Kuka teillä maksaa ehkäisyn?

Vierailija

Näin tänää gallupin city-lehdessä ehkäisyyn liittyen ja heräsikin kysymys miten teillä parisuhteissa hoidetaan "ehkäisykulut"? :D

Meillä mennään ehjäisyrenkailla ja alusta asti kulut on pistetty puoliksi, koska molempien iloksi renkaat kuitenkin käytössä. :)

Musta oli vaan hassua huomata, et muutaman tytön mielestä pillerit kuulu miehen maksettavaksi, mut itelle tuli jotenki hassu olo, että enhän mä niitä renkaita käytä siks, että mun poikkis sais seksiä, vaan siksi että molemmat kyllä ollaan yhtälailla hommassa mukana, joten kulut on luonnollista laittaa puoliksi. :D

Mutta miten muilla? :)

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Mulla taas äiti kustantaa ne :D Mut ihan inhimillisistä syistä, koska opiskelijabudjetissa se on jo suuri apu ja eipä hän muuten sitten mitenkään juuri koskaan autakkaan vaan joudun itse kustantamaan menoni... Mutta näin on toistaiseksi ok :)

Vierailija

Meillä myös äiti maksaa kulut, kun se on oikeastaan myös samalla omia kuukautisiin liittyviä vaivoja varten. Oma kulta taas usein maksaa jos käydään esim syömässä tai jotain, niin siinä se sitten tasottuu.

Vierailija

Viimestä senttiä myöten pillerikulut puoliksi. Muuten emme ole rahoista niin tarkkoja että kumpi ostaa mitäkin, mutta pillerikulut menevät puoliksi koska meitä molempia varten mä niitä syön:)

Vierailija

Oho, kylläpä kulut puolitetaan. Oon ite aina maksanu pillerit, kolmessa suhteessa ei kertaakaan mies ole ehdottanut maksavansa tai jakavansa kuluja. Syön niitä myös pidentääkseni kuukautisten väliä, eli itsekin niistä hyödyn ja pelkkään kortsuun en luota.
Myös maksan kaikki hiivalääkkeeni, erikoisvoiteet yms., vaikka itse yhdynnästä en paljoa saakkaan irti (lukuunottamatta läheisyyttä ja miehen nautintoa). Turhautuminen.

Vierailija

Periaatteessa mekin puolitetaan, kun mä yleensä maksan ne kyllä apteekissa mutta mies maksaa sitten tyyliin koko kauppareissun muuten. Alkuaikoinamme mies osti kumit kun opiskelin vielä, mutta nykyisin pyritään tasaamaan kun mäkin käyn töissä.

Vierailija

En mäkään pelkkään kortsuun luota ja hormonaalinen ehkäisy on kyl mukava menkkojen kannalta, mut esim. tän suhteen alkaessa mulla oli pillerit valmiina, mutta kun suhde siitä sit syveni ja tasoittu niin ite ehdotin poikkikselle, että varmaan voitais ehkäisykulut jakaa niin ei ollu kyllä mitään vastaan sanomista. :)

Äitiä en oo kyl koskaan aatellu oman ehkäisykulujen maksajaksi. :D

Vierailija

Se maksaa kuka jaksaa/muistaa/ehtii/mitä vain. Yhteiset on rahat kuitenkin joten ihan sama kenen pussista minkäkin menon maksaa :) näin siis kortsuilla, sama oli pilleriaikaankin.

Ja ihan satunnaisesti ristiinrastiin makseltiin ehkäisyä ennen avoliittoakin, se ei kuitenkaan ainoa yhteinen meno ollut ja summaltaan vieläpä suhteellisen pieni. Eli ei siis tarkkaan puokkiin, muttei se kummankaan "omakaan" maksu ollut.

Oisinkohan minä arviolta muutamia kertoja useammin ehkäisyn (mikä se milloinkin sit on ollut) ostanut, OMG, mut aika sama kun kyllä se menot sit jossain vaiheessa tasaantuu kuitenkin :)

Vierailija

Meillä on kaksi asiaa mitä maksetaan sentilleen puoliksi, vuokra ja pillerit. Kaikki muut ostokset maksetaan miten sattuu. Alkuaikoina mies yleensä maksoi kondomit.

Mun mielestä myös miehen tulee osallistua pillerikuluihin, sillä myös hän hyötyy niistä.

Vierailija

Meillä ei kyllä sentilleen puoliksi mene, mutta mies maksaa välillä pillerit ( maksaa 32e) ja välillä minä. Siis koko summan toinen maksaa kerralla, ettei jaeta sitä kahdelle :D Vaikka mä niitä enemmän oon maksanu, mutta mitäpä pienistä :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat