Mielipiteitä ja hyviä neuvoja, please...?

Vierailija

Olemme poikaystäväni kanssa molemmat meneviä ihmisiä, tykkäämme kummatkin bilettää ja viettää aikaa kavereiden kanssa. Ongelma vaan on se, ettei poikaystäväni tahdo käydä baareissa minun kanssani, mutta minä kovasti tahtoisin käydä hänen kanssaan.
Suhteen alussa kävimme paljon yhdessä juhlimassa, joko kahdestaan tai minun kavereiden/yhteisten tuttujen kanssa ja meillä oli tosi kivaa! Mutta sitten n. 1kk seurustelun alkamisen jälkeen, eräissä poikaystäväni kavereiden pirskeissä, poikaystäväni alkoi ilkeillä ja haastaa riitaa minulle. Tämä toistui monta kertaa ja nykyään hän ei tahdo minua mukaan, koska ei tahdo loukata minua humalakäyttäytymisellään enää.
... Kuitenkin kuvittelen, että hän ilkeili minulle vain sen takia, ettei tarvisi käydä kanssani baarissa. Ajattelen etten ole hänen mielestään tarpeeksi hauskaa seuraa, tai että hän haluaa käydä baareissa ilman minua siksi, että voisi iskeä muita naisia.

Syyt vainoharhaisuuteeni on nämä:
-paras ystäväni hylkäsi minut viime syksynä ihan yllättäen. Hän vain sanoi, että olen hänen mielestään ärsyttävä, ja ettei hän ole nauttinut seurastani pitkään aikaan. En ymmärrä vieläkään, koska pyrin aina olemaan mahdollisimman hyvä ystävä.
Hän on tehnyt saman tempun monille muillekin ystävileen.
Tiedän, että hänellä on tiettyjä mielenterveysongelmia ja hän kyllästyy ihmisiin nopeasti...
...Mutta kuitenkin, sosiaalinen itsetuntoni on aikalailla kärsinyt; kuvittelen ihmisten pitävän minua pitkästyttävänä ja ärsyttänä.
-Mustasukkaisuuteni johtuu (yllätys,yllätys) exästäni: Hän ei koskaan ottanut minua mukaan baareihin, ja syynähän olikin muiden naisten pokaaminen. Hän petti minua 7 kertaa 2,5v seurustelun aikana. Sain kuulla näistä pettämisistä häneltä itseltään n.3kk eron jälkeen, en ollut tosissani epäillyt koskaan sellaista.

Poikaystäväni halveksii exääni ja kaikkia hänen kaltaisiaan. Hän ei koskaan pettäisi. Hän on myös sanonut, että olen loistavaa seuraa, ja että entinen paras ystäväni on täysin epäluotettava arvostelemaan minua.
Hän vain ei halua menettää minua typerän humalakäyttäytymisensä takia.
Silti en voi olla ajattelematta pahoja asioita.

Tahtoisin käydä yhdessä baareissa niinkuin muutkin pariskunnat.
Olen varma että jos menisimme kahdestaan tai yhteisten tuttujen kanssa, olisi meillä varmasti mukavaa. Ilkeää käytöstä kun on esiintynyt vain hänen kavereidensa seurassa..
Poikaystäväni ei kuitenkaan suostu enää kokeilemaan. Riitelemme aiheesta aika paljon. Meillä menee muuten niin loistavasti, mutta tämä baariasia turhauttaa.

Kommentit (5)

Vierailija

Ihan oman suhteeni alussa meilläkin oli kivaa baareilla yhdessä - kun kaikki muukin nyt vielä oli aivan mahtavaa vain siksi, että sai olla toisen kanssa. Kun tuo alkutohina meni ohi, ei minulla vain yksinkertaisesti ole ollut hauskaa ryypätessäni poikaystäväni kanssa. En viihdy hänen kavereidensa seurassa, he haluaisivat mennä ja touhottaa ja sählätä ja haastaa riitaa yms. Minä tykkäisin puhua syvällisiä, juoruta, parantaa maailmaa, tutustua uusiin ihmisiin ja sellaista. Tätä teenkin ystäväpiirini kanssa, mutta silloin taas poikaystäväni ei viihdy ja rupeaa mullittelemaan.

Yritin pitkään turhaan viihtyä humalassakin poikaystäväni kanssa, kun pakkohan sen on olla hauskaa! Kun kerran ollaan pariskunta ja kaikkea! Lopulta päädyin ratkaisuun, että voidaan juu aloitella yhdessä, ja saapua samaan paikkaan jatkoille puoli viisi pilkun ja syömisten jälkeen, niin molemmilla on hauskaa ja sopu vielä seuraavanakin päivänä.

Ehkä miehesi ymmärsi asian ennen kuin minä? Hän viihtyy kavereidensa kanssa ja siinä seurassa hänen käytöksensä hyväksytään ja kaikilla on hauskaa. Kun sinä olet paikalla hauskanpito saa ilkeän käänteen, ja kellään ei ole kivaa. Tuskin mies tuota tahallaan tekee, mutta humalassa suurin osa ihmisistä nyt vain on erilaisia. Minusta hän tekee oikein kun älysi viheltää pelin ajoissa poikki. Mutta älä ota sitä itseesi - ei vika ole sinussa (tai miehessä), jos ei vaan toimi niin sitten ei vaan toimi.

Vierailija

Minusta kyllä tuo on ihan normaalia että mies haluaa mennä omien kavereiden kanssa baarittelemaan ja juhlimaan, koska kuitenkin jos teillä muuten menee hyvin suhteessa ja varmaankin vietätte muutenkin toisienne kanssa yhdessä aikaa niin miksi tuosta nyt sitten niin paljon vauhkota että jos hän ei halua baariin samaan aikaan? minulla ja kihlatullani ei ole tapana mennä samaan aikaan juhlimaan koska meille tulisi kuitenkin riitaa tai hänellä tulisi jonkun muun miehen kanssa riitaa, koska aina kun olemme menneet johonkin niin aina ollaan yritetty pokata minua. Siksi menemmen eriaikaan mieluummin ja omien kavereidemme kanssa koska silloin ei tule ylimääräistä turhaa kinaa sitten. Ja jos kerta poikaystäväsi on sinulle ilkeä ja sanoi syyksi ettei ehkä sen takia halua sinua samaan aikaan mukaan juhlimaan niin eikö se ole vain hyvä ettei halua pahoittaa mieltäsi. Ja koskaan ei kannata epäillä, että oma mies iskisi muita naisia, koska jos alat syytellä niin pian se meneekin siihen suuntaan ettei mies ajattele mitä tekee, koska se olisi hänelle ihan sama vaikka pettäisi kun kuitenkin syytettäisiin. Mutta tehkää niin, että kuljette omien ystävienne kanssa juhlimassa vain ja tuskin sinä huono seuraa olet ja varmasti muut viihtyvät kanssasi. Älä murehdi sitä ollenkaan. Saattehan sitten baarin ulkopuolellakin myöhemmin viettää yhdessä aikaa kahdestaan :)

Vierailija

Kiitokset vastauksista...
Ei me kyllä paljoa aikaa vietetä yhdessä, yleensä vain yksi yö viikonloppuina ja yksi iltapäivä viikolla. Lomina ehkä pari-kolme päivää.

Kuten jo sanoin, En minä siitä ruikuta että mies käy kavereidensa kanssa, siinä menköön. Itsekin kun käyn omien kavereideni kanssa.

Kävikin jännästi tuossa, oltiin pari päivää sitten poikaystäväni ja hänen vanhempiensa kanssa baarissa karaokeiltaa viettämässä, eikä mies yhtään pahaa sanaa minulle siinä sanonut, päin vastoin! :o Ja oli aivan huippuhauska ilta!!

Meillä on jonkin verran yhteisiä tuttuja joiden kanssa ollaan käyty, eikä silloinkaan ole ilkeilyjä tullut, leikkimielellä ehkä pari.

Poikaystäväni on ilkeä minulle vain omien kavereidensa seurassa. Ehkä pitää jotain "loistokaveri"-showta, ignooraa minut tai tylyilee ja on kavereilleen mukava senkin edestä... Jokin aika sitten eräs hänen kaverinsa yllytti koko illan poikaystävääni riitelemään kanssani. Kyllä hän sitten olikin ärsyyntynyt seuraavana päivänä kun tajusi miten kaveri käyttäytyi niin törkeästi ja yllytti hänetkin mukaan. Ei se ole kummakaan että pitää showta päällä jos löytyy tuommoisia kavereita... Onko kukaan törmännyt samaan ilmiöön?

Vierailija

Mä olen ainakin joskus huomannut miehessä vähän sellaista pullistelua jos ollaan hänen kavereiden seurassa ulkona. Eli mies yrittää pompottaa meikäläistä ja heittää "läppää" joka joskus saattaa minua loukatakin. Ainakin mun iästä ja vähäisestä elämänkokemuksesta olen saanut kuulla (minä vasta 20v. ja ikäeroa melkein 8v.) hänen kavereidensa seurassa. Ja mun mustasukkaisuudesta ja neuroottisuudesta mies jaksaa vitsailla. Nämä kaks viimistä asiaa ovat kuitenkin mulle henk.koht. olleet raskaita asioita enkä haluaisi niistä kerrottavan ulkopuolisille, vaikka yli olenkin ongelmista aika hyvin jo päässyt. Baari-illat ei yleensä kovin mukavasti pääty, jos hänen kavereiden kanssa ollaan liikkeellä. Mulla siinä useimmiten palaa pinna, sitte tulee sanottua suorat sanat ja sit ollaankin jo molemmat kiukkusia sen jälkeen. Mun kavereiden seurassa tätä ongelmaa ei ole, silloin ukko on oikea unelmamies.

Kai miehillä vaan on joku tarve kavereidensa edessä egoilla ja näyttää, kuka on (muka) päällikkö talossa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat