yhdyntä ilman kumia?

Vierailija

Olemme jo tovin harrastaneet poikaystäväni kanssa seksiä. Ensin käytimme ehkäisynä vain kumia, mutta aloitin pillerit muutama kuukausi sitten.
Nyt poikaystäväni haluaisi harrastaa seksiä ilman kumia. Totta kai se tuntuisi ehkä meistä molemmista mukavammalta, mutta ajatus on jollakin tavalla minulle vieras. Pelkään, että vaikka syönkin pillereitä, niin tapahtuisi jotakin sellaista mitä en haluaisi (raskaaksi tuleminen). Olemme puhuneet asiasta poikaystäväni kanssa avoimesti, ja hän on vannottanut moneen kertaan ettei laukeaisi sisääni. Minä luotan poikaystävääni, mutta silti ajatus siitä, että harrastaa seksiä ilman kumia tuntuu oudolta ja vieraalta.
Mitä pitäisi tehdä? Mielipiteitä?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Suosittelen kumin käyttöä,pojan ei tarvitse välttämättä tulla edes sisään niin voi tulla jo raskaaksi.
Parhaalle ystävälleni kävi niin vaikka oli myös pillerit käytössä

Vierailija

No aika ihmeellistä... E-pillerit on väärinkin käytettyinä luotettavampia kuin kondomi oikein käytettynä, näin oma gyneni asian ilmaisi. Me käytettiin avokkini kanssa pelkkiä pillereitä monta vuotta ja unohdinkin varmaan ainakin yhden pillerin kuukaudessa, eikä mitään raskautta käyny. Nykyään käytetään pelkkää kumia, koska mulla tuli pillereistä niin ikäviä sivuoireita. Nyt raskauden riski on meillä paljon suurempi kuin ennen, mutta sen kanssa on vain elettävä.

Jos noin kovin pelottaa, että tulet raskaaksi pillereiden kanssa, niin samalla voit sitten pelätä kuolevasi liikenteessä aina kun astut ulos kadulle, tai vaikka kotona sähköiskuun aina kun vaihdat lamppua. Suurin osa etenkin nuorista pareista käyttää ehkäisynä pelkkiä pillereitä ilman mitään ongelmaa vaikka vuosikausia. Että etköhän säkin voi vaan jo relata.

Vierailija

Itse olen ainakin aina luottanut pelkkien pillereiden tehoon. En ole kolmen vuoden aikana tullut raskaaksi vaikka olen harrastanut seksiä säännölisesti ja unohtanut muutaman kerran pillerin ottaa. Oikein käytettynä sekä yhdistelmäpillereiden että minipillereiden ehkäisyteho on 99% eli todella huono tuuri saa olla jos raskaaksi tulee. Myös monet ystäväni käyttävät ehkäisynä pelkkiä pillereitä.

Eli oma päätöshän se on mutta minun mielestäni voitte jättää kumin käytön pois(:

Vierailija

Mie käytän ehkäisyrengasta (yhtä tehokas kuin pillerit). Aiemmin käytin pari vuotta pillereitä, mutta lopetin ne sivuoireilun takia, ehkäisyteho oli kuitenkin loistava. Annan poikaystäväni tulla lähes aina sisälle, se kun on miehelle iso osa nautintoa.. Taukoviikollakin ehkäisyteho säilyy joten silloinkin voi tulla sisälle.. Älä turhia pelkäile, kunhan muistat ottaa pillerin ajallaan niin voit olla huoletta! :)

Vierailija

Mekin olemme kumin käytöstä luopuneet jo kolme-neljä vuotta sitten, mutta pillereillä mennään. Mies tulee lähes aina sisääni ja hyvin on ehkäisyteho pitänyt, ja eihän se tuleminen sisään tai sitten ei vaikuta mitenkään raskaana tulemiseen. Kannattaa kuitenkin varmistaa ennen kumin unohtamista,ettei kummallakaan ole minkäänlaisia sukupuolitauteja!

juuulia
Seuraa 
Liittynyt2.3.2010

Mä olen syönyt e-pillereitä n. vuoden ajan. Kondomin jätimme saman tien pois kun aloitin pillerit, se kun on todella pieni riski tulla raskaaksi. Ja seksikin tuntuu paljon paremmalta! :)

Vierailija

Meillä myös kuta kuinkin sama tilanne. Aloitin pillerit ihan vastikään. Harrastimme seksiä myös ilman kumia vaikken syönyt pillereitä, mutta hän ei koskaan lauennut sisääni. Mielestäni nyt on vapatuneempi olo kun tietää että on jonkinlainen ehkäisy. Ja ihaninta siinä on saada toinen niin lähelle. Ja laukeaminen on jotain ihan taianomaista...
Uudet asiat tuntuvat oudoilta ja vierailta ajatuksilta mutta voin vain sanoa että mikään ehkäisy ei ole 100 % ja ilman kondomia se on aivan ihanaa.

Vierailija

Mulla on taas niinpäin, että luovuin pillereistä ja aloitin kortsun käytön vakioehkäisyvälineenä uuden miehen kanssa. Aluks tuntui oudolta ajatukselta, etten siirtyis pillereihin vähän ajan päästä. Mutta kortsuilla ollaan menty, eikä ole tällä hetkellä minkäänlaisia aikeita ruveta taas käyttämään hormonaalista ehkäisyä. Miten niin muka kortsun käyttö on hankalaa ja epämukavaa?

Vierailija

Tärkein asia muistaa on, ettei tarvitse tehdä mitään mistä et ole varma.

Itse käytän pillereitä, eikä mieheni käytä kondomia. Luotan pillereihin itseasiassa huomattavasti enemmän, eikä ole koskaan käynyt hassusti, vaikka mies onkin lauennut sisääni. Ja plussaa on se, että yhdyntä on todellakin mukavampaa ilman kumia.

Vierailija

Mun tilanne on taas ollut tämä: puoli vuotta seurustelun aloittamisen jälkeen aloitimme poikaystäväni kanssa yhdynnät ja aina olemme käyttäneet kondomia, ihan alusta asti joka kerta. Pillereitä minulla ei ole ollut käytössä. Seksiä olemme harrastaneet säännöllisen epäsäännöllisesti nyt 4 kuukautta, sillä olemme tähän asti eläneet kaukosuhteessa. Edellisen kerran, kun rakastelimme, kondomi kuitenkin unohtui täysin siinä huumassa kun emme olleet muutamaan viikkoon nähneet mutta menkkani alkoivat heti siitä muutaman päivän päästä enkä osannut edes ajatella, että tulisin raskaaksi. Mahdollisuus tietenkin oli, mutta enää en siihen usko. Koska rakastelu oli todellista pikaseksiä, en osannut siinä hetkessä ajatella tuntuuko mitenkä erilaiselta rakastella ilman kondomia ja se vähän harmittaa koska oli kuitenkin ensimmäinen kertamme ilman kondomia ja olisi ollut mukava todella tuntua jos se tuntuu paremmalle. Mutta ehkä sitten joskus kun todella päätämme jättää kondomit sivuun ajatuksella että vauva saa tulla kun on tullakseen, huomioin ehkä paremmin sen seikan että siinä ollaan ilman kondomia ja että tuntuuko paremmalle vai miten. Kondomin käyttö ei kuitenkaan ole meille ollut koskaan mikään ongelma, ei ainakaan minulle eikä mieheni ole koskaan siitä valittanut. Kiltisti hän on aina pistänyt sen ylleen ennen yhdyntää, totuimme siihen.

juuulia
Seuraa 
Liittynyt2.3.2010

Ensimmäisen kerran kun harrastettiin seksiä poikakaverini kanssa ilman kumia, se ei tuntunut hirveän erinlaiselta mut toisen ja kolmannen kerran jälkeen kyl huomas eron ja musta se tuntuu vaa nii paljon paremmalta kun siellä välissä ei ole mitään (:

Vierailija

Jos käytätte sellaisia kortuja, joisen paksuus on tyyliin 10mm, niin ei ihme, ettei tunnu miltään. Mutta tiedoks: niitä on olemassa ohkasempiakin, joiden tuntu ei paljon eroa ilman kortsua nussumisest:). Ärsyttää kun yleinen mielipide näyttää olevan: "Kortsun kanssa ei tunnu missään", "Kortsu on hyi!". Luulen, että suurella osalla noi mantrat on niin päähän syöpyneitä, että ihan psykologisistakin syistä niitä kortsuja vihataan ja kammotaan. Extra thin kortsut toimii meillä ja hyvältä tuntuu. Mies ei valita ja jospa valittais niin sais luvan lähtee.

Marina

Henkilökohtaisesti inhoan kumia. Mun limakalvot on kai jotenkin niin kuivat, että se vaan hankaa ja tuntuu todella inhottavalta (kostuminen ei ole ongelma, joskus olen kovinkin märkä, mutta silti se kumi hankaa). Myös useammankin kerran kumi rikkoutui tuon hankaamisen takia ja ei oikein huvittanut rampata jälkiehkäisyä hakemassa koko ajan. Aloitin sitten pillerit ja käytettiinkin poikaystävän kanssa niitä lähes koko 7-vuotisen suhteemme ajan. Enkä aina ollut niin kovin varovainenkaan, kun sen verran pitkä suhde oli takana jo, ettei se maailmaa olisi kaatanut vaikka olisi raskaaksikin tullut. Unohtelin pillereitä aika useinkin ja koskaan en raskaaksi onnistunut tulemaan. Eihän mikään ehkäisy 100% varma ole, mutta kyllä se pillereillä taitaa aika lähellä sitä kuitenkin olla. Eniten kauhistuttaa nämä, jotka vielä pillereitä käyttäessäänkin käyttävät jälkiehkäisyä.. mahtaa olla kroppa aika kovilla.

Vierailija

Hiukan sivuuttaen, mutta mulla on sellanen kokemus että miestä sattu ilman kondomia, kun taas musta oli ihan taivaallista. Kortsun kanssa sitte mua sattu ja se nautti. Näinkin päin voi olla!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat