Mitä tämä on?

Vierailija

Menkat alkoivat normaalisti ajallaan, mutta ovat nyt kestäneet jo yli viikon (normaalisti kestävät n. 5 päivää). Mistä se voisi johtua, onko kenelläkään ollut vastaavaa?

Kommentit (10)

Vierailija

Mun menkat on yleensä runsaudeltaan normaalit ja kestää kolme päivää. Viime kerralla ne oli supersuperniukat, mutta kesti melkein kaks viikkoa. Tein siinä jo raskaustestinkin kaiken varalta, mutta kun se näytti negaa, niin en jaksanu murehtia..

Vierailija

Niimpä, tuskin olen raskaana vai kuuluuko siihen pitkittyneet menkat? Ihmetyttää vaan ja ärsyttää, ei jaksaisi enää, kun tuntuu ettei loppua näy.

Vierailija

Tahdon nyt lisätä tähän että voi hyvin olla menkat kun on raskaana. Tällaisia tapauksia on, muttei varmaan ole kauhean yleistä.

Minulla joskus myös ollut yli viikon menkat, mutta sitä seuraavat ihan sen 3-4 päivää. Sanoisin ettei syytä huoleen jos joskus hieman pitkittyvät mutta jos olet asiasta huolestunut niin voit soittaa ehkäisyneuvolaan ja kysellä niiltä lisää tietoa. : )

Vierailija

Joo oon kans kuullu, että menkat voi tulla vaikka olisikin raskaana, mutta silloin ne on yleensä vissiin tavallista niukemmat ja lyhyemmät? Tällä vuotamisella ainakin tuntuu, etten ainakaan raskaana voi olla. Noh toivottavasti ei nyt ole sitten mitään vakavampaa ja on vain jokin ohimenevä häiriö.

Vierailija

Kun tätä torvea ämmää on odotettu, niin äidilläni oli kuukautiset vielä 7. kuulla.

Turhahan sitä periaatteessa on miettiä, että mistä se pitkittynyt vuoto johtuu, koska ei sille kuitenkaan mitään voi :/ Oon ite ihan samassa tilanteessa just nyt, ettei voi kuin arpoa, että millahän viikolla ne edes alkais.

Vierailija

Oisko sulla ollu viimeaikoina vaikkapa stressaavia tilanteita tai ruokailutavoissa poikkeamia paljonkin? Mulla oli kans ennen ihan hirveen epäsäännölliset menkat, tuli millon sattu, mut noi e-pillerit on auttanu ajoittaa ne ihan päivälleen, enää ei tarvi arpoa.

Todennäköisesti sul sattunu olee satunnainen hormonihäikkä niin sen takia menkat pitkittyny, mut ehkä jos alkaa toistua usein nii sitten meneekin oudoksi

Vierailija

Mulla kestää menkat normaalisti aina 8 päivää ja on runsaat. Hyvin hyvin harvoin on lyhyemmät, esim. jos olen ollut heikossa kunnossa (=laihtunut) sairauden (kuten pahan kuumeen tms.) takia. Kyllä menkkojen pituus voi välillä vaihdella mun mielestä, mutta kannattaa silti kysyä gyneltä/terkkarilta kun käy siellä niin saa mielenrauhan itselleen ja sitten alkaa ymmärtää kehoaan paremmin =)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat