Myöhässä olevat menkat

Vierailija

Hei! minulla olisi tässä tämmöinen ongelma että menkat ovat myöhässä jo 10 päivää. menkat on minulla ollu aina aika tasaiset, katsoin vuosi takaperin niin oli siellä korkeintaan 5-6 päivää myöhässä.. olen suhteessa, en syö pillereitä (niistä sain kauheita migreeni kohtauksia viikon välein) eli käytämme kondomia yhdynnässä. olen tehnyt yhden raskaustestin joka näytti negatiivista! ajattelin tehdä vielä uuden testin. Hyvä jos en ole raskaana, mutta mikä ihme minulla sitten on..?? :( onko muilla menkat tehneet kepposet? voiko olla että menkat ei tulekkaan nyt mutta tulisi kuitenkin kuukauden päästä? tää on kyllä niin ahistavaa ja stressaavaa kun ei tiedä mikä on :/

Kommentit (5)

Vierailija

Kyllä minullakin on menkat olleet myöhässä vähän yli viikon verran vaikken ole harrastanut seksiä noin seitsemään kuukauteen etten voinut olla raskaanakaan. Uskoakseni se on ihan normaalia. Mutta en ole varma asiasta. :O

Vierailija

Ennen kun aloin pillereitä käyttämään niin menkat oli parikin kertaa paljon myöhässä. Ekan kerran ne oli sen takia koska mun koko päivärytmi meni työpaikan takia sekaisin. Söin hädin tuskin ollenkaan päivisin, stressasin ja nukkuminen oli vähäistä. Menkat oli parikin viikkoa myöhässä kunnes tottus uuteen rytmiin. Ja olen tosiaan lukenut jostain että menkat voi myöhästyä sen takia jos ruokailutottumukset ym. muuttuu todella paljon.
Toisella kertaa ne myöhästyi sen takia, koska silloinen poikaystävä meni paniikkiin vaikka menkat oli päivän myöhässä.. Jotenka se stressi tarttui minuun että "apuapua olen raskaana" ja sitten niitä menkkoja rupes odottamaan ja ihan vaan sen takia ne lykkääntys. Sit ku teki raskaustestin, stressi meni ohi ja menkatkin tuli sit muutaman päivän pääst. yhteensä 8 päivää myöhäs. Tällaisia kokemuksia :)

Vierailija

Me käytetään kans vakisuhteessa kortsua koska pillereiden takia olin aina ihan hirvee hullu ämmä.

Asiaan. Noita pillereitähän aina kaikille teineillekin suositellaan ensimmäiseks sen takia, että ne ei yleensä petä vaikka unohtaisit jonkun välistäkin, kun kondomi taas kuulema voi pettää vaikka käyttäisitte sitä mielestänne ihan oikeaoppisesti (nuo olivat gyneni tarkat sanat). Kortsu kuulema pettää yhdellä parilla sadasta jossain vaiheessa. Eli kyllähän sen kortsun kanssa saa joka kuukausi siihen aikaan olla vähän varpaillaan.

Omatkin menkkani olivat juuri myöhässä 8 päivää, sitten alkoivat, mutta olivat sittenkin kummalliset ja lähes olemattomat. Testi näytti vahvaa negatiivista. Ehkä meidän molempien kannattais tehdä vielä uudet testit, varmuuden vuoksi... :)

Totta puhuen olen itse alkanut harkitsemaan jo kohdunpoistoa!

Vierailija

täysin normaalia. esimerkiksi minulla menkat tulee joka kerta 2 viikkoa myöhässä. pari kertaa on tullu niinki että yks "menkkakerta" on jääny kokonaan välistä :o siks hain pillerit ja en malta odottaa ku saan alottaa niiden käytön. älä pelkää tee uus testi vaan. Se voi johtua myös esimerkiksi huonosta verestä. eli kannattaa vaikka käydä mittauttaas hemoglobiiniarvot jos et oo raskaana.

Vierailija

Jo itse stressaaminen voi myöhästyttää kuukautisia. Itselläni olivat jossain vaiheessa viikon myöhässä -> tein negatiivisen testin -> vasta viikon kuluttua alkoivat (eli yhteensä kaksi viikkoa myöhässä). Koita rentoutua.

Toisaalta.. joissakin tapauksissa raskaustesti näyttää negatiivista, vaikka nainen olisikin raskaana. Tiedän henkilön, joka teki useamman negatiivisen testin ja osoittautui sitten kuitenkin raskaaksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat