Pikaista apua pilalle menneisiin hiuksiin!!!

Vierailija

Kävin muutama päivä sitten parturissa, minulla oli tuolloin hiukset päältä blondit ja alta tummanruskeat, toiveeni oli saada hiukset kokonaan blondiksi...
Parturi veti blondin osan juurikasvuun vaalennusainetta ja samaa vaalennusainetta koko ruskeaan alaosaan... Ei edes ehdottanut värinpoistoa. Pesuvaiheessa parturi vielä pesi yläosan blondit hiukset jonkinlaisella hopeashampoolla..

Lopputulos: Hiksissa on pääliosassa sinisenvioletteja raitoja, jotka eivät ole lähteneet vielä edes kahden pesun jälkeen, vaikka parturi vannotti niiden lähtevän jo ensimmäisessä pesussa.. Ja mikä pahinta: Hiusten ala osa on aivan persikanoranssi, eli kaukana blondista!! todella rumat.. parturi käski odottamaan 3vkoa ja tulemaan sitten uudestaan vaalennukseen, mutta en todellakaan näin rumilla hiuksilla niin kauan kestä, joten vedin tänään jo itse vaalennuksen oransseihin kohtiin, mutta väri ei muuttunut mitenkään, eli aivan yhtä oranssit ovat edelleen!!

Mitä mä teen?!!? Muuta kuin valitan parturiin... Minkälaista värijäystoimenpidettä suosittelette alaosalle, että saisin sen blondiksi??

Kommentit (11)

Vierailija

Tämä keino mitä varmimmin tehoaa mutta hiukset kärsii tästä jonkin verran.

1. Laita päähäsi (ensiksi oransseihin hiuksiin) värinpoisto, kuten superblonde (myydään ihan tavallisissa marketeissa hiusvärihyllyssä). Yksi purkki riittää koska siinä on enemmän kuin hiusväripaketissa. Tämän jälkeen oranssin pitäisi ollan vaalentunut ja violettikin varmaan lähtee tällä.

2. Odota vuorokausi (oikeasti, koska muuten seuraava vaihe ei auta ollenkaan...)

3. Laita päähäsi (kaksi pakettia, jos sun hiukset on edes hartioihin) schwarzkopfin LIVE color XXL-värisarjan kaikken vaaleinta väriä, sävy 00A. Siinäkin on vielä värinpoistoainetta mukana.

Itse olen saanut kokonaan punaisen pään vaaleaksi vain ja ainoastaan tällä tuotteella ja nimenomaan tällä sävyllä. Sarjassa on myös toinen blondi sävy, mutta mulla ainakin se oli aivan yhtä tyhjän kanssa. Varaudu siihen, että joudut odottamaan vielä vuorokauden ja laittamaan samaa väriä vielä toisen kerran (riippuu, paljonko sulla sitä oranssia on päässäs.) Tai sitten voit kokeilla laittaa päähäsi jotain "tummempaa vaaleaa", kuten l'orealin recital preference sävy 8, california.

Tietenkin mun mielestä sun olis ehdottomasti ensi tilassa marssittava sinne parturiin ja vaatia rahas takaisin, niin, että saat ainakin nämä kotihiusvärikustannukset peitettyä niillä.

Tsemppiä :)

Vierailija

Kiitos vinkistä.

Mahtaisikohan pelkkä toi live Colorin XXL-blondaus riittää tän blondaamiseen, koska tää on tosiaan tämmönen persikanoranssi, eli vaaleanoranssi, ei mikään porkkanapää onneksi. Kun toi XXL-väri on aika tujua tavaraa, kokemuksesta tiedän :)
Tänään käytin vaan jotain perus vaalennusainetta, mutta ei tosiaan huomattavaa vaikutusta väriin, plaah..
turhauttavaa.

Lähetin just äsken parturiin jossa kävin, niin tiukan palautteen :) vastausta odotellessa. Parturi on siis eri kaupungissa, kun missä asun, niin en viitsi pelkän valittamisen takia sinne mennä, eiköhän kyseinen parturi muista kuitenkin mistä tapauksesta on kyse, kun sen aika tarkasti kuvailin.

Vierailija

Mä alotin hiustenvaalennusoperaation eilen. Ihan punasesta aion nää blondiks saada. Eka kaks kertaa värinpoisto päähän, tulos oli odotettavissa. Eli nyt on pää jotain kusenkeltasen ja oranssin sekotusta. Monissa paikoissa on myös suositeltu tuhkanvaaleita sävyjä oranssin poistamiseen ja tuhkanvaalea blondaus onkin oottamassa. Ihan hiusten takia aattelin odottaa muutaman päivä, ehkä viikonkin, ennen kun sen vedän päähäni.

Mutta tätä osasin oottaakin ja parturiltakin kyseltyäni tiesin ettei näistä päivässä blondia saa. Kirjavana on vaan mentävä hetki, huivit käyttöön. :D

Vierailija

Se siinä just onkin, kun ei ihan kehtais tämmösenä blondi-sini-oranssihiuksisena tuol kulkea :S Kammottavaa..
Kävin äsken ostamassa kaupasta tota live colorin XXL- vaalennusta, ja mietin, et uskaltaisko sen jo tänään laittaa, vai pitäiskö vaan odotella.. en tiedä :D

Vierailija

Kampaajan olisi ehdottomasti pitänyt informoida sinua, ennen operaatiota että blondaaminen vaatii aikaa.

Itse aloitin tummanruskeista hiuksista uuden vuoden jälkeen ja nyt, neljän kuukauden jälkeen, hiukseni ovat kauniin vaaleat, oranssisuus on täysin hävinnyt. Hiusten kunto kärsi hieman (vaikka pidin taukoa kampaajakäynneissä), joten nyt hoidellaan.

En välttämättä suosittele noilla kotiväreillä liikaa värjäilemään, kampaamoissa on tuhat kertaa tuhdimmat tuotteet, joten suosittelen suosiolla varaamaan uutta kampaamoaikaa - jostain toisesta liikkeestä.

Muistathan myös hoitaa hiuksia hyvin värjäysten välissä, laadukas shampoo + hoitoaine sekä esim. erilaiset hiuksiin jätettävät hoitoaineet ovat hyvää tehohoitoa rääkätyllä tukalle!

Vierailija

Itse joskus blondailin mustasta blondiksi. Viimeisessä vaiheessa, kun hiukset oli kusen/vaalean oranssin sävyiset pistin päähän tuhkanvaaleaa. Lopputulos oli sitten sinertävä, ellei vihertävä tukka. Näytin koomiselta, kun menin äidille kylään. Ilmeisesti mun hiukset olivat olleet ihan liian vaaleita tuhkalle. Sain sinisen värin pois mun hiuksista sitruunalla (hengailin pari tuntia kelmu päässä, sitruunamehua hiuksissa). Syväpuhdistava shampoo kuulemma toimii samalla tavalla.

Ja kantsii tosiaan varoa sen hopeashampoon kanssa, jos sitä pistää liikaa tai pitää sitä päässä liian kauan niin hiukset sinertävät/lilahtavat. Itselläni kävi kerran niin, mutta pidin lopputuloksesta, näytti pirteältä:D. Se tosin lähti yhdessä pesussa pois.

Sirpa Malinen

Minä muutin ns. isoon kaupunkiin...päätin,et mä leikkaan pitkän letin ja värjään loput blondiksi...!!! No,väri laitettiin..odottelin innolla...parturi sanoi mulle..tuuhan tipu tuoliisi..olin äimänä,kun n. 20 asiakasta kattoi mua säälien,kuvittelin,he ovat varmaan "häikäistyneet" mun tukasta...!! Kiljuin kuin palosiereeni,kun tukka oli kiljuvan keltainen...parturi rauhoitteli..laittoi jos mitä päähän,olin vaalea,mut en ihan tehoblondi(en sitä halunnukkaan)! Raju kokemus...mut nyt mä haluun oranssin tukan,mun tukka on taas pitkä ja tuuhea..onko järkee,tai,parempi tehä värjäys nyt,kun houriossan punaverinen,auringon pilkkuja naamalla,käsissä...eli oranssi olis mun mielestä IHANA!!!

Vierailija

Kannattaa todella hoitaa niitä hiuksia nyt todella hyvin. Itse vaatisin rahat takas ja jotain hoitotuotteita vahingonkorvauksena. En menisi enää kyseisen tyypin käsittelyyn, ihan tarpeeksi vahinkoa jo saanut aikaan... Satsaisin ja menisin varmasti hyvälle kampaajalle jotta sotkun saa parhaiten siistittyä. Tsemppiä!! John friedalla on blondi shampoo ja hoitoaine jotka vaalentaa kannattaa kokeilla, halvat ja hoitaa samalla. Irrottaa sitä punaista väriä ja tosiaan sitruuna auttaa! KC color maskeissa on hyvin pigmenttiä ehkä sieltä voisi löytyä sävy joka auttais.

Vierailija

Voi apua miten sun hiukset tulee kärsimään noiden toimenpiteiden jälkeen . Nehän kuivaa ku mitkäkin. Kannattaa nyt pohtia oikeesti kumpi on tärkeämpää: se, että hiukset ovat nyt hetken ton väriset vai se,että värjäät ne nyt ja pilaat hiusten kunnon. Sitä kuntoa ei hetkessä takaisin saavuteta, vaikka kyseessä ois mitkä tuotteet . Toi on todella kova rasite hiuksille muutenki +se, että se on vielä vaalennus, joka muutoinkin kertoja lukuunottamatta kuivattaa hiusta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat