mahdollinen raskaus & poikaystävä

Vierailija

On pakko päästä johonkin purkamaan. Kuukautiseni ovat pian kolme viikkoa myöhässä, rinnat ovat arat ja olen viime aikoina ollut todella väsynyt sekä aamuisin on ollut vällilä lievää pahoinvointia. Olemme joka ainoa kerta käyttäneet yhdynnässä kondomia. Huomenna aion tehdä raskaustestin. Mun on aika pakko keskeyttää raskaus, koska käytän roaccuttania, joka aiheuttaa vakavia sikiövauroita, eikä minusta edes ole vielä äidiksi, saatika poikaystävästäni isäksi. Ei yhtään kivaa, pelottaa hitosti...

Kun tänään puhuin epäilyksistäni poikaystävälleni, hän säikähti niin pahasti, ettei halua varmuuden vuoksi harrastaa seksiä kanssani hetkeen. Puhui jopa kuukausista! Sanoi harkitsevansa asiaa, jos hankin e-pillerit ja samalla käytettäisiin kondomia. Mielestäni tämä on hieman liioiteltua.

Mitä tekisit samassa tilanteessa?

Kommentit (2)

Vierailija

Raskauden keskeytyksestä päätät sinä, kunhan keskustelet lääkärin kanssa ensin. Olette varmaan aika nuoria, kun poikaystäväsikin sai noin konkreettisen reaktion? Tee se testi ensin ja yrittäkää puhua poikaystäväsi kanssa, häntä varmaan pelottaa myös. Kannattaa tämän asian ratkettua hankkia ne pillerit/rengas tai mikä sulle sopiva ehkäisy sitten onkaan, koska vakituisessa suhteessa ne ovat huomattavasti varmemmat kuin kondomi, ainakin mun mielestä.

Itse ainakin melko varmasti keskeyttäisin raskauden, jos olisin syönyt lääkkeitä, jotka vahingoittaa sikiötä. Ja jos mies reagoisi noin kielteisellä tavalla ja kokisin itsekin olevani noin epävarma, en oikein muuta vaihtoehtoa näkisikään.

Vierailija

En usko, että sulle annettais edes mahdollisuutta olla tekemättä aborttia ton roaccutanin takia. Oma kaverini sitä myös syö ja olen häneltä kuullut miten vakavasti siihen suhtaudutaan: hän oli saanut lääkäriltä huutosaarnat kun oli edes ehdottanut, ettei söisi e-pillereitä roa-kuurin aikana. Olin ymmärtänyt, ettei roaa saa nykyään kenellekään edes määrätä ilman, että syö pillereitä.

Mikäs siinä sitten, aborttihan siinä on tehtävä. Ymmärrän hyvin sun pelkos, koska omassa suhteessani käytämme myös kondomia ehkäisynä, koska pillereistä tuli mulle niin pahoja sivuoireita. Uudessa cosmossa luki, että 6% kondomia ehkäisynä käyttävistä pariskunnista tulee raskaaks ekan vuoden aikana. Se kuulosti kyllä aika hurjalta, oma gynekologini sanoi, että kortsu pettää yhdellä parilla sadasta jossain vaiheessa. Hänkin on kuitenkin kokenut yliopiston gyne, joten luotan kyllä enemmän hänen sanaansa...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat