun tarinani:

Tapasin toukokuussa 2010 unelmieni prinssin Alanyassa. Rakastuin häneen aivan silmittömästi. Hänkin vannoi rakkauttaan minulle. Myöhemmin kesällä olin hänen luonaan Turkissa 5 viikkoa. Opin tuolloin tuntemaan häntä paremmin. Minulla oli koko ajan tunne että kaikki ei ole aivan sitä miltä näyttää.

Löysin netistä keskustelupalstan missä hänestä puhuttiin hänen omalla nimellään. Otin yhteyttä noihin naisiin ja he kertoivat minulle omat tarinansa. Eräs nainen oli hänen kanssaan 6 vuotta. Toinen nainen 3 vuotta ja kolmas 2 vuotta - ja nämä kaikki siis saman aikaisesti. Naiset lainasivat hänelle rahaa, maksoivat hänelle lentolippuja, hotelliasumisia eri maissa ja ostivat hänelle tavaroita mm. läppärin, rannekellon, digikameran jne... He saivat lainaamansa rahat takaisin, ne hän ihme kyllä maksoi, mutta eivät tietenkään saaneet pennin hyrrää takaisin muista "sijoittamistaan" rahoista.

Hän on käyttänyt naisia järjestelmällisesti hyväkseen jo n. 7-8 vuoden ajan. Mm. hankkinut ruotsin kansallisuuden asumalla erään ruotsalaisen naisen kanssa 2 vuotta. Samaan aikaan hän aloitti tämän 6 vuotta kestäneen suhteen saksalaisen naisen kanssa ja lupasi lopettaa suhteen ruotsalaisen kanssa kun saa kansalaisuuden. Niin hän tekikin. Näinä vuosina hänellä oli koko ajan myös liuta muita naisia ja osa näistä naisista ovat olleet tietoisia toisistaan - toiset enemmän toiset vähemmän.

Hän on hyvä puhumaan. Hän osaa ilmaista asiat aina niin että saa naisen tuntemaan itsensä prinsessaksi. Hän osaa aina kääntää asiat niin että hän on hyvä ihminen ja oikeassa. Hän suunnittelee jokaisen naisen kanssa tulevaisuutta ja perhettä. Hänen ainoa motiivinsa on raha. Hän etsii naista joka voisi elättää hänet.

Jos epäilet että olet itse tai ystäväsi on joutunut hänen pauloihinsa - älä epäröi ota yhteyttä (privana). Kerron hänen nimensä mielellään. Minua varoitettiin hänestä, onneksi. Minulla on vieläkin tunteita häntä kohtaan ja taistelen niitä vastaan. Hän ei vaan ansaitse minua ja rakkauttani. Kun asuin hänen luonaan Alanyassa hän petti minua myös minun siellä ollessani.

Olkaa naiset varovaisia turkkilaiset kanssa!

Vierailija

Olipa kammottava, tosin aivan tositarina tuolla edellisellä kirjoittajalla. Tuollaisesta varmaankaan ei ole kovin helppoa toipua/ päästä yli. Myös itse olen ihastunut ulkolaiseen mieheen jo parin vuoden ajan. En tosin turkkilaiseen, ei tavattu netissä eikä edes baarien yöelämässäkään. Sitä on itsekin miettinyt kaikenlaista tänä aikana, ja mietin tietysti edelleen asioita. On hyvä tiedostaa, ettei pidä olla näissä asioissa liian sinisilmäinen ja ottaa turhan suuria riskejä, ettei tulisi pahasti pettymään. Onhan se vähän kiinni siitäkin, mitä suhteelta hakee. Itse kun en ensimmäisenä perhettä ole perustamassakaan tai häitä suunnittelemassakaan. Tosin tämmöiset asiat eivät ole vain kansallisuudesta johtuvia. Minkä maalaisen kanssa tahansa, myös suomalaisten kanssa, voi joutua höynäytetyksi ja kokemaan epärehellisyyttä. Valitettavasti näin käynyt myös omalla kohdalla, ja kyseessä oli ihan suomalainen mies ja vieläpä oman lapsen isä! Kuitenkin varmaan suurimmat riskit liittyvät juuri näihin nettirakkauksiin ulkomaalaisten kanssa. Kiitos edelliselle nimimerkille kirjoituksesta. Se antoi paljon ajattelemisen aihetta, vaikkei oma tilanne taida olla aivan samanlainen.

Vierailija
marianne1982

Hei!

Tässä minun tarinani:

Tapasin toukokuussa 2010 unelmieni prinssin Alanyassa. Rakastuin häneen aivan silmittömästi. Hänkin vannoi rakkauttaan minulle. Myöhemmin kesällä olin hänen luonaan Turkissa 5 viikkoa. Opin tuolloin tuntemaan häntä paremmin. Minulla oli koko ajan tunne että kaikki ei ole aivan sitä miltä näyttää.

Löysin netistä keskustelupalstan missä hänestä puhuttiin hänen omalla nimellään. Otin yhteyttä noihin naisiin ja he kertoivat minulle omat tarinansa. Eräs nainen oli hänen kanssaan 6 vuotta. Toinen nainen 3 vuotta ja kolmas 2 vuotta - ja nämä kaikki siis saman aikaisesti. Naiset lainasivat hänelle rahaa, maksoivat hänelle lentolippuja, hotelliasumisia eri maissa ja ostivat hänelle tavaroita mm. läppärin, rannekellon, digikameran jne... He saivat lainaamansa rahat takaisin, ne hän ihme kyllä maksoi, mutta eivät tietenkään saaneet pennin hyrrää takaisin muista "sijoittamistaan" rahoista.

Hän on käyttänyt naisia järjestelmällisesti hyväkseen jo n. 7-8 vuoden ajan. Mm. hankkinut ruotsin kansallisuuden asumalla erään ruotsalaisen naisen kanssa 2 vuotta. Samaan aikaan hän aloitti tämän 6 vuotta kestäneen suhteen saksalaisen naisen kanssa ja lupasi lopettaa suhteen ruotsalaisen kanssa kun saa kansalaisuuden. Niin hän tekikin. Näinä vuosina hänellä oli koko ajan myös liuta muita naisia ja osa näistä naisista ovat olleet tietoisia toisistaan - toiset enemmän toiset vähemmän.

Hän on hyvä puhumaan. Hän osaa ilmaista asiat aina niin että saa naisen tuntemaan itsensä prinsessaksi. Hän osaa aina kääntää asiat niin että hän on hyvä ihminen ja oikeassa. Hän suunnittelee jokaisen naisen kanssa tulevaisuutta ja perhettä. Hänen ainoa motiivinsa on raha. Hän etsii naista joka voisi elättää hänet.

Jos epäilet että olet itse tai ystäväsi on joutunut hänen pauloihinsa - älä epäröi ota yhteyttä (privana). Kerron hänen nimensä mielellään. Minua varoitettiin hänestä, onneksi. Minulla on vieläkin tunteita häntä kohtaan ja taistelen niitä vastaan. Hän ei vaan ansaitse minua ja rakkauttani. Kun asuin hänen luonaan Alanyassa hän petti minua myös minun siellä ollessani.

HEI !

mä olen turkkilainen ja voisin jotenkin neuvoa suomalaisia naisia!
meidän kultturi on erilainen kuin teidän oma te varmaan tiedätte että tyttöjen pitää olla neitsyt siihen saakka kun menee naimisiin ja turkkilais miehet kun ne menee naimisiin jos tyttö ei ole neitsyt nii ne tappoi ennen siitä tyttöä ja nyt mies ei menee sen muijan kans naimisiin jos tyttö ei ole neitsyt niin tte suomalaiset naiset yleensä tykkäätte tummaihosista miehistä (mä tykkään kans!) mutta esim . turkkilaiset miehet ovat teidän kanssa naimisissa tai yhdessä rahan , oleskeluluvan vuoksi sekä ne käyttää teitä hyväksi. mul on kans suomalis kavereita ketkä on rakastunut lomalla turkkilais miehen nii se oli kans suomen vuoks sen kans nii jos mä oisin te nii en ikinä ois kenen muu maalais miehen kans olisin seurustellu ja menisin naimisiin sen ihmisen kanssa kelle on mun kultturi koska teidän elämä ei ole kuin meidän MUSLIMIEN jos te menette naimisiin nii sit ku se mies saa oleskeluluvan ja sit eroatte nii mies menee naimisiin omasta maasta löydetyn muijan kanssa nii kerroin vaan teidän hyväksi näitä ja anteeks mun kirjoituksesta teidän on ehkä vaikea ymmärtää tekstiä NIIN ÄLKÄÄ USKO TURKKILAIS TAI KURDILAIS MIEHIIN minusta! ...

Anonyymiläinen
Seuraa 
Liittynyt14.4.2010

moi.. alkuperäinen kirjoittaja täällä kertoo tilanteesta :D halusin kertoa tänne jos joku tätä lukee, että tavattiin siis elokuussa ja olin hänen luonaan uudestaan kuukauden joululomalla ja uudestaan taas menossa kuukaudeksi keväällä. Vanhempansa aivan ihania ja eivät ole mitään todella uskovaisia ja sen näkee. Mies hyvin kasvatettu ja yliopistossa siis opiskelee. Oon rakastunut, oli kaikkea mitä toivoin ja enemmänki, Pitää huolta ja välittää ihan eri tavalla kun suomalaiset miehet. Hän tulee myös kesällä Suomeen :)

Vierailija

Kiva kuulla, että sinulla on mennyt hyvin etkä joutunut pahasti pettymään! Kaukosuhdekin voi toimia noinkin hyvin. Olen ehkä pikkuisen "kateellinen " sinulle siitä, miten paljon ja pitkiä aikoja saat tavata tuota miestä!!!!! Minäkin haluaisin tuota samaa!!!! No kesää ja syksyä odotellessa. Onhan ne turkkilaisetkin miehet kuitenkin aina yksilöitä. Ei kai sitä koskaan silti voi yleistää vaikka heidän kulttuurinsa onkin varsin meistä poikkeava. Olen kanssasi siitä samaa mieltä, että on ne ulkolaiset miehet vähän erilaisia kuin suomalaiset miehet. Tosin itsellä ei ole kokemusta juuri turkkilaisista miehistä, mutta kuitenkin etelän miehistä ja periaatteessa vielä kahdestakin.......Se taitaa olla juuri se erilaisuus mikä viehättää. Kyllä minäkin olen tyytyväinen tähän asiaan. En osaa ajatella, että siinä olisi jotain väärää. Koskaanhan sitä ei elämässä voi tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan!!!!Nautitaan nyt vaan tästä tunteesta, koska siinä ei ole mitään väärää/ pahaa!!!

Vierailija

Minulla on kaukosuhde brittiläiseen mieheen. Meillä on mennyt tähän asti todella hyvin. n. 5kk ollaan yhteistä matkaa taivallettu. Marraskuussa hänet ensimmäisen kerran näin ja olin englannissa viikon. Tammikuussa myös viikon ja nyt odotellaan milloin mieheni saa uuden passin. Mieheni on siis tulossa suomeen muutamaksi kuukaudeksi ja tarkoitus olisi, että kesällä minä lähden englantiin töiden päätyttyä muutamaksi kuukaudeksi.

Meidän tulevaisuus näyttää valoisalta, ikinähän ei tietenkään voi tietää mitä voi tapahtua, mutta päivä kerrallaan elellään.

Kaukosuhde voi toimia hyvin, kunhan se muuttuu jossain vaiheessa lähisuhteeksi.

Sokeripala
Seuraa 
Liittynyt29.4.2015
Vierailija

Hei!

Tässä minun tarinani:

Hei, tämä on vanha ketju, mutta olisi tosi mukava tietää enemmän tästä huijarista sillä voin olla suhteessa saman henkilön kanssa. Voisitko ottaa yhteyttä minuun s-postilla marika.tiihonen@suomi24.fi

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat