Marjaisat proteiinipannarit

Hei lukijat!

Niin paljon kuin rakastankin aamiaisia, on mulla myös toinen lemppariateria… nimittäin post workout meal eli treenin jälkeen syöty ateria (palautusateria?). Siis kerrankin ateria, jolla KUULUU syödä runsaasti hiilareita ja proteiinia ja mikä parasta: energiaa (lue: kaloreita)!

Ja samalla kun syö voi kuvitella kuinka kaikki ravinto kipittää kiltisti suoraan lihaksiin, eikä suinkaan rasvasoluihin. Ainakin siltä musta aina tuntuu kun kädet täristen jalat tutisten väännän salin jälkeen jotain pannareita. Eat to grow, like they say.

Ennen harrastelin paljon palautussheikkejä suoraan salin pukkarissa juotuna, mutta nykyään ajan nopsaa kotiin ja pyöräytän aterian sen sijaan. Ateria pitää kuitenkin nauttia aika pikapikaa treenin jälkeen, ettei vaan yksikään toisto valuisi hukkaan. Siispä valmistin sen tänään valmiiksi jääkaappiin. MARJAPANNAREITA!

Mun mielestä pannukakut on parhaita jääkaappikylminä. Vältän nykyään lämpimien pannukakkujen syömistä, koska ne ei ole läheskään niin täyteläisen makuisia kuin jääkaapissa muhineet.



Näiden pannukakkujen sisus on täynnä marjaisia sattumia, mikä tekee niistä tosi meheviä. Resepti on kuta kuinkin ruotsalaisbloggaaja Tasty Healthilta, mutta muokkasin sitä tekemällä siitä vähän proteiinipitoisemman, jotta se menisi paremmin palautusateriasta.

Marjaisat proteiinipannarit

40g kaurahiutaleita (reilu desi)
25g vaniljaheraa (Stevia80 heralla tämä grammamäärä oli vajaa desi)
2 valkuaista
puolikas pienestä banaanista
1 tl leivinjauhetta
1 rkl makeutusta, jonka makeus vastaa sokeria. Esimerkki tällaisesta on Canderellin Stevia Green
1/2 dl luonnonjugurttia
muutama mansikka, ja pari ruokalusikallista mustikoita

Surauta kaikki paitsi marjat sauvasekoittimella sekaisin. Paloittele mansikat pienemmiksi paloiksi ja lisää ne mustikoiden kanssa taikinaan. Paista öljytyllä pannulla pieniä lättyjä molemmin puolin.

Minä söin pannukakut mansikkarahkan kera (rahkaa, mansikoita, steviaa).

Enjoy! 😉