o-ou..ihastunut ystävään.

Vierailija

minulla on eräs miespuoleinen, todella läheinen ystävä. olemme tunteneet jo vuuosia, ja voin sanoa että hän on joka tavalla juuri sellainen mitä minä pitäisin "unelmien" miehenä...ongelma on, että en ole aiemmin koskaan oikein ajatellut häntä "sillä tavalla", ennenkuin näin hänestä ja minusta unen tuossa noin puoli vuotta sitten joka yhä nostaa niskakarvat pystyyn kun mietinkin sitä...huomasin olevani ihanstunut häneen. ja tämä tunne tuntuu vain kasvavan. ajattelen häntä päivittäin ja olen hyppiä riemusta jos hän soittaa ja haluaa kahville tai viettämään iltaa...ongelmia on 2.
1. me molemmat olemme parisuhteissa, ja minä rakastan poikaystävääni todella paljon, se ei ole sitä..ja hänkin on parisuhteessa. onnellisesti
ja 2. hän on minun ystäväni ex...eli minä en saa koskaan ikinä ikinä sanoa hänelle mitä tunnen enkä koskea häneen 5 metrin tikullakaan.. en tiedä mitä ihmiset voisivat tähän neuvoa..onko sielunkumppaneita tässä asiassa. tämä tuntuu todella pahalle kun tietää ettei asialle oikein voi mitään tehdä mutta tunteita olen tutkinut jo niin kauan tämän asian tiimoilta etten voi niitä enää alkaa itselleni kieltämään...

Kommentit (10)

Vierailija

puhu miehelle. parilla ystävällä ollut myös samankaltaisia pitkään jatkuneita tilanteita, ne eivät ratkea millään muulla kuin puhumalla...

Vierailija

Suosittelen ensin miettimään kuinka lujasti olet kyseiseen tyyppiin ihastunut. Jos haluat pitemmän päälle kuitenkin seurustella nykyisen kumppanisi kanssa, ihastus miespuoliseen kaveriin kannattaa unohtaa. Mutta jos todella, todella uskot kaverisi olevan unelmiesi mies, kannattaa ensin kysyä naispuoliselta ystävältäsi mitä mieltä hän olisi seurustelustanne. Ehkäpä hän ymmärtää sinua ja antaakin siunauksensa. Mitä taas miehen parisuhteeseen tulee, voithan ihan vain ystävänä kysäistä, kuinka vakavasta jutusta oikein on kyse. Yleensä ihastumisen huomaa kuitenkin melko helposti, jos vain pitää silmänsä auki. Onnea, mitä sitten päätätkin tehdä (:

Vierailija

voivoi, en voisi koskaan uskaltaa tai edes nää oikeudekseni puhua asiasta. se että avaisin suuni ei pelkästään pilaisi minun ja kyseisen herran ystävyyttä (pidän häntä silti todella rakkaana ystävänä vaikka ihastunut olenkin, ja tahdon asian näin säilyttää), mutta pilaisi myös ehkä hänen parisuhteensa, puhumattakaan omasta suhteestani...

Vierailija

niinkuin sanoin, tämä on TODELLA hankala tilanne. minä rakastan poikaystävääni. ja tiedän tämän ystäväni rakastavan omaansa. tunteeni tätä kyseistä ihmistä kohtaan ovat todella vahvat, siitä ei ole epäilystäkään ettei olisi. voin melkeimpä sanoa rakastavani myös häntä...mutta niinkuin sanoin, minun moraalini ei antaisi minulle ikinä lupaa tehdä mitään asialle. minun ja tämän herran välillä on kilometrin paksuinen panssarilasi jota en voisi koskaan ylittää...niinkuin sanoin, ei tähän oikein pysty hirveästi mitään tekemään, kuin vain tiedostaa tunteensa ja elää niiden kanssa. tätä ihmistä en tahtoisi koskaan menettää möläytykseni takia.

Vierailija

Kannattaa ottaa etäisyyttä ko tyyppiin. Keskity omaan mieheesi ja vietä hänen kanssa entistä enemmän aikaa. Voi olla, että sun tunteet muuttuu ajan mittaan. Tuossa tilanteessa et oikein kauheasti voi tehdä, muuten kuin hankkia muuta ajateltavaa.

Vierailija

Mulla on samanlainen tilanne!! :S
kaverini ei vain itse seurustele!Ja tuntee samanalailla minua kohtaan!En vaan voisi ikinä jättää nykyistä poikakaveriani!Ollaan oltu yhdessä melkein 5 vuotta!
Ja päädyin harrastamaan nettiseksiä tämän kaveri poikani kanssa,pelkästään kirjoittetiin...Sitten taisin sanoa jotain että nämä kun saisi toteuttua!
kaveripoika oli samaa mieltä ja taisin mennä sanomaan siihen,että:
mä järkkään mielle veilä joskus paikan,jossa voidaan olla iihan vaan kaksin,ettei tuu muut häiritseen ja voidaan tehdä mitä me haluttaan!
Kerran mä sanoin jo et on pakko lopettaa...mut mä en vaan pysty siihen!Mä en voi juttella ollenkaan normaalisi enään kaverini kanssa!!No aluksihan me viimeksikin juteltiin normaalisti...Sitten se meni taas siihen!Ja se kaveri on mulle todella tärkeä!!En mä haluisi lopettaa ystävyyttämme!myönnän,että haluan oikeesti panna hänen kanssa,mutta kun en halua pettää poikakaveriani!Tilannetta ei helpota yhtään se,että olemme alustavasti puhelleet tulevasta kesästä,jollain kyseisen kaverin pitäisi tulla mielle nauttimaan viinkoloppusta.ASumem siis kokonaan eripaikka kunnilla!( Mikä on nyt hyvä juttu!!)
Mutta saisinko teiltä apua?

Vierailija

tuohon voin heti suoraan sanoa että älä missään nimessä päästä itseäsi jäämään kahden kesken tämän ystäväsi kanssa! sen tietää kyllä mihin se sitten menee. itseään on liian hankala hillitä tilanteessa jossa oikeasti haluaa toista, ja toinen haluaa sinua. varsinkin kun tietää että niin ei saa tapahtua..eli kannattaa perua se viikonloppu (tiedän kyllä, se voi harmittaa aivan älyttömästi) mutta kun tilanne on tuo, ei toisen kanssa yksin olo ole viisasta..tai sitten kannattaa oikeasti keskustella pojan kanssa asiat selviksi ja painottaa hänellekkin että mitään ei saa tapahtua ja hänenkin pitää hillitä itsensä sinun suhteesio takia ja tunnustaa että molempien pitää olla vahvoja, jos toinen ei siihen pysty...

Vierailija

Mulla on menossa aivan samanlainen tilanne, olin hyvä ystävä yhden pojan kanssa kunnes oltiin viettämässä iltaa ja asiat menivät aivan liian pitkälle. Ainoa ero on, että kumpikaan meistä ei ole parisuhteessa. Ja mikä pahinta, menin sinne salaa parhaalta ystävältäni. Vaikka heidän juttu on ohi, en vain pysty yksinkertaisesti sanoa hänelle mitään. Aamulla lähdin vähin äänin, senjälkeen en ole pystyny nukkumaan, en syömää, en pysty keskittymään töihin. Tuntuu että olisin ihastunut, mutta en anna itselleni lupaa siihen. Joudun vielä menenmään hänen luokse uudestaan kun jätin siinä hädässä paitani sinne. En tiedä mitä tehdä. Jos joku keksii kuinka pääsen tästä olosta pois, pliis, kertokaa????

Vierailija

Voi että! mulla iha samanlainen tilanne. Olen tuntenut tän miehen jo 4 vuotta, muutin nyt lähemmäs tätä miestä, ja ollaa enemmän keretty tutustuu toisiimme, ja se aina soittelee mulle yms, ei siinä mitää, nyt ollaa molemmat sinkkuja, eikä mitää ongelmaa, mutta toisaalta mietin, haluunko pilata aivan ihana ystävyyden ja tärkeen henkilön, vai haluunko haaveilla siitä ja nähdä märkiä unia ;) koska aina kaikki ei ookkaa sitte niin mahtavaa loppupeleissä, ja mistäs sitte haaveilee, kun 4 vuoden unelma lopulta toteutuisi, tällähetkellä ainakin haluan pitkittää jännitystä, vaikka mies kertoikin, että mua on vaikee unohtaa, (lie mitä unii minustaki sitte nähny ;) )

Vierailija

Juurikin tämän takia mielestäni parisuhteessa elävien ei kannattaisi liiemmin kaveerata vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa. Suosittelisin sinua keskittymään omaan mieheesi ja pysymään kaukana tästä toisesta miehestä ja hänen parisuhteestaan, kun vielä onnellisiakin kuulemma ovat. Vaikka sillähän ei mitään merkitystä oikeastaan edes ole, koska toisten parisuhdetta tulee aina kunnioittaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat