Napalävistykset

Vierailija

Eli mielestäni aivan ihana ja kaunis lävistys :) Olen sellaisen hankkimista nyt ruvennut harkitsemaan, mutta harkitsen jokaisen lävistykset miinuksia ja plussia, joten te joilla on kyseinen lävistys tai muuten vain tietoa:

-onko napalävistyksestä aiheutunut sinulle jtn haittoja arkielämässä? (esim. tietyt vaatteet, seksin aikana..)

-kuinka suuri riski uloskasvaminen on? Kuinka paha arpi siitä yleensä jää jos jää?

-täytyykö jatkuvasti varoa kun liikkuu kun lävistys on parantunut?

-jtn muita haittoja joita mielestäsi kannattaisi ottaa huomioon

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Olen samaa mieltä kanssasi, napalävistys on tosi kaunis! :)

Otin napakorun vähän reilu vuosi sitten, enkä ole yhtään katunut. Muutaman päivän lävistyksen oton jälkeen napa oli kipeä niin että mahan taivuttaminen sattui/nipisti vähän. Napalävistyshän paranee todella hitaasti, kuten minullakin kesti lähes puoli vuotta että se parani kunnolla. Kannattaa hoitaa hyvin ohjeiden mukaan, ja suihkun jälkeen kannattaa laittaa kosteusvoidetta, joka on mahdollisimman kosteutpitoista (eli ei siis raasvaa jotta lävistys saa hengittää).

Mitään haittoja ei korusta ole ollut, toki "varon" ettei se tartu mihinkään.
Minulta koru kasvoi jonkin verran ulos (se varmaan hidasti myös parantumisaikaa) mutta ei niin paljon ettäkö se olisi pois pitänyt ottaa. Onneksi :)
Lävistäminen luonnollisesti sattui vähän, mutta lähinnä nipisti.

Toivottavasti oli apua! :)

Vierailija

Moi!
Minulla on ollut napakoru jo puoli vuotta ja olen todella tyytyväinen.
Itselläni ei ole ollut minkään laista haittaa, ei edes ensimmäisenä päivänä. Ensin kyllä kannattaa olla varovainen varsinkin pukiessa paitaa tai käydessä suihkussa, koska se voi tulehtua nopeasti. Myös liika koskettelu voi ärsyttää. Muuten seksielämässäkin en ole huommannut minkään laista ongelmaa. Uloskasvamisessa on tietysti aina riskinsä, mutta minun lävistäjäni mukaan jos se kasvaa ulos, siitä ei isoa arpea jää. Voit elää täysin normaalia elämää ja jossain vaiheessä et välttämättä edes huomaa omistavasi napakorua. =) Toivottavasti auttoi! =)

Vierailija

Otin napakorun vähän yli kaks vuotta sitten enkä myöskään ole katunut! Parin ensimmäisen päivän nipistelyn jälkeen koru lähti parantumaan tosi hyvin mutta n. 3kk korun ottamisen jälkeen menin uimahalliin ja sen jälkeen lävistys tulehtui ja kesti aika kauan ennen kuin parani. Ekana kesänä (otin lävistyksen joulukuussa) meressä uidessa mulla oli aina sellanen iso laastari navan päällä kun pelkäsin et se tulehtuu uudestaan:D Muuten ei ole ollut ongelmia yhtään, suosittelen siis. Jos olet kuitenkin kesäihminen, kannattaa aika pian mennä ottamaan et ehtii parantua kesäks(:

Vierailija

Itse otin napalävistyksen noin puoli vuotta sitten ja oon tykänny tosi paljon. Nyt jo suht hyvin parantutunu mut joskus vähä aristaa vielä ja saattaa vuotaa vähän, mut silloin huuhtelen suolavedella ni heti on auttanu. Toivottavasti nyt kesäks ehtii kokonaan parantua..:)

Mulla ei oo mitään haittoja aiheuttanu tuo koru sillälailla että oikeesti ois häirinny, useimmiten koko korua ei ees muista että semmonen on ku ei tunnu mitenkään. Oikeastaan ainoo minkä oon huomannu on et jos pitkään mahallani oon nii sitte koru alkaa 'painaa' ja tuntuu vähä inhottavalta. Liikkua voi ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Ite en ainakaa erityisemmi varo, kun tosiaan usein ei edes muista sitä että se koru on siinä, (vasta sitte ku siihe joku osuu ni nipistää xD) mutta tietenki sen verra on varottava, että ei mitenkään kauheesti rupee riehuun niin että se ois vaarassa tarttua mihinkää.

Vierailija

Heissan!
Minä otin napalävärin 5v sitten,enkä ole katunut kertaakaan!
Suosittelen aluksi ottamaan renkaalla,vaikkei se olekaan niin kaunis,mutta sillon uusi lävistys on PALJON helpompi puhdistaa,ja se kasvaa suoraan suuremmalla todennäköisyydellä kuin tapilla.

Harrastan thainyrkkeilyä ja en ole ikinä joutunut treeneissäkään ottamaan korua pois. Arkisin sitä ei edes huomaa,kunhan on parantunut.
Puhdistan koruni vieläkin säännöllisesti,yleensä suihkussa ollessa lämpimällä vedellä huuhtelen.
Minun läväri ei ole kertaakaan tulehtunut, parani nopeasti (3kk) ja on todella kaunis ja suorassa! (kiitos renkaan jota sinnikäästi pidin ainakin 3kk)

Eli ei mitään haittoja minulla ole ollut arkena,ei huomaa seksin aikana millään tavalla jne. :)
siis suosittelen!

Vierailija

Moi!

Mulla on ollu napakoru yli 2 vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Mulla se ei oo tuletunu kertaakaan, mutta aluksi mä kyllä hoidin korua todella huolella. Ensikorun vaidon jälkeen en ole tehnyt sen hyväksi mitään muutakun että puhdistan korun aina ennen vaihtoa ja huuhdon korua silloin tällöin suihkussa. Koru ei haittaa liikkumista eikä mulle ainakaan oo tullu vastaan että vaatteet siihen tarttuis tai mitään.
Suosittelen lämpimästi! :)

Vierailija

Kiitos vastauksista! :) Enää vain mietityttää että minkälaiset arvet siitä voi jäädä kun sen luultavasti joskus vanhemmalla iällä ottaa pois...

Vierailija

- napalävistyksestä ei ole aiheutunut minulle mitään haittaa arkielämässä, koru ei jää kiinni vaatteisiin eikä seksin aikana ole ollut minkäänlaisia ongelmia.

- uloskasvamisen riski on pieni. Pahaa arpea siitä ei jää, pieni piste jää siihen kohtaa missä koru on ollut. sekin häipyy ajan kanssa melkein huomaamattomaksi.

- napakoru navassasi et arkielämässä edes huomaa sen olemassaoloa, eli liikkuminen toteutuu aivan vapaasti.

- kannattaa hankkia, kivuton, kaunis ja paranee helposti!

Vierailija

Ei oo mitään haittaa ollu.. Hieman on kasvanu ulospäin mutta ei häiritsevästi.. Ainut missä on ollu haittona pari kertaa ko paitaa ottanu pois niin tarttunu reunaan kiinni.. Ja jos suihkussa pesee sienellä niin pitää vähän varoa ettei revi mukaan. Ei tarvi muuten varoa! Oon ollu tosi tyytyväinen! :)

Vierailija

No itse otin napalävistyksen joku kolmisen vuotta sitten, enkä ole katunut!
Mulla se myös parantu todella hitaasti ja silloin keväällä kun otin sen, se tulehtui pahasti, mutta koskaan en sitä irti ottanut. Myös nukkuminen sattui alussa.
Kesän alussa se taas uudelleen tulehtui, koska oli kuumat ilmat. Sen jälkeen se ei olekkaan tulehtunut enää, onneksi.
Mulla ei ole vielä tähänkään päivään mennessä kasvanut ulos. :)
Ja mitään haittajo edes seksissä siitä ei ole aiheutunut! :)
Lävistys myös sattui vähän ja mua ainakin alkoi pikkuisen huimaamaan.

Vierailija

-onko napalävistyksestä aiheutunut sinulle jtn haittoja arkielämässä? (esim. tietyt vaatteet, seksin aikana..)
Ei ole aiheutunut mitään. Paraneminen kesti hieman yli puoli vuotta, jolloin oli varovaisempi.

-kuinka suuri riski uloskasvaminen on? Kuinka paha arpi siitä yleensä jää jos jää?
Samanlainen kuin esimerkiksi kulmakorussa. Ei siitä paha arpi jää, semmoinen, että huomaa, että on ollut napakoru.

-täytyykö jatkuvasti varoa kun liikkuu kun lävistys on parantunut?

Vain sen ajan, kun lävistys paranee.
-jtn muita haittoja joita mielestäsi kannattaisi ottaa huomioon
Jos harrastat aktiivisesti liikuntaa, sijoita napakorun ottaminen semmoiseen ajankohtaan, ettet liiku paljoa. Napa ärtyy jos joudut urheilemaan (lihaskunto,hikoilu).

Itselläni vain positiivisia kokemuksia napakorusta. Tykkään paljon, eikä koskaan ole ollut minkäänlaisia ongelmia korun suhteen.

Vierailija

Ite laitatin napakorun n. 3 vuotta sitten. Laittaminen ei sattunut juuri yhtään, pikkusen nipisti vain. Sen paranemisessa meni kauan aikaa, vuosi semmosta ihme nestettä, vaikka puhdistin sitä päivittäin vedellä. Lävistys oli myös aika kauan kipeä, varmaan johtui siitä, etten malttanut pitää ns. "hoitokorua" kuin pari kuukautta ja sen jälkeen laitoin melko raskaan, roikkuvan korun. Vuoden se ehti mulla olla, kunnes kasvoi ulos. 4 kk päästä menin uuvestaan lävistäjälle ja laitoin taas napalävärin. Sillä kerralla lävistäminen sattui aivan h*lvetisti, ja kyyneeleetki melkein valui silmistä, koska tottakai siinä navan kohdalla oli arpikudosta. Huomasin myös sen, että lävistäjällä oli aika kova työ saada lävistettyä. Lopulta kun kaikki oli ohi,lohduttavaa oli kuulla se, että napakoru ei enää voi kasvaa ulos, koska arpikudos estää sen. Ekasta lävistyksestä napaan on jäänyt pienen pieni arpi, jota ei niin helposti huomaa, onneksi :)

Nyt tämä nykynen napakoru on killunu mulla n. 2 vuotta. Se parani melko nopeasti, ja maltoin tällä kertaa pitää "hoitokorua" muutaman kuukauden. Ei ollu tarkotus pelotella tällä minun kokemuksella napalävistyksen ottamista. Läheskään kaikilla se ei kasva ulos, mut mulle sattui käymään nuin... Tässä on jo edellä annettu hyviä neuvoja napakorun hoitoon, eli kannattaa noudattaa lävistäjän ohjeita! :)

Ja tosiaan, en oo katunu koskaan napakorun ottamista. Tykkään et se on sievä ja kivaa kun saa vaihdella välillä vaikkas minkälaisia killuttimia (=

Vierailija

ite otin napakorun 3 päivää sitten ja pakko myöntää etttä kyllä SATTUI !
kaikki vaan sanoivat että ei se mitään satu nipistää vain ja uskoin siihen sitten, mutta kun lävistäjä alkoi lävistämään niin huuto siinä pääsi.
sen jälkeen sattui aivan sairaana. nyt tänään lävistys on myös sattunut tosi paljon, toivottavasti on ihan normaalia. toivon että lävistys paranisi kesäksi!:/

Vierailija

Minulla on kanssa ollut vaan positiivisia kokemuksia napakorusta. Paraneminen kesti kylläkin yli puoli vuotta (mulla tulehtui aluksi melko pahasti), mutta sen jälkeen ei ole mitään ongelmaa tuottanut! :)

Vierailija

Eli itse otin vuosi sitten napaan ja kyllä se tuntu. Mut siis se parantu ehkä muutamassa kuukaudessa ja emmä mitään varo et ei sitä ees muista vaatteet päällä. Onhan se kiva mutta kannatan huolellista putsausta ja ei kannata pitää heti alkuu roikkuvia. Ja ei kannata myöskään vaihtaa sit sitä koruu heti ja jos siihen korun viereen tulee siitä nesteestä rupi niin ei kannata sitä sit myöskään repiä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat