Maailman Loppu

Vierailija

Kun näinä päivinä on ollut vähän jokapuolella tästä aiheesta keskustelua, niin itse rupesin miettimään miten maailman loppu tulee.
Kiinnostuksen vuoksi halusin kysyä teiltä, miten itse uskoisitte sen tapahtuvan? Tuleeko tulva vai mitä?

Kommentit (11)

Vierailija

lopusta on kuultu niin paljon eri vuosilukuja, en muista kaikkia ulkoa mutta sen piti tulla jo 2000 luvun alussa, ja noitahan vuosilukuja riittää. joten empä usko että olisi tulossa :D

Vierailija

And one day just like magic we're all going to die.. -Lily Allen
Mutta kyllä mä luulen että se tulee sitte muutaman miljoonan vuoden päästä ku aurinko sammuu tai sitte joku iso meteoriitti iskee.

Vierailija

Maailmanloppua kovasti lupailtiin jo jotain 2000 vuotta sitten ja varmaan aiemminkin, yhä odottellaan :D

varmaan sitten kun aurinko sammuu, luulen minäkin

Vierailija

Aina on ollu tyyppejä, jotka julistavat maailmanloppua tasaisin väliajoin ja aina ne tyypit on ollu väärässä:D

Jos maailmanloppu tapahtuu, niin luultavasti syynä on meteoriitti, ydinsota tai sitten hamassa tulevaisuudessa kun aurinko alkaa vedellä viimeisiään.

Vierailija

No noita maailmanlopun ennustuksia on ollut varmasti yhtä kauan kuin ihmisiä on ollut olemassa. Harva se päivä Raamattu-hihhulien maailmanlopun ennusteet kuitenkaan toteutuu. Itse maa tuhoutuu sitten miljardien vuosien päästä, kun aurinko alkaa laajeta, jonka jälkeen se kutistuu. Ydinsota ja meteoriitin törmäys ois tuho ihmisille, muittei suinkaan maapallolle. Onhan tänne ennenkin meteoriitteja iskeytynyt ja hyvin elämä on siitä toipunut (ainakin jotkin lajit). Ja sitten kun se maailmanloppu tulee, niin ihmiset on ajat sitteen kuolleet sukupuuttoon tai kehittyneet joksikin toiseks lajiks.

Vierailija

Niin no tätä keskustelua kun käydään niin on hyvä saada termit kohdalleen.

- Maahan voi iskeä meteori, ei meteoriitti. Meteoriitti se on vasta, kun se on jo maan kamaralla kuin mikä tahansa kivilaji.
- Maailmanloppuna voidaan käsittää joko vain ihmislajin tuhoutuminen, tai toisten mielestä maailmanloppu on vasta se, kun koko maapallo tuhoutuu (kuten juuri esim. auringon muuttuessa punaiseksi jättiläiseksi)

Nykypäivän tiedoilla on fakta, että auringon energiavarat tulevat loppumaan, jota kohden sen lämpötila alkaa kasvaa. Vedyn loppuessa aurinko alkaa kasvaa ja alkaa muuttua punaiseksi jättiläiseksi, jolloin se nielaisee sisäänsä sisimmät planeetat eli merkuriuksen ja venuksen. Maa sulaa ja osittain höyrystyy avaruuteen.

Me ihmiset emme ole tuota enää näkemässä, koska auringon energiavarojen hiipuessa se alkaa lämmetä niin, että ilmasto maapallolla muuttuu meille elinkelvottomaksi. Maailman sitkein otus karhukainen tulee elämään vielä kauan, kauan meidän jälkeemmekin. Eli missä vaiheessa se maailmanloppu sitten tapahtuu, on makuasia. Riippuu, mikä lasketaan maailmanlopuksi.

Vierailija

Anna anteeksi kun viilaan pilkkua, mutta koska vain meteoriitti on maahan törmätessään ollut ihmisille vaarallinen, eikä se meteori, joka lentelee vielä avaruudessa, niin mun mielestä meteoriitti on oikeampi termi maailmanloppukeskustelussa.

Vierailija

Hmmm, itse olen lukiossa oppinut sen jotenkin niin, että meteoriitti ei voi törmätä maahan, koska se on jo maassa. Ennen törmäystä se on meteori tai meteoroidi... Tai sitten vanhentuneet aivoni tekevät nyt tepposet (In which case, my bad!)

Rakas ystävämme wikipedia käyttää kaikkia kolmea termiä täysin päättömästi sekaisin, joten siitä ei ota nyt mitään tolkkua, juuri kun sitä tarvitsisi.

Joo mutta nyt karattiin ihan kokonaan aiheesta, jatkakaa rauhassa, sori! :D

Vierailija

Huomasin itte kanssa, että wiki kertoo tässä asiassa ihan omiaan:D Mutta itsekin mietin, että maailmanloppu voi tarkoittaa vain ihmisten kuolemista tai sitten kaikkien eliölajien. Kaikki eliölajit eivät kyllä tuhoudu mitenkään meteorin/meteoriitin osuessa maahan, koska aina jonnekin jää vähintään niitä pieniä mikroskooppiölliäisiä. Myöskään ydinsota ei tuhoaisi kaikkea elämää, sillä jo nyt esimerkiksi Tshernobylin alueella osa eläimistä on jonkin verran toleransseja säteilyä kohtaan.

Vierailija

Totta puhut, Morgan. Ainoa vaihtoehto miten meteoroidi ehkä voisi tuhota kaiken elämän maapallolta on se, että se olis niin jumalattoman suuri (olisiko se sitten jo asteroidi...?) että se iskisi maan palasiksi, jolloin Maan kiertorataa parhaillaan ylläpitämä keskipakovoima häviäisi ja sirpaleet sinkoutuisivat ympäriinsä... En tiedä pystyykö bakteerit ja muut öttiäiset elämään avaruudessa. En ihmettelis vaikka pystyisivätkin.

Auringon kuolemista siis odotellessa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat