Proteiinirieskat

Joulu on ohi – ihanaa.

Tämä joulu tuntui jotenkin erilaiselta. Treeni-into on ollut viime päivinä huipussaan ja vaikka oma salini oli joulupäivänä kiinni, piti treenaamaan kuitenkin päästä ja iskinkin sitten toiselle salille. Todella huojentavaa että joulun massiivinen ruokailu ja epämääräinen napostelu on ohi, ja voi rauhassa keskittyä tulevaan vuoteen ja palata takaisin omaan ruokavalioon ja rutiineihin. Kävin tänään maailman onnellisimpana tyttönä ostamassa maitorahkaa ja pakastevihanneksia. Voi että <3 Laatikot ja kinkut saa nyt väistyä kokonaiseksi vuodeksi!

Kokeilin tänään reseptiä, jota minun on pitänyt kokeilla jo pitkään, nimittäin niitä proteiinileipiä! Käytin proteiinijauheena Fitnessgurun kuumuutta kestävää One Bake -herajauhetta. Leivistä tuli oikeastaan rieskoja! Ja ne maistuvat todella hyviltä, testattu on siskolla ja äidillä 🙂

Proteiinirieskat

reilu desi tönkköä kaurapuuroa
1 kauha maustamatonta heraproteiinijauhetta (mieluiten kuumuutta kestävää)
1 dl spelttijauhoja (tai ruisjauhoja, tai mitä tahansa jauhoja!)
1 dl ruishiutaleita (tai kaurahiutaleita)
2 valkuaista
1/2 tl suolaa
1 tl leivinjauhetta
(2 tl psylliumkuitua)

Laita uuni kuumenemaan 175 asteeseen. Sekoita kaikki aineet keskenään kulhossa, mätki pellille (leivinpaperi alle) klönttejä ja tasoita vähän ohuemmiksi, mikäli haluat. Paista rieskoja 10 minuuttia.

Miten meni joulu? Onko kivaa palata treeneihin vai painaako kinkku mahassa?