Apuja kaipaava.

Vierailija

Olisin tarvinnut apua erään ongelman kanssa.
Olen seurustellut 3.5 vuotta saman, minua kolme vuotta vanhemman miehen kanssa. Muutimme avoliittoon reilu vuosi sitten, samoin kihloihin mentiin silloin.
Meillä on ollut toistuvasti mieheni kanssa luottamusongelmaa. Mieheni ei ole luotettava. Sen huomasin jo ekana vuonna kun oli kännireissullaan lähetellyt jollekkin naiselle viestejä "voinko tulla teille joskus yöksi ym " Sen jälkeen ei vieraiden naisten kanssa ole ollut tekemisissä.
Kaikki nämä luottamusongelmat tulee esille vain kun mieheni on kovassa humalassa. Ja hän juo liki joka viikonloppu.
Milloin hän ei tule yöksi kotiin vaikka lupaa, milloin haukkuu huoraksi vaikka lupaa ettei ikinä hauku minua, milloin laitetaankin kännissä puhelin kiinni ja vietetään "a- luokan ilta" ilman minun huolestuttavia soittoja.
Selvinpäin mieheni on unelma. Kaikki toimii. Mutta tottakai luottamus vaikuttaa tähän "selväänkin" elämään.
Haluaisin asiallisia ja rehellisiä mielipiteitä/neuvoja ? Mahdollisesti saman ongelman kanssa kamppailevia ihmisiä?
Kun mieheni juo tuntuu etten jaksa sekunttiakaan, muttakun palataan arkeen kaikki on hyvin.
Ainoa asia mihin olen liki luottanut jotenkuten että mieheni ei baarissa ns katsele vieraisiin pöytiin. Mutta kun lauantai yönä hipsi kotiin umpihumalssa ei sormus ollutkaan enään sormessa? Aamulla sanoi ettei muistanut mitään tehneensä, mutta ei osannut selittää miksi pisti sormuksen taskuun.
Olemme puhuneet useaan otteeseen ja mieheni väittää että on onnellinen kanssani eikä halua erota.
Enkä usko että hän on minua koskaan pettänyt.
Sekä kovasti mieheni suunnittelee yhteistä asuntolainaa, lapsia, koiria yms. Mutta haluanko sitoutua noin vakavasti ihmiseen johon humalassa ei voi luottaa.

Kommentit (4)

Vierailija

No jos kerran jo kihloissa olette niin aika vakavastihan olet jo sitoutunut.

Jos haluat oikeasti yrittää, sinun on puhuttava miehesi kanssa tuosta ongelmastanne, ja hänen pitää valita joko muutavansa tapojaan tai luopuvansa sinusta. Koska et sinäkään varmaan kestä tuollaista koko loppu ikäsi? Kuulostaa siltä että on vain ajan kysymys että koska hän alkaa pettämään, etkä varmaan halua, että teillä on silloin jo lapsia ja yhteinen laina.

Olen jo parin vuoden ajan seurannut sivusta samanlaista suhdetta kuin tuo teidän, ja toivoisin sydämeni pohjasta, että ystävättäreni pystyisi/tajuaisi/jaksaisi irrota suhteesta. Mies on selvin päin ihana, ja joka viikonloppu ryyppää, huutaa, haukkuu, pettää ja joskus jättääkin. Lyönyt ei vissiin vielä ainakaan ole. Puhua sen kanssa ei voi selvin päinkään. Aamulla se pyytää anteeksi, ja seuraavana viikonloppuna taas sama homma.

Sanoisin, että jos se puhuminen ei ala auttamaan (aseta vaikka joku koeaika) niin lähde vielä kun voit. Jos mies oikeasti rakastaa sinua, hän ymmärtää kyllä, että sinun hyvinvointisi menee hänen ryyppäämisensä edelle.

Vierailija

Komppaan tuota jonna88:n vastausta, nosta kissa pöydälle kun mies on selvänä. Onko miehelläsi stressiä tai muita asioita, jotka ajavat häntä juomaan? Vai pitääkö hän sinua varalla ja oikeasti haluaakin etsiä baareista vielä uutta kumppania? Kysy häneltä asiasta, reaktiosta voi päätellä aika paljon jo. Älä vain mene hankkimaan asuntolainoja, lapsia tai lemmikeitä ennen kuin olet 100%:n varma miehesi suhteen. Tai no, en tiedä voiko koskaan olla täysin varma, mutta jos luottamuspula ja miehen alkoholinkäyttö tuovat nyt jo ongelmia, niin tulevaisuudessa ne saattavat vain pahentua. Lapsi tehdään surullisen usein suhteen parantamisen toivossa, mutta usein joudutaankin ojasta allikkoon.

Vierailija

Ollaankeskusteltu aika paljonkin mutta ei asiat ole mihinkään vuosien saatoissa muuttuneet. -jotenkin en usko että mies mua varalla pitäisi, "että kun se parempi tulee vastaan" en usko näin.

Vierailija

No jos asiat ei ole vuosien saatossakaan puhumisesta huolimatta muuttuneet, niin sinuna lähtisin suhteesta. Vai aiotko kestää tuota vielä 60-70 vuotta?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat