Muovinukkeko?

Vierailija

Onko teidän mielestänne ihminen vain bimbo muovinukke, jos on valkaistut hampaat, rakennekynnet ja silikonit?

Omasta mielestä ketään ei pitäs tuomita sen perusteella miltä näyttää. Jos todella osottaa ittensä bimboksi, niin se on eri asia.

Onko täällä ketään jolla on kaikki nuo tai enemmän ja minkälaista kohtelua teille on tullut?
Entä mitä muut on mieltä, onko tuo tosiaanki muovinukke? Eihän mikään noista edes ole muovista tehty!

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Omia kokemuksia ei ole,mutta en nyt kuitenkaan ihan muovinukkeen vertaisi... Olen itse kuitenkin kaiken laisia kauneusleikkauksia ja muita vastaan,muutenhan meillä kaikilla olisi samanlaiset mutruhuulet tai korjatut nenät ja ketään ei olisi omanlainen. Rakennekynsissä en taas kyllä nää mitään pahaa kuitenkaan,mahtaakohan sellaista ihmistä ees löytyä? :D

Vierailija

Näin alkuun; kuulostaahan tuo sellaiselta stereotypiselta kuvaukselta "muovinukesta", mutta, vaikka joskus sortuukin ajattelemaan, että juuri tuollaiset naiset ovat tyhmiä bimboja, niin aina voi yllättyä. Itse en ainakaan halua/isi tuomita ketään pelkästään noiden asioiden perusteella, sillä jokaiselle ihmiselle pitää suoda nautinto niistä asioista, mitkä kokee omakseen. Ja oishan se ihan mukavaa, jos ihmisillä ei ois tommosia ennakkoluuloja tuon tyylisiin ihmisiin.
Eli siis kaiken tämän sepustuksen jälkeen ponttini on se, että ihminen voi olla tyhmä, vaikka ei omistaisi mitään noista edellä mainituista ja, että kaiken tuon omistava ihminen voi olla hyvinkin fiksu. Riippuu tietenkin tapauksesta ja tilanteesta.

Vierailija

Voi kyllä rakennekynsistäkin pulistaan paljon pahaa. : DDD Lähinnä taitavat olla katkeranpuoleisia, jotka niistä pahaan sävyyn puhuu. Kädet on kuitenkin aina esillä, joten täytyyhän olla edustuskunnossa.
Lisäks kaikkien silikonien ei tartte olla kokoluokkaa DD ja olla luonnottomat. Vaikka kuinka monella perheenäidilläkin on silikonit tänä päivänä, joten onko kaikki äidit binboja? : D

Jos haluaa pitää ulkonäöstään huolta ja olla edustava, ei mun mielestä tulis sanoa ketään bimboksi, jos ei tunne.

Lisää vastauksia!

Vierailija

Ulkonäöstä huolehtiminen ja ulkonäkönsä muokkaaminen ovat kaksi eri asiaa. Jos ihmisestä näkyy päällepäin, että tämä on panostanut huomattavan paljon ulkonäköönsä, herää väkisinkin kysymyksiä tämän arvomaailmasta: eikö tämä arvosta muuta kuin ulkonäköä, onko hänellä niin huono itsetunto ettei hän hyväksy itseään luonnollisen näköisenä, mitä kummaa hän tahtoo muille viestittää? MIKSI joku haluaa silikonit, hiustenpidennykset, rakennekynnet, tekoripset, valkaistut hampaat ja tekorusketuksen? Kaikki tuo aikaa, vaivaa ja rahaa kuluttava turhuus vain ulkonäön takia?

Ulkonäöstään huolehtiminen tarkoittaa sitä, että harjaa hampaansa ja hiuksensa, puhdistaa kasvojaan, hoitaa ihoaan, huolehtii hygieniasta ja puhtaista vaatteista. Nämä asiat ovat kunnioitusta itseään ja toisia kohtaan. Vaikken kaikkia paranteluja suoralta kädeltä tuomitsekaan, ihmisen "teko-osat" (nimenomaan, kun jollakulla on koko helahoito) viestittävät pinnallisuudesta - ihminen ikäänkuin kehittää itseään ulkoisesti eikä sisäisesti ihmisenä. Lisäksi syntyy ikävä mielikuva, että puuttuvaa kauneutta yritetään (turhaan) ostaa. Edes nyt 2000 -luvulla et voi kovin hyvin tuloksin ostaa kauneutta, vaan kaikki riippuu pitkälti paitsi geeneistäsi, sisäisestä kauneudesta, hyvästä olosta ja terveestä itsetunnosta. Liian laitetuista ihmisistä tulee "typerä" mielikuva, koska he eivät ole tätä ymmärtäneet, ja koska syntyy vaikutelma, ettei heitä kiinnosta juuri mikään muu kuin heidän oma teollinen "kauneutensa", koskapa he niin alleviivatusti itseään korostavat.

Itse joskus harkitsin ja välillä harkitsen edelleen rintojenpienennysleikkausta - kunnes alan pohtia motiiviani. Miksi menisin johonkin hemmetin leikkaukseen? Pidän itseäni ihan kauniina tällaisenakin, ja tällaisena saan myös muille kelvata - ja kaikesta päätellen kelpaankin. Leikkaus ei muuttaisi YHTÄÄN MITÄÄN elämässäni, kuten eivät esim. hiustenpidennyksetkään (niin kivoilta kuin näyttävätkin, ei minulle ole mitään niitä vastaan). No okei, pidennykset aiheuttaisivat vaivaa kun niistä tarvitsisi huolehtia.

Tässä siis näkökulma siihen, millaisia ajatuksia ulkoinen epäaitous herättää.

Vierailija

Silikonit aina aika ajoin haaveissa täälläkin, mutta kaikkein eniten on respect kantaa ylpeydellä vartaloaan sellaisena kuin se on annettu. En tuomitse kauneusleikkauksia tai rakennekynsiä, mutta tosiaan, jos ihminen on "paketti", niin alkaa vaikuttaa pinnalliselta. Tähän keskusteluun olis kaks erittäin osuvaa sanaa: Heidi Montag. Huhhu.

Vierailija

Oikeasti kauneus lähtee sisältä. Siksi musta tuntuu, että ainakin kauneusleikkaukset ja radikaalimmat kauneushoitotoimenpiteet toimivat aivan kuten lumelääke. Itseluottamus paranee, kun kuvittelee näyttävänsä kauniimmalta(ja ehkä näyttääkin), ja itsevarmuus tuo oikeaa kauneutta.

Bimboksi en sano ketään ulkonäön perusteella. Myös melkosen ruma nainen voi olla järkyttävä bimbo.

Vierailija

Aamen, darkling on sanonut sen, mitä itsekin ajattelen. On henkisesti kehittävämpää parannella itsetuntoaan sisältäpäin, kuin hankkia uusia varaosia. Kun on tehnyt rintojen suurennuksen ja laittanut botoxia huuleen, niin se ei välttämättä enää riitäkkään. Loppujenlopuks kaikissa ihmisissä on virheitä, jotka me toisissamme hyväksymme (ja toivottavasti myös itsessämme). Oikea kauneus lähtee sisältä päin: hyvästä olosta, hyvästä itsetunnosta ja myös hyvästä luonteesta. Oli joku ämmä miten kaunis tahansa, jos se on b*itch, niin kukaan ei halua olla tekemisissä sen kanssa. Ulkonäkö on mun mielestä muutenkin yliarvostettua: luonteella on ainakin mulla parinvalinnassa enemmän väliä.

Vierailija

Mullakin miestä valitessa ehkä eka kiinnitän huomion ulkonäköön, mut jos tyyppi on ihan pässi, ni en halua. Ennemmin haluan sellasen miehen jonka kans on hauskaa ja hyvä olla, näytti se miltä tahansa.

Itellä kuitenki sellanen itsetunto-ongelma, enkä mä muuta tekis kun laittasin tissirempan ja kynnet kuosiin. Kynnet on kauheen heikot, ihan senki takia ettei jatkuvasti lohkeilis ja haluan et ne on aina edustavat. Ja tissit.. No.. En vaan tunne oloani mukavaks niiden kanssa joten jos haluan joskus olla ylpeä vartalostani niin tissien pitää muttua. En halua luonnottomia D- tissejä pieneen vartalooni, vaan sopusuhtaiset ja ennenkaikkea pyöreet, kauniit rinnat. Sama vaikka koko ei muuttuis ollenkaan, muoto vain.

Mut luonteeltani mä en oo sitte taas mikää bitch, en oo sellanen "ahahah oon kaunein palvokaa mua" vaan ihan pidän itseäni samanlaisen kun muitaki, ehkä vähä vielä alempiarvoisena.

Täällä tuntuu olevan itsestään ylpeitä ja itsevarmoja naisia, hyvä homma! Ite kun pystyis samaann.. : D

Vierailija

Itselläni on pidennykset silloin tällöin ja rakennekynnet laitan takas, kun lopetan tän työn. Myös feikkirusketus löytyy (ei aina jaksa..) ja hampaiden valkaisua suunnittelen. Myös silikonit ehkä haluaisin, jos ne eivät olisi terveyteen vaikuttavat ja niitä ei tarvitsis uusia jatkuvasti. Ripsienpidennys olisi myös kiva. Myönnän, että jos olisi enemmän rahaa niin olisin ruskeampi jatkuvasti, päästäni löytyisvät hiustenpidennykset joka päivä ja rakennekynnet olisi tälläkin hetkellä. En silti sanoisi itseäni bimboksi ja tuskin kukaan mukaan minut tunteva. Itse tykkään panostaa ulkonäkööni ja tuskinpa siinä mitään väärää on. Tottakai jos koko naama on leikelty ja luonnollisuus on kaukana niin minullakin herää kysymys arvoista, mutta koen, että hiustenpidennykset, tekoripset ja rakennekynnet ovat vain ulkonäön viilaamista meikkien tapaan. Kauneusleikkaukset sitten ovatkin eri asia, mutta niitäkään en pahemmin lähde arvostelemaan.

Vierailija

Ihminen joka on todella paljon muokkaillut itseään noiden kaikenlaisten lisäosien avulla tosiaan lähettää itsestään hyvin bimbomaisen kuvan. ja se olisi varmaan hyvä tiedostaa itse ennen kuin ryhtyy leikkiin :D

Kuitenkaan ei voi ajatella, että kaikki muovinuket olisivat pinnallisia bimboja. Niin muovinukkien kuin naturellimpaakin kauneutta edustavien joukosta löytyy kaikenlaisia vipeltäjiä, pinnallisempia ja syvällisempiä ja kaikkea muuta :D Tässä vaiheessa on varmaan asiallista myöntää etten toimi itsekkään tuon jalon periaatteeni mukaan aina ja näe ihmisiä ilman negatiivisia ennakkokäsityksiä :D Tekorusketus, tekotissit, hiuslisäkkeet ja rakennekynnet yhdessä vain luovat mielikuvan aikamoisesta ajattelemattomasta bimbosta vaikkei niin olisi.

Olisi todella mielenkiintoista kuulla tästä asiasta muiden mielipide, nimittäin gootit. Joihinkin goottien tyyleihinhän kuuluu hyvin runsas "lisä-osien" käyttö ja todella teatraalinen ja viimesitelty asu ja meikki. Itselläni kaikista noista lisäosista huolimatta tämän genren edustajat eivät suinkaan lähetä "bimbosäteilyä" vaan minulla tulee stereotypia ajattelevasta ja fiksusta persoonasta. Kuinka on muilla? Ajattelevatko genren ulkopuolella olevat ihmiset goottien olevan pinnallisia lisäosiensa takia :D sehän olisi loogista

Itse keikistelen useinkin hiuslisäkkeissä, korsetin avulla saadussa tekovyötärössäni, prinsessavaatteissani ja kilometrin paksuisessa maskissani eikä mielestäni minuun ole suhtauduttu kuin pinalliseen bimboon vaikka aitous on ollut ulkonäössäni silloin kaukana :D

Vierailija

Mulla on ainakin gooteista toisenlaiset ennakkokäsitykset kuin näistä tekorusketus+blondaus+tekokynnet-ihmisistä. Eräs pitkäaikainen kaverini on gootti ja hänen kauttaan tunnen lukuisia gootteja. En ajattele goottien olevan pinnallisia, vaan sen sijaan työttömiä, rahaansa outoihin asioihin(törkykalliit vaatteet+hiusjutut jne) tuhlaavina kaljan kittaajina ja usein myös pilven polttelijoina. Usein myös goottipiireissä naiset ovat melko anteliaita. Goottien musiikkimaku on yleensä jotain ihan muuta kuin pinnallista.

Taidan tuntea vääränlaisia gootteja. Tarkoitus ei ollut yleistää, mutta tuntemistani gooteista suurin osa vaan on sellaisia kuin yritin kuvata, omituisia haihattelijoita. Mutta siis tunnen kyllä pari fiksuakin goottia, mutta ne loput... :D

Vierailija

:D ehkä tosiaan osa gooteista ei ole aina seksuaalisesti aivan riin rajoittuneita. tai siis ei tietenkään voi yleistää, mutta seksuaalisuus ja sen visuaalisuus lienevät melko tärkeitä...? usein kyllä törmää myös noihin hyvin anteliaaseen bimbokuvaan itsestään antaviin gootteihin :D (mut se on ihan ok jos on gootti :D)

jännä toi pilvenpolttaja kaljankittaaja :) ehkä metallisti naiset? (ja hipit)

Vanhana sosiaalipummina en osaa sanoa tuohon työttömyyteen mitään, ei heitä suoranaisesti ole tulvinut sossussa/kelassa/työkkärissä, tosin kaupungeissa joissa olen asunnut ei gootteja suuremmin ole katukuvassa näkynyt muutenkaan :D

ja haluan vielä painottaa, että en yleistä, kerron vain kuinka oma mieleni stereotypioi ihmisiä :D Ja tavallaan ihailen suuresti jos uskaltaa rikkoa muinaisia tabuja siitä minkälainen naisen pitäisi olla.

Vierailija

Musta tosiaan tuntuu, että tunnen vain yhden kaveriporukan gootteja tai jotain, Helsingistä siis. Tai ehkä Helsingin gootit ovat joku muu ihmislaji:)

Ite tykkään kovasti goottinaisten(miksei miestenkin, en vaan tykkää esim hameista miehillä) ulkonäöstä jos he ovat itse sinut tyylinsä kanssa ja pukeutuneet oikein viimeisen päälle. Mutta sitten melkein itkettää, kun näkee sellaisia tyttöjä, jotka eivät tunnu edes tajuavan millainen on gootti ja ovat jotenkin tökerönnäköisiä tai heistä näkee, että ovat gootteja vain, koska se on heidän mielestään siistiä. Tämä pätee kyllä ihan mihin tahansa tyyliin. Jos ei voi olla sinut siinä tyylissä, niin se näkyy.

Vierailija

joo, ihan missä vaan tyylissä näkyy jos ei ole sinut tyylissä. joskus näkyy katukuvassa noita, "vetäsin ensimmäisen kerran elämässäni pvc kokopuvun päälleni lantiofarkkujen sijaan" -ihmisiä :D Kannattaisi varmaan aloittaa silleen hienovaraisemmin vaikka mustalla paidalla tai jotain.

Hameethan ovat aivan ihania miehillä :D (olen myös vanha pervo)

Vierailija

Minusta naisella pitää olla oikeus näyttää miltä haluaa ilman, että haukuttaisiin bimboksi ja pidetään vähä-älyisenä. Minusta saa olla rakennekynnet ja vaikka sitten ne silikonit, kunhan ajatusmaailma on ihmisellä oikeanlainen. Eri asia on, jos on epäterve ruumiinkuva oikeasti, niin silloin kehottaisin oikeasti menemään psykiatrille ennen mitään silareita.

Muutenkin itsekin olen huomannut, että ihmiset ottaa vakavammin, jos näyttää vanhemmalta. Itse näytän hyvin nuorelta ikääni verrattuna, ja olen luonnostaan laiha ja heti jos vähänkin laittaudun niin tuntuu joskus että_jotkut_ ihmiset helposti pitää pinnallisena (teini)bimbona. Arvostus ja muu on siis pitänyt ansaita, se että ihmiset huomaa että olen henkisesti paljon kypsempi kuin miltä näytän, ei tule automaattisesti. Välillä se on rasittavaa mutta olen tottunut siihen. Olen siis ajatellut että pukeudun ja laittaudun ihan juuri niin kuin haluan, kun ihmiset tutustuvat minuun niin kyllä he huomaavat oikean luonteeni!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat