Sydämen liika lyönnit

Vierailija

Haluaisin kuulla onko muilla samanlaisia oireita koskaan missään vaiheessa elämää ollut eli siis:

Vaivani ei ole usein toistuva,lähinnä mietin että mistä johtuu kun joskus kun kyykkään esim. otan lattialta pois tavaroota ja kun nousen ihan normaalisti ylös ni sydän alkaa lyödä ihan julmettua tahtia ja kestää joku 1min.-2min. että se palautuu normaaliin rytmiin. Tätä tapahtuu joskus myös kun ihan vain istun soffalla ni yht äkkiä sydän menee yhden tyhjä lyönnin tai sellasen ja se tuntuu epämiellyttävältä.

Liikuntaa harrastan väh. 3 kertaa viikossa ja syön ihan tavallista kotiruokaa :)

Kommentit (7)

Vierailija

Kannattaa käydä lääkärissä. Kyse on rytmihäiriöistä siis. Suvussani sitä on ollut ja sydänleikkauksissa käyty. On myös lääkkeitä olemassa, mutta ensin pitää tutkia minkä tyyppisestä on kyse.

Vierailija

Niin, rytmihäiriöt eivät vissii vaadi mitään tiettyä ikää et niitä voi olla minkä ikäsillä vaan? mietin kannattaako niitä lähteä tutkituttaan koska sanotaanko että noin 2 kertaa kuus tulee tai sitten on monta kuukautta ennenku taas tulee mitään.

Vierailija

Itselläni on todettu jokunen vuosi sitten sydämen liikalyöntisyys, eli ns. rytmihäiriö. Mullakin tulee erilaisissa tilanteissa ja silloin tällöin. Sain niihin lääkäriltä lääkkeet, mut olen ottanu niitä vaan muutaman kerran, koska tekevät olosta epämukavan laskemalla pulssin tosi hitaaksi.:/
Toki se sydämen "muljahdus" tuntuu ikävältä, mut ei kuitenkaan ole mitään vakavaa. (Mulla otettiin verikokeita ja sydänfilmi useamman kerran, eikä mitään hälyttävää ollu)
Toki myös akillinen nouseminen ylös tai vastaavasti alas taivuttaminen saa veren lähtemään kunnolla elimistössä liikkeelle, joka saattaa aiheuttaa tollasen ikävän tuntemuksen.
Mutta ehdottomasti myös minä suosittelen käyntiä lääkärillä.:)

Vierailija

Joo. Varmaa pitää jossai välis käydä lääkäril. Luin itseasias netistä näistä omista oireista ja siel sanottiin et nää mun oireet ei oo niin vakavia. Mut varmasti oman mielenrauhan vuoksi käyn jossain vaiheessa lääkärissä. Kyynelpisara : paljonko sinun lääkkeesi maksavat?ovatko kalliita?

Vierailija

Mulla on ollut myös samantyyppisiä oireita ja silloinen poikaystävä käski mennä lääkäriin. Lääkäri kertoi mulle, että rytmihäiriöt on todella yleisiä varsinkin nuorilla/nuorilla aikuisilla (niitä on jopa 95%:lla). Niistä ei ole syytä huolestua, paitsi jos ne aiheuttavat kipua, tai ovat todella pitkäkestoisia ja jatkuvia. Sydänfilmit otettiin, mutta ei siis mitään jatkotoimenpiteitä tai lääkkeitä. Uskoisin, että ei ole mitään syytä huolestua, mutta tietenkin lääkärissä voi käydä ihan oman mielenrauhan vuoksi.

Vierailija

Sam, juuri noin mullekin kerrottiin, et ovat yleisiä nuorilla. Enkä mäkään mitenkään ole ollu huolissani omista oireistani, kun eivät oo ollu mitenkään pitkäkestoisia tai kuívuliaita.

LumiAn, mun lääkkeet maksaa suunnilleen 5e/30kpl. Ja tosiaan yhden purkillisen olen lääkkeitä koskaan ostanut ja niitäkin on jäljellä vielä yli puolet. (Päiväystä niissä on kyllä jäljellä, et eipä sinänsä turha ostos.)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat