Huuliherpes + poikaystävän suutelu

Vierailija

Voi ei! Oltiin tossa mökkeilee poikaystävän kanssa ja yks päivä tuli vahingossa hampaalla pieni osuma huulen sisäpuolelle ja siihen tuli sit haavauma joka turpos vähän, mutta nyt ku tarkemmin sitä katoin kotona niin sehän näyttää ihan huuliherpekseltä, joita mulla on joskus nuorempana ollu joskus. Ja oon pussaillu poikaystävää tänään ja eilen, en onneks harrastanu suuseksiä. Kundi tietää että mulla on joskus ollu huuliherpes, eikä se sitä haitannu, mutta mua nyt pelottaa että tartutin sen vahingossa. Pelottaa kans kertoa sille asiasta, koska koen syyllisyyttä etten tarpeeks ajoissa tajunnu asian oikeaa laitaa. Mutta tietenkin mun pitää sanoa sille, vaikka en sitä loppuviikosta enää näekään ja herpes ehtii toivottavasti jo kadota siihen mennessä. Huuliherpesvirusta kantaa kuitenkin noin 85% aikuisväestöstä mutta se ei aktivoidu kaikilla. Parannuskeinoa ei tietenkään vielä ole, eikä tarttumista voi estää muuten kuin välttämällä kontaktia. Viheliäinen tauti!!!

Kohtalotovereita?

Kommentit (4)

Vierailija

Kerro vaan ihan rohkeesti asiasta, tuskin se siitä mitään suuttuu! Ei ainakaan pitäisi, tuskin hän edes epäilee että sen tahallaan olisit tehnyt, eikä vahingosta voi suuttua. Kyllä hän ymmärtää ettei sitä välttämättä aina tarpeeksi ajoissa ymmärrä.
Kun itselläni on ollut huuliherpes, olen useaankin kertaan päätynyt pussailemaan poikaystäväni kanssa, eikä hänelle onneksi ole sitä tarttunut. Mutta hän ei ole kammoksunut sitä alkuunkaan niin kovasti, ettei voisi minua suudella, ei hän ajattele sen olevan niin vakava asia.

Vierailija

Minulla huuliherpes on useinkin (nytkin). Edellistä poikaystävää se ei haitannut yhtään ja itse kun yritin olla pussaamatta, etten tartuta, niin hän välttämättä halusi pussata. Nykyinen poikaystäväni (vasta 2kk yhdessä) ei välitä myöskään, yhtälailla haluaa pussata. Kummallekkaan sitä ei ole tullut.

Kannattaa se kertoa sille, ettei sitten myöhemmin asia selviä, jos hänelle se tulee ja sinulla se myös huulessa näkyy. Tietysti se voi tarttua, mutta itse en sitä ole koskaan tartuttanut kenellekkään (toivottavasti).

Vierailija

Sellaista asiaa olen miettinyt, vaikkei itselläni huuliherpestä olekaan ikinä ollut, että onko mahdollista, että huuleherpes tarttuisi suuseksin välityksellä normaaliksi sukupuolitaudiksi oireineen kaikkineen? vai onko kyseessä täysin sama virus kuin mikä suussa on? tiedän kyllä, että sukupuolitauti voi ainakin tarttua huuliherpekseksi, mutta miten siis toisinpäin?

Vierailija

^^ Olen aika käsittänyt, että se voi tarttua molemmin päin, vaikka nimeltään virukset ovat eri nimisiä. Itse ainakin vältän suuseksiä myös itselleni, koska jos pussaan poikaystävääni voi virus levitä siitä minun sukupuolielimiini. Itselleni ei tulisi edes mieleen koskea huulillani poikaystäväni sukupuolielimiä huuliherpeksen aikaan. Mutta varmahan en ole.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat