Poikaystävä tupakoi

Vierailija

En pidä polttamisesta enkä itse myös harrasta sitä. Poikaystäväni taas polttaa ja on tehnyt sitä koko suhteen ajan ja vähän ennen alkamista. Haluaisin tosissaan hänen lopettavan sillä hän ei ole vielä niin riippuvainen etteikö voisi lopettaa. Jostain syystä, vaikka olen tehnyt hyvin selväksi etten halua hänen polttavan, hän aikoo jatkaa sitä. Koskaan poikaystäväni ei polta minun kanssa ollessaan mutta minua ärsyttää että hän tuhoaa itseään tupakoimalla. Olenko outo kun nipotan tupakanpoltosta? Vinkkejä mikä auttaisi minua tässä asiassa ...Kiitos kun jaksoit lukea. Tarvitsen tosissaan apua sillä tämä vaivaa minua..

Kommentit (12)

Vierailija

Et todellakaan ole outo. Mä en itse sietäisi miestä, joka tupakoi. Se haju on ihan järkyttävä, tarttuu vaatteisiin/huonekaluihin, hengitys haisee ja jos joutuisi vielä itse passiivisestikin siinä samalla tupakoimaan, niin aiheutuisi päänsärkyä/migreeniä.

Outoa enemmänkin on se, että mies ei halua edes sinun vuoksi tupakointia lopettaa (yrittäisi edes), vaikkei ole koukussakaan vielä? Onko hän sen verran nuori, että "uhmailee" ja esittää?

Vaikka olisi koukussakin, niin tupakoinnin voi silti lopettaa. Poltin itsekin nimittäin yläasteikäisestä lukion viimeiselle luokalle, nyt olen ollut yli vuoden savuton, koska yksinkertaisesti päätin niin, itseni ja kumppanini takia. Enkä käyttänyt mitään nikotiinipurkkia/laastareita, karkkia meni about kuukauden verran hiukan enemmän, nyt sekin tasaantunut. En ole lopettamista katunut, on ihanaa olla riippumaton mistään noin kamalasta tavarasta. Nyt en pysty hengittelemään juuri yhtään tupakansavua tulematta pahoinvoivaksi.

juuulia
Seuraa 
Liittynyt2.3.2010

Lopetettiin poikaystävän kanssa polttamine viime uutenvuoten. En oo katunut kertaakaa lopettamist, vaik se aluks teki tosi vaikeet. poltin n. 3v. Mua ärsyttää kans välil se kun poikaystäväl on huonoi päivii, niin se joskus sortuu polttamaan.. vaik se kyl tietää et en todellakaan tykkää edes ajatuksest, mut onneks se on ain jääny yhteen tupakkaa ja sekään ei oo maistunu kuullemma hyvält. Ite en vois enää kuvitel polttavani, hajun takia ehkäpä :) Must tuntuu kans niinä päivin kun se harvoin polttaa niin nipotan turhast. Toi on tosi vaikee tilanne, jos poikaystävälläs ei oo yhtää aikomustakaa lopettaa :/ se on kyl nii turhaa touhuu ja rahaa menee. En osaa anataa muut vinnkii ku vaa yrittää puhuu asiast mahdollisimma paljo, tsemppii!

Vierailija

Erosin juuri hetki sitten poikaystävästäni jonka kanssa seurustelin n.2,5v ja hän poltti koko tämän ajan. Alkuaikoina minäkin poltin silloin tällöin ja en asiasta jaksanut valittaa. Lopetin kuitenkin 2v sitten kokonaan ja sen jälkeen aina silloin tällöin pyysin/vaadin poikaystävääni lopettamaan mutta hän polttaa edelleen.

Lopettaminen on mielestäni täysin omasta tahdosta kiinni ja jos poikaystävällä ei ole tarpeeksi halua lopettaa niin hän tuskin lopettaa. Toivottavasti hän kuitenkin kuuntelisi sinua ja lopettaisi(: minä en siinä onnistunut.

Vierailija

Tästä jos jostain minulla on paljon kokemusta! Me kun alettiin miehen kanssa seurustelemaan vakavasti lopetettiin yhdessä tupakanpoltto kerta heitolla, ilman mitään nikotiinipurkkia tai muita. Itselleni tämä ei ollut minkäänlainen ongelma, mutta miehelle on. Hän on monta kertaa alottanut sen jälkeen uudestaan ja taas lopettanut. Ja se lopettaminen on sitten sitä, että joudun 3 päivää kestämään hitonmoista kiukuttelua ja äkäilyä! Tupakanpoltto on oikeastaan meidän ainut riidan aihe, mistään muusta ei saada samanlaista tappelua aikaseksi kun siitä, että mies polttaa. En siedä yhtään sitä hajua ja että hengitys haisee tuhkakupille ja miehen tukka ja kaikki. Mieheni on joka kerta kuitenkin lopettanut, kun olen saarnannut, ihan vain minun vuokseni, mutta jossain vaiheessa se alkaa taas. Aluksi hän aina polttaa salassa minulta ja valehtelee päin naamaa kun haistan hänen polttaneen ja kun jää kiinni, sen jälkeen polttaa minun nähdenkin. Viime lopettaminen oli sitä, että hän söi nikotiinipurkkaa ja onnistui sen tähden olla pitkään polttamatta, mutta söi sitä purkkaa muutaman kuukauden. Kun pyysin sitten lopettamaan senkin, (koska ei ole sen terveellisempää olla riippuvainen siitä ja nekin maksaa paljon) hän kyllä lopetti, mutta pian alkoi taas tupakanpoltto. Tällä hetkellä mies siis taas polttaa, en jaksanut enää vain taistella siitä, koska tästä tosissaan on käyty valehtelematta yli 10 kertaa kovat riidat. Tulin siihen tulokseen, että jos ihminen ei itse tosissaan tahdo lopettaa, niin mikään mahti ei saa häntä myöskään lopettamaan. Sen täytyy tulla omasta aloitteesta. Toivottavasti sinä kuitenkin onnistut siinä! Itselläni on vain paha maku suussa ja mielessä :( :D

Vierailija

Minusta tuntuu että hän polttaa koulussa koska kaverit antavat hänelle ja koska varmaan on halua näyttää että polttaa itsekkin ja pysyy jengissä mukana.. Nuori ei kyllä ole mutta en tajua miksi ei voi kieltäytyä jos kaveri tyrkyttää.. Puhuimme vklp hänen tupakoinnistaan ja sanoin että tupakointi loppuu vappuun mennessä. hän kuitenkin vaikutti epäilyttävältä ja luulen että hän jää minulle kiinni vielä "lopettamisenkin" jälkeen.. harmittaa ettei voi ymmärtää kuin pahalta tuntuu..
Kiitti ku vastasit :)

Vierailija

Sulla on tosiaan ollu melko kestäminen... Itse haluaisin tupakoinnin loppuvan .. en haluaisi elää ihmisen kanssa joka tuhoaa itseään ja kuluttaa rahaa, Vaan elää yhtä terveellisesti... Poika on kuitenkin mulle todella tärkeä enkä katso jättämistä vaihtoehtona tähän asiaan.. täytyy puhua asiasta nii jospa se menis perille :)

Kiitti vastauksesta :)

Vierailija

Itse en alkais missään nimessä seurustelemaan tupakanpolttajan kanssa, niin iso turn-off se tupakka mulle olis. Mutta jos kuitenkin rakastuisin täydelliseen mieheen, jonka kanssa mulla ois täydellinen suhde, mutta joka kuitenkin tupakois, en jättäis sitä polttamisen takia. En pitäis miehen polttamisest, mutten pakottais sitä lopettamaan väkisin. Sais polttaa jos huvittaa, kunhan ei tee sitä kämpässä, autossa tai ulkona mun läsnäollessa.

Seurustelin taannoin nuuskankäyttäjän kanssa, joka halus lopettaa nuuskan käytön, mutta jolla selvästi oli siinä ongelmia. Mun takia se pari kertaa oli lopettanut, mutta aloittanut kuitenkin pian taas käytön. Viimeisellä keralla se ilmoitti aloittaneensa nuuskan käytön taas ja ettei meidän suhde enää toimi.

Vierailija

Olenkohan itse vähän outo kun tavallaan rakastan tupakanhajua vaikken itse polta :D hajusta vaan tulee minulle niin vahvoja miellyttäviä assosiaatioita ja muistikuvia omaan rakkaaseen. <3 Toki muistan alkuajat kun ihan oikeasti alkoi oksettaa ja tuli fyysisesti huono olo tupakanhajusta, siinä mielessä siis ymmärrän hyvin jos toisen tupakointi ahdistaa.

Olen ihan samaa mieltä, että on todella typerää polttaa jatkuvasti kun ei kerran ole riippuvainen tupakanpoltosta. Kannattaisi vaan heti lopettaa kun lopettaminen vielä olisi helppoa.

minunkaan mielestä ei tietenkään kannata jättää poikaa polttamisen takia. Vaikka poika ei tahdostasi huolimatta lopeta polttoa on mielestäni kuitenkin todella hyvä juttu ettei poika polta sinun seurassasi ja siitä kannattaa olla todella kiitollinen.

Tupakan polttaminen on kuitenkin melko pieni pahe joihinkin muihin verrattuna ja ne todella vakavat terveysriskitkään tuskin vielä näkyy moneen moneen vuoteen. Jankuttaa ja nalkuttaa ei kannata, et ole pojan äiti, mutta hyvä että poika tietää kantasi! :D

Vierailija

Mulla oli poikaystävän kanssa sama ongelma, tosin hän ei polttanut vaan käytti nuuskaa. Ollaan seurusteltu nyt 4,5 v ja nuuskan käyttö alkoi ehkä n. kahden vuoden seurustelun jälkeen. Ja hankala ongelma olikin.

Mä en kertakaikkiaan voinut sietää sitä tapaa, itsekään en polta enkä vastaavaa ole koskaan odottanut kumppaniltakaan. Kun tässä iässä ja elämänvaiheessa nyt ei muutenkaan mitään rikkaita olla, niin miksi hitossa käyttää vähät rahat koukuttavaan ja terveydelle vahingolliseen aineeseen?

Nuuskan käyttö pilasi monet lomat tai yhteiset viikonloput, kun mua alkoi vituttaa suunnattomasti kun purkki kaivettiin esiin. Mököttämiseksi meni aina. Ei auttanut, vaikka miten suutuin tai yritin puhua ja perustella kantaani. Ainut mihin hän lopulta suostui, oli se, ettei hän käyttänyt seurassani eikä juuri ennen minun tapaamistani (ei asuttu eikä asuta yhdessä siis).

Jonkin aikaa sitten saatiin tämä nuuska pois päiväjärjestyksestä, ja uskoisin että lopullisesti. En usko että hän käyttää salaa tai mitään. Lopettaminen vaati kunnon suhdekriisin. Eräs kaunis kerta sain tietää, että toinen oli kännipäissään koheltanut niin, että sen melkein pettämiseksi voisi laskea. Suutuin ja loukkaannuin tietysti kamalasti. Sanoin, että saadaanpa nyt hyvä syy lopettaa tämäkin (seurustelu)pelleily. Poikaystävä tuntui siitä hätääntyvän aika lailla ja oli valmis tekemään melkein mitä vaan pelastaakseen suhteen.. Otin tietysti nuuska-asiankin esiin, ja vasta siinä kohtaa hän ymmärsi, kuinka paljon mua todella vaivaa se nuuskaaminen. Ja todella lopetti sen käytön kuin seinään. Eikä ole aloittanut uudelleen.

Mutta joo, nää jutut on usein aika vaikeita. :/

Vierailija
Lilith

Olenkohan itse vähän outo kun tavallaan rakastan tupakanhajua vaikken itse polta :D hajusta vaan tulee minulle niin vahvoja miellyttäviä assosiaatioita ja muistikuvia omaan rakkaaseen. <3

Et ole outo. Mulle tulee kanssa tietystä tupakkamerkistä entinen paras ja rakas ystävä mieleen ja paljon hauskoja muistoja:D Minäkään en siis polta.

Famous

Mulla on samaa ongelmaa!! Olemme seurustelleet pian 2v. Itse en polta ja poikaystäväni lopetti tupakanpolton, kun aloimme seurustella. Olin todella mielissäni asiasta, koskaan ei oo kukaan tehnyt tuollaista mun vuokseni! Mutta sitten tuli uusi vuosi ja hän poltti...Siitä lähtien multa salaa kauan aikaa. Nykyään asian tiedän ja polttelu on joka vkl kännissä vetelyä. Asia ahdistaa mua!!
Teen tästä suuremman ongelman kuin se onkaan, mutta en voi tunteilleni mitään. Oon tuntenut itseni petetyksi, miksi sitä täytyy tehdä jos kerran oli jo lopettanutkin kokonaan?? En pysty lähteä hänen kanssaan minnekään vkl juomaan, koska pelkään että polttaa. En pysty olla rennosti, varsinkaan jos ollaan paikassa jossa on tupakoitsijoita, olen koko ajan varpaillani, sydäntä kalvaa ja ahdistaa. Sitten jos niin käy, suutun ja tulee riita. Yleensä lähden pois (ja nolaan itseni). Olen yrittänyt hillitä itseäni ja ajatella, että asia ei muutu miksikään vaikka raivoaisin kuinka, mutta en voi itselleni mitään.. Asia masentaa ja v.tuttaa. Olen yksinäinen ja erakoitunut.

Vierailija

Mä en voinu sietää tupakoimista ja kun rakastuin ihmiseen joka polttaa sorruin valitettavasti itsekin!!! Nyt tarvittais molemmat apuu lopettamiseen. Poikaystäväni polttanut vähän reilut 2 vuotta ja minä vuoden.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat