Hiusten kasvamisen edistäminen

Vierailija

Nyt tarvitaan vinkkejä, miten hiukset saisi kasvamaan nopeammin. Hiusten pitäisi kasvaa sentin kuussa ja siihen nähden hiukseni kasvavat hiukan hitaammin. Mitään pidennyksiä en lähde hankkimaan, lähinnä haluaisin kuulla jos teillä on kokemuksia sellaisista hiustenhoitotuotteista tai vaikka kotikonsteista, jotka oikeasti toimisi.

Päänahan hieromisen olen kuullu auttavan jonkin verran, mutta jotenkin se tuntuu vähän huijaukselta.

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Mä kuulun kans tähän kitukasvusten hiusten kastiin, kasvaa todellakin huomattavasti hitaammin kuin sentin kuussa. Itellä oon huomannu että jos lisää liikuntaa, hiustenkasvu nopeutuu hieman. Oon syöny myös Priorin-kapseleita, eikä auttanu omalla kohalla yhtään. päänahan hieromistaki teen melkein jokaisen hiustenpesun yhteydessä, mutta ei tunnu auttavan yhtään. Loppujen lopuksi oon tullu siihen tulokseen ettei siihen oikein taida voida ite vaikuttaa, ne kasvaa jokaisella sitä omaa tahtia teki mitä teki.

Vierailija

Oisko ollu XZ ku mainosti jotain kofeiinishampoota ja -hoitoainetta, sen pitäis kuulema edistää hiusten kasvua. En tiedä kuinka kauan on ollu markkinoilla vai onko ihan uusi tuote.

Onko kukaan kokeillut? Omat hiukseni ovat aika rasittuneet, millaiseksi kyseinen tuote jättää hiukset? Jos se jättää hiukset puhtaiksi ja pehmeiksi, sitä voisi kokeilla kasvamisen toivossa.

Kaipa sitä päänahkaa pitäisi hieroa enemmän kuin sen mitä suihkussa tulee hierottua. Tuntuu vain hirveältä vaivalta, kun ei oikein edes usko mihinkään tuloksiin.

Vierailija

Hiusten ja kynsien kasvuun vaikuttaa sellainen vitamiini kuin biotiini. Biotiinia saa toki myös monista monivitamiinikapseleista, mutta niissä biotiinipitoisuudet ovat hyvin pieniä. Itse noin 2 vuotta sitten saman "ongelman" edessä luin sekä demi.fi- että hairstoren keskustelupalstalta, että monet syövät eläimille tarkoitettua biotiinivalmistetta (Biotin Forte) hiusten kasvattamiseen. Eläinbiotiinin "oikea" käyttötarkoitus on nopeuttaa koirin, kissojen ja hevosten karvanvaihtoa sekä ylläpitää turkin kuntoa. Sitä ei syödä jatkuvasti, vaan esimerkiksi kuukauden kuureina. Itseäni arvelutti kovasti syödä valmistetta, joka ei ole tarkoitettu ihmisille, mutta netissä luin paljon myönteisiä kokemuksia, joten päätin itsekin kokeilla.

Tyvikasvu tuli selvästi nopeammin näkyviin kuin ennen! Kynsien kunto parani myös samalla. Ainut haittapuoli mielestäni oli, että kulma- ja säärikarvat kasvoivat nopeammin takaisin, ja etenkin kulmia piti nyppiä lähes päivittäin. Biotiini vaikuttaa siis muihinkin karvoihin kun hiuksiin. Sinulle ei kasva hillittömän pitkiä säärikarvoja, mutta jos sheivaat jalkojasi, tulee sänki nopeammin näkyviin.

Täällä on kerrottu paljon eläinbiotiinin käyttämisestä, kannattaa lukea jos mietityttää :)
http://www.hairstore.fi/bbs/index.php?topic=11787.0

Vierailija

Voihan jes, kiitos paljon vinkistä sitruunaviipale! Mun tukka on niin huonokuntoinen että haluaisin todella äkkiä kasvattaa sen "uusiks", ja haluaisin siitä paljon nykyistä pidemmän. Oma luonnollinen kasvuni on niin tuskallisen hidasta että siihen menisi vuosikausia, joten aion kyllä kokeilla tuota biotiinia ja sheivata sitten vain muita karvoja hiukan useammin. Kiitos tosi paljon!

Vierailija

Elämäntavatkin vaikuttavat paljon hiusten, ihon ja kynsien kuntoon. Terveellinen ruokavalio vaikuttaa positiivisesti myös hiusten kuntoon, joten kannattaa tsekata saako kaikkia tarpeellisia vitamiineja ja rasvahappoja ravinnostaan. Mihinkään XZ:n tai muihin kaupallisiin tuotteisiin en luottais. Mainoksissa luvataan sellaista, mitä ei tuotetta käyttämällä useinkaan saavuta.

Vierailija

Mullakin hiukset kasvaa todella hitaasti, ehkä puoli senttiä kuukaudessa. Siitä ei oikeastaa oo mitää muuta hyötyä, kun että värjättyjen hiusten juurikasvu ei tule niin nopeasti, eikä tarvitse värjätä niin usein hiuksia. Itsekin haluaisin jostain saada tietää miten hiuksia vosii saada kasvamaan, haluaisin kovasti pitkät hiukset, mutta jos rupean niitä kasvattamaan, latvat menevät huonoon kuntoon jo ennen ku hiukset on ehtiny kasvaa edes viittä senttiä ja ne pitää leikata pois joten tuntuu erittäin turhalta edes yrittää. Tietysti hoidan latvoja hyvin, mutta ei tunnu auttavan. Enkä edes värjää vaaleammalla värillä joka kuivattaisi hiuksia, ehkä omistan vaan niin huonot hiukset että on tyydyttävä keskilyhyenpitkään malliin :D

Vierailija

Löysin sellaisen upean tuotteen kuin Tigi Bed Head Control Ego Boost -hoitoaineen. Se jätetään hiuksiin (voi laittaa kuiviin tai kosteisiin, mielestäni vaikuttaa paremmin kun laittaa kuiviin), on todella riittoisaa ja maksaa vain 22e. Eli sillä saa pidettyä latvat vahvoina ja pehmeinä (tai ainakin sen oloisina) niin voi sitten kasvatellakin tukkaa paremmin, kun ei koko ajan tartte olla leikkaamassa latvoja veks.

Biotiinia syödään yhä ja kyllä se mun mielestä aika hyvin tuntuu tehoavan!

Vierailija

Hiuksiin, niiden kasvuun ja laatuun vaikuttaa enemmän 'sisäiset' kuin 'ulkoiset' seikat. Se mitä syöt, poltatko, liikutko ja mikä on mielentilasi, vaikuttavat yllättävän paljon!

Mutta tässähän kysytään vinkkejä näihin 'ulkoisiin' juttuihin. :) Hiusten säännöllinen leikkaaminen takaa sen, että hius kasvaa terveenä. Kaksihaaraiset ja kuivat siis pois säännöllisin väliajoin, niin tukka näyttää paljon terveemmältä ja on hyvännäköinen myös pitkänä. Julmaltahan se tuntuu leikata aina pois sitä mukaan kun se kasvaa, mutta se kannattaa. Muuten joudut tulevaisuudessa voivottelemaan sitä kuinka huonokuntoiset pitkät hiuksesi ovat ja että joudut leikkaamaan lyhyeksi jotta se näyttäisi hyvältä ja terveeltä.

Hiuksesi laadusta riippuen (tarvitsetko aineita kuiville hiuksille, värjätyille, rasvoittuville, jne.) saa hoitoainetta käyttää rutkasti. Ennenkuin menet suihkuun hiuksia pesemään, levitä hoitoainetta kuiviin latvoihin muutamia minuutteja ennen pesua. Ja itse pesun jälkeen hoitoainetta vaikka parikin kertaa.

Hiusnaamiotkin voisivat olla jees. Ne kuitenkin poistavat sieltä päänahasta ja hiustupeesta kaiken ylimääräisen niin hiusten on varmasti helpompi ja ennenkaikkea terveellisempi kasvaa.

Vierailija

Mä oon käyttänyt nyt useamman kuukauden piimax pro-vitaa, violetti purkki. Ja kyllähän se on nopeuttanu hiusten kasvua, oikeasti ainakin minulla. Lisäksi kynnet ovat nykyään paremmassa kunnossa. Mun sisko käytti aiemmin jotain toista piimaxia, joka tuuheutti hiuksia niin paljon, että sille kasvoi ikään kuin toinen sänki tonne päänahkaan. Jos on siis hiusten paksuuden kanssa myös ongelmia, niin kannattaa kokeilla. Toi violetti pro-vita ei kyllä mun mielestä oo tuuheuttanu, nopeuttanu vaan kasvua.

Vierailija

Hei! Täällä on kanssa yksi epätoivoinen hiustenkasvattaja. Mistähän tuota Biotin Fortea saa ostettua? Himottaisi kokeilla, kun kokemusten mukaan on tuottanut tuloksia. (:

Vierailija

Itse olen kokeillut kaikenlaista, vitamiineja ym. ja biotiinia. Biotiinilla vahvistui. Ulkoisesti käytettävistä olen huomannut selvästi tehoa FAST-shampoolla ja hoitoaineella,ne on tehty lisäämään kasvuvauhtia. Tilasin syksyllä ensin vain yhden paketin hiusavusta, nyt tilasin kolme pakettia eli jäin koukkuun pahasti. Tutkin asiaa,sisältää aminohapot hiuksille ja jonkun yrttisekoituksen, aminoja kuten kysteiini,metioniini jne. Tutkikaa netistä,ovat kai tosi tehokkaita. Ainakin kannattaa kokeilla jos syö jotain hiusten täsmäravintoa lisäksi. Pahana tapana on nyt haroa hiuksia joka päivä ja ihmetellä kun kasvavat nopeammin ja tuntuu jotenkin karheammalta. Tässä vain yksi kokemus ja vinkki.

Vierailija

Mä oon nyt syöny yhden sellasen piimax - c+biotiini purkin loppuun, ja mun hiukset on todella hyvässä kunnossa! ennen ne oli ihan kuivat ja elottoman näköset joten oon ollu tosi tyytyväinen tuotteeseen, suosittelen kokeilemaan! ja hintakaan ei oo mikään paha :) n. 10euron paikkeilla. mun hiuksista on nyt tullu ainaki paksummat ja pituuttakin ne on kasvau iha huimasti !! näitte tablettejen ohessa suosittelen myös muuten pitämään hiuksista hyvää huolta, kuten että syöt monipuolisesti, harrastat liikuntaa ja lämpökäsitellessä käytät ehdottomasti lämpösuihketta !! ja hieronukki oon mun päänahkaa, toimii hyvin. ainii ja piti vielä sanoa et yhessä vaiheessa nul lähti kyl tosi paljon hiuksia päästä, enkä tiiä mist johtuu mut epäilisin että kun söin noit piimaxeja niin se nopeutti niin paljon sitä kasvua ja tuuheutumista niin varmaan se voi olla syynä et niitä lähti ? entiedä mutta eipä tosta haittaaakaan ollut näin loppujenlopuksi :) kokeilkaa!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat