HOAS

Vierailija

Niin elikkä olen nyt laittanut HOASille asuntohakemuksen ja haluaisin kuulla kokemuksia teiltä, jos täällä on joitain jotka asuvat, on asuneet tai tuntee tai tietää jotain asiasta.

Oliko helppo saada?
Kauanko kesti asunnon saamisessa?
Eli millaista on asua, bileitä paljon?
Kämppien kunto onko kauhean paha?
Vuokra mielestänne kallis vai halpa?
Kuuluuko vesi ja sähkö? (Luin että lähes kaikkiin kuuluu muttei ihan kaikkiin, netti kuitenkin kuuluu kaikkiin)
Yleiset tilat, pesutuvat, saunat ym?

kaikenlaisia kokemuksia ym kaivattaisiin kiitos <:

toisella foorumilla sanottiin ettei kannata kirjoittaa mitään 'erikoistoiveita' koska sitten sieltä ei saa mitään, mutta mä menin jo ja kirjotin sinne toiveiksi kaksi paikkaa, mitä luulette miten käy :<

Kommentit (12)

Vierailija

Itse olen asunut Hoas asunnossa VUODEN, ja nyt en halua kyllä muutta muuaalle. Vuokra on 550 ja hintaan sisältyy sahkö, vesi ja netti!!!
Jätin myös hakemuksen ja kämppää pukkasi jo 3 viikon sisällä. Tietenkin se riippuu mitä haet solua, yksin vai perhe. Meillä on perhe ja alue on rauhallinen eikä juurikaan bileitä. Ja aunnto oli ihanassa kunnossa kun muutimme!! Joten mun mielestä ehdottomasti kannattaa hakee!!

Vierailija

Mä hain viime kesänä HOASilta asuntoo ja saaminen oli kyl kiven takana... Pistin hakemuksen soluhuoneesta heti menemään kun sain tietää päässeeni opiskelemaan, eli siinä heinäkuussa, hakemukseen pistin, että haluaisin elokuusta alkaen kämpän. No lopulta monen soittamisen ja sähköpostin jälkeen sain kämpän lokakuusta alkaen- eli pyörin Helsingissä kodittomana vähän yli kuukauden. :D Kotiin matkaa sellaiset 300km. Mut siis soittelu ja sähköpostien laittaminen lopulta palkittiin, ku rupesin syyskuun alussa riehumaan, että mä oon oikeesti koditon. :D

Mut alun vaikeuksien jälkeen oon ollu tosi tyytyväinen! :) Mulla on siis kaksi kämppistä, joiden kanssa yhteiselo on oikein helppoa. Vuokra 267e tästä omasta huoneesta ja sisältää siis kaiken; sähkö, vesi, netti. Ja erittäin hyvällä paikalla Pasilassa, eli todellakin on halpa! Kämppä on mielestäni "perushyvässä" kunnossa, eli vois täällä ikkunoita tiivistää uudestaan ja vessaa ehkä vähän päivittää, mutta siis täysin asuttavassa kunnossa. Talvella oli kyl melkoisen kylmä- samaa valitusta oon kuullu melkein kaikilta jotka asuu HOASilla. :D Sellainen öljytäytteinen töpselipatteri on pelastanu oman elämäni.

Bileitä on silloin tällöin, muttei mielestäni liikaa. Ja toisaalta jos haluaa itse pitää bileet, niin on ihan kiva ettei sit tarvii varoa naapureita, eli ei ainakaan meille oo kertaakaan valitettu. :D Opiskelijat melko ymmärtäväisiä- ja bileet painottuu kyllä oikeastaan täysin viikonlopuille.

Ja toivoa saa tietty aina, mutta se miten heillä on mahdollisuus ottaa niitä huomioon onkin sit toinen juttu.

Vierailija

Itse laitoin hakemuksen menemään heti kun sain tietää päässeeni opiskelemaan. Ensimmäinen tarjous vapaasta solusta tuli niin, että marraskuussa olisin päässyt muuttamaan. Elokuussa olin aloittanut opiskelun. Eli sai kyllä odotella.

Kun koulut alkoivat, eikä kämppää ollut, päätin väliaikaisesti muuttaa yksityiselle vuokranantajalle. Lopulta jäinkin sitten tähän, eikä HOAS asumisesta omakohtaista kokemusta päässyt saamaan.

Mutta tuttujen kautta kuullut HOASista aika erilaisia tarinoita. Eräällä ystävällä on kaikenlaisia ongelmia asunnon ja kämppisten kanssa, toista taas on lykästänyt todella paljon ja saanut avopuolisonsa kanssa todella hienon, hyväkuntoisen ja edullisen asunnon. Eli osittain ihan tuuripeliä millaiseen pääsee.

Vierailija

Eli haet perheasuntoa! Kyllä laitoin toiveeksi että mahdollisimman lähellä koulua. Ja kouluun onkin 10 min. bussilla. Parkkipaikoista en tiedä kun emme omista autoa.

Soluasunnoista olen itsekkin kuullut kaikenlaisia tarinoita! Itse asun perheasuntoalueella ja kukaan ei puutu meidän elämään. Olemma pitäneet juhliakin eikä se naapureita häirinnyt kun ilmoitimme etukäteen. Alue on rauhallinen ja pääaisa on että asun rakkaani kanssa. Soluasunnoissa se onkin vaikee, kun saatat joutua asumaan tuntemattoman ihmisen kanssa!

Vierailija

No itellä oli kanssa solussa kaksi tuntematonta tyttöä vastassa, mutta loistavia kämppiksiä ovat molemmat ja yleensä puhumalla tutustuu ihmisiin, eli se, että soluasunnossa on tuntematon tyyppi vastassa ei välttämättä oo huono asia. :D

Meillä esim. vessapaperit ostetaan porukassa, yhdellä on pyykinpesukone mitä kaikki saa käyttää, sit jos joku tiskaa omat ni saattaa samalla tiskata kaikkien, leipomisista tarjotaan yleensä kämppiksille maistiasia jne jne. :)

Vierailija

Mä asun Hoasin kaveriasunnossa, joka saatiin frendin kanssa vajaa viikko sen jälkeen, kun oltiin hakemus jätetty. Talossa on kaveri- ja perheasuntoja ja käsittääkseni pari yksiötä.. ja on kyllä rauhallinen! Bileitä tosi harvoin, ehkä jopa liian harvoin, kun itsekään ei uskalla järkkää mitään kummempaa :D

Kämppä on tosi hyvässä kunnossa, mutta se tosin onkin melko uusi koko talo. Vuokra reilu 300/hlö sis. vesi, sähkö, netti. Yleiset tilat on ihan suht toimivat; saunasta en tiedä, vaikka kaiketi semmoinenki löytyy jostain toisesta rapusta - itse en oo vaan vielä löytänyt. Ainoa ongelma asunnossa on kylmyys!! Patterit käyny tosi heikoilla koko talven, mikä tarkotti kovilla pakkasilla sitä, että saatto makkareissa olla joku 18 astetta lämmintä, huh.. mulle liian vähän tuo.

Vierailija

mua kiinnostais et varsinki ne jotka on hakenu perhe asuntoa niin milloin laitoitte paperit ja milloin saitte tarjouksen? kun poikaystävällä opiskelupaikka viime vuodelta joten laitettii hakemus nyt just 4kk ennen asunnontarvetta eli heti kun sen sai laitttaa! mietin vain että kannattaako odottaa jo nyt niitä tarjouksia vai vasta kesällä?

Vierailija

Yritin itse hakea tänä keväänä Hoasilta perheasuntoa. Ainoa, mitä sieltä pystyttiin tarjoamaan, oli solutyyppinen asunto (keittiö + kaksi pientä huonetta kahdessa kerroksessa), ja sekin rajaamamme alueen ulkopuolelta. Asuin Hoasin yksiössä, ja asumisaikani siellä oli umpeutumassa, muttei se laittanut minua jonon kärkeen, vaan syksyltä asti jonottamassa olleet menivät edelleni. Kaikeankaikkiaan Hoasilla on liian vähän perheasuntoja hyvillä alueilla, joten jonot voivat olla todella pitkät. Jos sijainti ei haittaa, niin esim. Vantaalta isojakin perheasuntoja voi saada halvalla, muuten älä odota mitään.

Vierailija

Itse sain juuri poikaystävän kanssa perheasunnon, vuokrasuhde alkaa 1.6. Laitettiin hakemus 19.3 ja nyt tämän viikon tiistaina eli 3.5 tuli tarjous asunnosta (jonka otimme vastaan). Tosiaan 1h +tpk, 49m2 ja vuokra 482e/kk.

Asuntojen kunnosta ei minulla ole siis minkäänmaan käsitystä.

Vierailija

hienoa että teitä onnisti! ite laitettii pari viikkoo myöhemmin ja laitetiin et haluttais elokuun alusta. oliko sijainti hyvä? keskustassa?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat