isäpuoli

Vierailija

en tiedä mitä voisin tehdä, koska minun ei ole hyvä asua kotona. vanhmpani erosivat minun ollessani pieni, eikä asia ole koskaan ollu haitaksi. olen 17 vuotias tyttö ja äidillä on ollu uusi mies kohta 10 vuotta. heillä on myös kaksi lasta ja asumme yhdessä. isäpuoleni menettää hermonsa todella nopeasti ja usein ilman syytä. ei tarvitse sanoa kuin yksi väärä sana ja hän raivostuu. onneks hän lähtee silloin pois kotoa ja viipyy jossakin 2-5 tuntia. ja tulee yleensä takaisin silloin kun tietää muiden olevan jo nukkumassa.
isäpuoleni on sanonut vihaavansa minua ja muistuttaa aina välillä että "sä sitten muutat täältä kun täytät 18" tuohon äiti on sanonut että isäpuoleni saa häipyä ennen minua, mutta on äitikin monta kertaa käskenyt minun häipyä kun ei kuulemma jaksa katsoa mua enää. olen isäpuoleni mielestä keskenkasvuinen kakara, kusipää, idiootti jne. tänään hän RÄKÄISI pyöräni satulan päälle ja on uhannut heittää sen läheiseen jokeen. muutama vuosi sitten hän repi minua hiuksista ylöspäin. ja nyrkit ovat olleet lähellä kasvojani monta kertaa muttei ole kuitenkaan lyönyt. kerran hän tönäisi minua ovea päin, joka aukesi ja 1v pikkusiskoni seisoi siinä takana ja sai iskun otsaansa ja kaatui. meinasin itsekin kaatua silloin.
en tiedä mitä pitäisi tehdä kun äitini ei tunnu välittävän. hän aina vain valittaa pienimmistäkin asioista ja saan syyt niskoilleni.
olen kertonut poikaystävälleni melkein kaiken mitä täällä kotona tapahtuu. hän ihmettelee ja sanoo ettei minun ole hyvä asua täällä. se on kyllä totta.
jos poikaystäväni ei joudu armeijaan ensi vuonna polviensa takia, niin me ollaan mietitty yhteen muuttamista. olemme nyt seurustelleet hieman yli vuoden. olen monet kerrat mennyt poikaystävälleni "pakoon" tätä tilannetta täällä kotona mutta ei sekään oikein auta kun kotona riidellään melkein joka päivä.

Kommentit (12)

Vierailija

Jos haluat apua ja tukea joltain hieman tutummalta,ni olisiko sinun mahdollista mennä puhumaan asioista esim. koulusi terveydenhoitajalle tai kuraattorille? Siellä voisit ainakin purkaa pahaa oloa ja saisit varmasti hyviä neuvoja miettimiisi asioihin.
Jos olet valmis muuttamaan pois kotoa, niin miksei, kyllä 17-vuotiaana se on mahdollista ja,jos todella sitä haluat tulisit varmasti pärjäämään. Mutta koita kuitenkin ensin puhua jollekin läheiselle tai tutulle. Ja pahojen tilanteiden tullessa, voit kai aina mennä vaikka poikaystäväsi tai jonkun ystävän luokse odottamaan, että tilanne rauhoittuisi... Harmillista tuollainen, ja tiedän kokemuksesta, että äiti on tuossa kohtaa pahassa välikädessä...

Vierailija

niin. poikaystävä asuu 10km päässä ja äitini ei minua sinne melkein koskaan jaksa lähtee viemään ja isäpuoleni on tehnyt selväksi että häneltä ei kyytiä kannata edes pyytää. poikaystävällä on kyllä auto mutta bensatilanne on välillä huono. hän minut kuitenkin yleensä hakee. eilen menin pyörällä niille koska ei ollut muuta vaihtoehtoa.

Vierailija

joo on kyllä ystäviä täällä missä asun. en kuitenkaan heille viitsi esimerkiksi arki iltoina tunkea joten poikaystävälle on kivempi mennä kun voi jäädä yöksikin.

en vain tietä mitä tässä tilanteessa voisi tehdä kun isäpuoleni ei käyttäydy minua kohtaan ikinä normaalisti.

Vierailija

Jos isäpuolesi ei osaa ottaa "huolehtijan" roolia ja on jämähtänyt tahtomattaan tuohon tilaan... No entä auttaisiko isäpuolen kanssa puhuminen? Voisitte vaikka keskustella kolmisin äitisi, sinä ja isäpuolesi...

Vierailija

puhuminen ei auta, eikä hän halua puhua minulle.
kannattaisiko minun kertoa isälleni? hän asuu eri kaupungissa, mutta näemme säännöllisesti. ehkä isäni kuuluisi tietää tästä?

Vierailija

Hei, ehdottomasti kerrot isällesi. Olet alaikäinen, vanhempiesi ensisijainen tehtävä on huolehtia sinusta ja äitisi ja isäpuolesi ei tätä velvollisuuttaan kunnolla täytä. Varmasti isäsi puuttuu asiaan.

Yksi vaihtoehto on myös virkavalta. Väkivalta ja väkivallalla uhkailu ainakin täyttyy isäpuolesi toimissa. Olet alaikäinen ja sinulla kuuluisi lain mukaan olla myös turvallinen koti ja kasvuympäristö. Suosittelen kuitenkin ensisijaisesti kertomaan isällesi tilanteesta kotona, eihän tuo todellakaan ole oikein.

Vierailija

Olen samaa mieltä kuin Kathry. Kenenkään ei tarvitse sietää tuollaista kohtelua tai elämistä jatkuvassa pelossa. Koulussakin terveydenhoitaja, kuraattori tai opettajat pystyvät auttamaan, kunhan saa kerrot jollekkin niin he osaavat hankkia tilanteeseen sopivaa apua.

Vierailija

mun mielestä sun kannattaisi olla niinkuin et välittäisikään. itse selviäs idioottimaisen lapsellisesta isäpuolesta välittämättä sen kommenteista ja antamalla vaan olla. äitisi asennetta en ymmärrä ollenkaan koska senhän pitäis olla sun puolella.. koita selvittää asiat poikaystäväsi kanssa mahdolisimman nopeeta aina kun riita on tulossa ja selittää tilanne hänelle niin luulen että asiat alkaa pian helpottaa (:

Vierailija

bube-lla ja aloittajalla on ihan erilaiset tilanteet. Koskaan ei voi sanoa että tee näin koska se auttoi minun tapauksessani. Kuulostaa siltä että aloittaja olisi jo jonkin aikaa ollut tekemättä mitään ja hänen paha olonsa ja tukala tilanteensa ei ole siitä sen kumemmmin mihinkään muuttanut. Minun mielestä tähän kuuluu puuttua ja mahdollisimman nopeaa.

Vierailija

Voi luoja teidän kanssanne, aloituksestahan on jo seitsemän vuotta!!!

Vaikka varmasti pahoja isäpuolia on pilvin pimein, miehet kun eivät ikinä kehity sivistyneiksi ihmisiksi, vaan ovat kompuroivia, tyylittömiä sikoja.

NAISET, kaiken ikäiset, pitäkää puolenne, olette maailman selkäranka!

Ilman nasia ei ole miehiäkään! Elämä lähtee vain naisesta!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat