sokerointi itse tehtynä

Vierailija

onko kukaan kokeillut sokeroida itse kotona karvoja pois? miten onnistuitte? mistä ostitte tarvikkeet? vinkkejä?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

kaupasta hienosokeria ja sitruunamehua, hanasta vettä. Kattilaan ja lämmitystä kunnes sokeri on kunnolla sulanut. Kun seos on taas huoneenlämpöistä, niin sormiin nokare ja vastakarvaan levitys, myötäkarvaan poisto. Iho täytyy pestä, desifioida ja talkita ennen.
Hyvin onnistuu itsekin.

Vierailija

8 lusikallista sokeria, 1 lusikallinen vettä ja 1 sitruunamehua. Keitetään sekoittaen, kunnes väri muuttuu hiukan kellertäväksi (tarkista tiputtamalla johonkin vaaleaan astiaan). Ei saa polttaa! Liian keltaiseksi tai ruskeaksi mennyt sokeriliemi on sellaista, että kovettuu liian nopeasti...
Kannattaa käyttää mikronkestävää astiaa, jos tarvii lientä sulatella uudestaan. Sokerointitekniikan opin ensimmäisellä kerralla, kun katsoin body sugaring -videoita youtubesta. Ainut ongelma on ollut tuo liemi... Oikeanlaisen koostumuksen aikaansaaminen voi vaatia harjoitusta.
Ekalla kerralla onnistui tosi hyvin, karvat oli poissa varmaan kuukauden. Nyttemmin ruvenneet kasvamaan niin eri tahtiin, et pieniä alueita saa sokeroida viikottain. Mutta ei ole suuri vaiva.
Muista alueen kuorinta ja kosteutus sokerointien välillä, ettei sisäänkasvaneita karvoja tulisi.
Vinkkinä vielä se, että jos sokerilitku tuntuu liian tahmealta, pyöritä siitä pallo, joka ei tartu sormiin, ennen iholle levittämistä. Voit myös venytellä massaa kunnes se muuttuu valkoiseksi. Kannattaa käyttää pieniä palloja kerrallaan niin karvojen repiminen on helpompaa.

Vierailija

Suosittelen tilaamaan tuolta sokerointikotona.fi sivustolta niin ei tarvitse alkaa räpeltämään itse. Aloittelijalle tarpeeksi haasteellista se itse sokerointi, tai ainakin itse koin helpommaksi :D
Ensimmäisillä kerroilla oli työlästä, sokeroimiseen vierähti aikaa, mutta kun kertoja enemmän takana niin alkaa homma jo toimia.
Karvat pysyy hyvin poissa (etenkin ekan kerran jälkeen!) ja iho jää sileäksi.
Paras vinkki mitä voin antaa on se että ole kärsivällinen! :)

Vierailija

Mistä kaikkialta olette uskaltaneet tuolla Easysweetin sokerilla karvoja poistaa? Oletteko repäisseet koko sokerin kerralla pois vai pienissä osissa?= Joissakin Youtube-videoissa massa kiskaistaan muutamalla repäisyllä vähän kerrallaan.

Vierailija

Lainaus:

Mistä kaikkialta olette uskaltaneet tuolla Easysweetin sokerilla karvoja poistaa? Oletteko repäisseet koko sokerin kerralla pois vai pienissä osissa?= Joissakin Youtube-videoissa massa kiskaistaan muutamalla repäisyllä vähän kerrallaan.

Osaisiko kukaan kertoa koska minuakin kiinnostaisi?

Vierailija

Tyttöystävä on tätä itsesokerointia harrastanut ja jälki on ollut ainakin omaan silmään miellyttävää. Sokerit hän on keittänyt itse kotona.

En nyt muista, millä ohjeella hän sitä on tehny, mutta jotain tämän tapaista:
0.5dl vettä
0.5dl sitruunamehua
4dl sokeria

Kannattaa googlailla aiheesta, sillä sitä sokeria pitä keittä joku tietty aika, jotta siitä tulee oikeanlaista.

Vierailija

Minä olen sokeroinut sääret, käsivarret, kainalot ja brassinkin. Levitän sen sokerin max 5 sentin alueelle ja sitten vain kiskaisen. Bikinialueella etenen vain parin sentin osissa. Sokerointi ei satu paljo yhtään. Suosittelen

Vierailija

Aihetta luettu yli 2000 kertaa, mutta vaan muutama vastaus. Eli varmasti olisi vielä muitakin itseni lisäksi lukemassa kokemuksia. Kertokaa, jos asiasta jotain tarinaa on mielessä.

Vierailija

8 rkl sokeria
vesi-sitruunamehuseosta (1:1) niin, että sokeri juuri ja juuri kastunut

seos mikroon, kunnes se hieman kuplii ja on muuttunut vaaleanruskeaksi.
Ja sitten odottelemaan kunnes se on jäähtynyt käsiteltäväksi.

Ja sokerointitekniikka youtube-videoista. Toimii! Aluksi tietysti meni paljon aikaa, mutta muutaman kerran jälkeen sujuu jo helposti.

Vierailija

eikö toi sokerointi satu ihan kauheesti? joskus kokeilin bikinirajoja siistiä brassivahaukseen tarkoitetulla vahallaa ja eihän siitä mitään tullu ku sattu niin paljon, empä oikee mitään saanu irti. kannattaako kokeilla sokerointia vai pitäytyä vaan sheivaamisessa? :)

Vierailija

Ei soikerointi tietenkään täysin kivutonta ole. repiihän se kuitenkin karvat juurineen pois. mutta mun mielestä kivuttomampaa (ja toimivampaa) ku esim vahaaminen. ite oon vaan siistinyt alapäätä (osittain mun matalan kipukynnyksen takia ja osittain ajan puutteen takia) mutta tavotteena on joku päivä sokeroida kaik pois.
Mutta jos vertaa sheivaamiseen ni kannattaa ainakin kokeilla. tulos on hyvä eikä tarvii olla joka helkutin päivä sheivaamassa :D

Vierailija

Minä olen jotain puolisen vuotta harrastanut sokerimassan tekoa itse ja sokerointia.
Kun olen sokeriliemen keittäny (youtubesta löytyi paljon videoita) ja sokeri on viilennyt tarpeeksi, niin otan sopivan kokoisen massan ja venyttelen sen purkkamaiseksi. (www.sokerointikotona.fi sivuston video-ohjeen avulla olen toiminut).
Olen pääsääntöisesti käyttänyt bikini -alueelle (ja olen ihan brassiksi asti sokeroinut). Kokemus tosiaan parantaa tuloksia, eli nykyään ei aikaa menee edes kauhean kauaa siihen sokerointiin.
Etukäteen pesu, desinfiointi ja talkitus (talkki nostaa karvat paremmin esille) ja sitten pieniä alueita kerrallaan. Sokeri levitetään vastakarvaan ja vedetään pois myötäkarvaan. Mulla on tosi iso ongelma nuo sisäänkasvaneet karvat, mutta sheivatessa ongelma on vielä isompi (karvatupet tulehtuu). Sokerointia seuraavana päivänä ei saa kuoria, mutta sitten seuraavaan sokerointiin asti kuorintaa ja rasvausta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat