The Bad Morning

En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa sille, kuinka paljon oman blogin nimi osaa v*ttuilla kirjoittajalleen. The Good Morning… Puhtaita lakanoita ja auringonnousuja. Kiitti kukkamekko-Kaisalle hienosti keksitystä nimestä. Aivan loistavaa luovuuden ja älykkyyden yhteispeliä. Vasta nyt huomaan kuinka sarkastinen ja clishé koko nimi on. Hahhahahahaaa! Tähän lisäisin hashtagin #darraoivallukset, mutta nyt ei olla Instagramissa.

Itseironiassa kylpemisestä aiheeseen. Eilen tosiaan oli penkinpainajaiset aka penkkarit. Aika perinteiseen kaavaan mentiin, enkä siksi ala nyt selostamaan päivän tapahtumia. Kaipa ne penkkarit on penkkarit joka puolella Suomea. Aamu alkoi valkoviinillä ja päättyi… hmm, enpäs muista vikaa drinkkiä. Miksi edes aloitin tuollaisen alku-loppu vastakkainasettelulauseen? Ehkä yritin vain sanoa sitä, että hyvissä tumuissa tuli oltua lähemmäs 20 tuntia, heh… ja tähän tää #abilife.

Alkoholista sen verran, että oikeasti juon sitä melko harvoin. Muun muassa omat synttärit pari viikkoa sitten olin täysin selvinpäin. En luo itselleni mitään sääntöjä siitä, kuinka usein saan käyttää alkoholia ettei se ”pilaa kehitystä”, vaan juon silloin kun on sellainen fiilis. En tee siitä ongelmaa, jos haluan juoda lasin tai pari viiniä illalla tai vaikka lähteä kavereiden kanssa ulos. En tavoittele toistaiseksi kisalavoille, joten minulle fitness merkitsee balanssia treenien, ruuan ja hauskanpidon välillä. Ja se tästä tekee niin parasta.

No, sillon kun sitä alkoholia tulee otettua vähän enemmän niin kyllähän sen seuraavana päivänä tuntee. Terveellisesti elävien ja treenaajien voi olla vähän vaikea suhtautua omaan krapulaan. Miksi join? Oliko se sen arvoista? Nyt en pääse treenaamaan. Ruokavaliokin lipsuu kun tulee mätettyä vähän sitä sun tätä. Olo on turvonnut ja heikko. Missä mun lihakset on? Eilen hauis oli pullea, nyt se on pannukakku. Nyt tuli otettua takapakkia monen viikon edestä. Mistä tämä vatsamakkara tähän ilmestyi eilisen aikana?

No panic. Olen todennut, että paras tapa suhtautua krapulaan on ajatella, että olet kipeä. Minulla se ainakin herättää ahdistavia tuntemuksia, että olen omalla toiminnallani pilannut yhden erittäin hyvän päivän antaa taas täysillä kaikkensa treeneissä. Siksi ajatus siitä, että olen nyt kipeä, enkä voi sille mitään, ja minun on hoidettava itseni taas terveeksi, on oikeastaan aika helpottava. Sitten lähdetään simppelisti miettimään, mitä kipeänä tehdään. Ei ainakaan mätetä hampurilaisia (kai?). Ehei, silloin syödään vitamiineja, juodaan paljon vettä ja nesteitä ja levätään. Simple as that! Tosin krapulassa voi ja ehkä ihan hyväkin tehdä jotain kevyttä fyysistä, kuten kävelylenkki raikkaassa ilmassa. Mulla se ainakin toimii kuin lääke. Phdistaa ajatukset ja virkistää kehon.

Koska krapulassa keho on puutostilassa esim. juuri vitamiinien ja hivenaineiden osalta, kannattaa panostaa ruokaan. Roskaruuan syömisessä silloin tällöin ei ole mitään pahaa, mutta jos darrapäivänä haluaa jo palata ”takaisin ruotuun”, niin syö hyvin, syö kunnolla ja säännöllisesti, syö hidasta hiilaria, syö proteiinia, syö hedelmiä, mutta älä mätä mitään perinteistä darramättöä. Kehosi ei saa siitä mitään, mitä se tarvitsee. Paitsi tietenkin energiaa. Muuten ehkä maailman parasta darrasafkaa on itsetehdyt bataattiranskalaiset kanan ja paistetun sipulin kanssa. Kylkeen vielä joku freesi salaatti, vihanneksia, avocadoa ja raejuustoa. Suosittelen erittäin lämpimästi!

Rakkaudentäyteistä ystävänpäivää kaikille, jaksamisia post-penkkari-abeille ja aamuja lukion ykkös- ja kakkosluokkalaisille!!! Ainiin ja taianomaisia wanhoja kaikille prinsessoille ja prinsseille! Mitäs voisin vielä toivottaa… Ainiin, #tgif, tässähän on viikonpäivätkin aivan sekaisin. Rentouttavaa viikonloppua siis! Ei muuta kuin korkki auki taas, haahahahahaha. SE OLI VITSI.