Kuinka paljon kyykkytulos on parantunut kolmessa viikossa?

Kerroin aikaisemmin, että olen aloittanut voimatreenit ja lupailin päivitellä kuulumisia projektin etenemisestä. Mulla oli siis aiemmin mennyt hermo siihen, että voimatasoni olivat tulleet alas kuin lehmän häntä. Siinä missä ennen jaksoin punnertaa menemään ja vetelin leukoja kuin vanha tekijä, nyt tulokset olivat huonoimmillaan vuosiin. 

Olen tässä viimeiset vuodet tehnyt todella paljon cardiota ja eriliaisia HIIT-treenejä. Yleisestikin punttitreenissäni toistot ovat olleet aikamoisen reippaita ja painot pieniä. Onkin ollut kutkuttavaa kaivella esiin isompia rautoja ja katsoa, kuinka pitkälle tässä projektissa ehdin kuuden viikon ”määräaikaani” mennessä päästä. Nythän aloituksesta on siis jo kulunut enemmän kuin 3 viikkoa, mutta lupasi raportoida puolivälin tulokset, joten tässäpä nämä. 🙂

Tässä alla pääliikkeet selälle ja jaloille joihin olen panostanut ja niiden tulokset kolmelta ensimmäiseltä viikolta. Olen kasavattanut myös muiden lihasryhmien kuormia, mutta keskityn erityisesti näihin tällä hetkellä. Varsinkin kyykkyyn ja leuanvetoon.

1 viikko

Kyykky 60kg, 6-8 toistoa, 3 sarjaa

Lantionnosto 60kg, 10-12 toistoa, 3 sarjaa

SJMV 60kg, 8-10 toistoa, 3 sarjaa

Leuanveto 3 toistoa ensimmäisessä sarjassa

Kulmasoutu smith, tanko + 10kg, 10 toistoa, 1 sarjaa, tanko +15kg 9 toistoa, tanko + 20kg 7 toistoa, tanko + 15kg 7 toistoa = yhteensä 4 sarjaa

Ylätalja 35kg, 7-8 toistoa, 3 sarjaa

2 viikko

Kyykky 70kg, 4 toistoa (2 sarjaa), 60kg 6 toistoa (2 sarjaa), 50kg 8 toistoa 1 sarja = yhteensä 5 sarjaa

Lantionnosto 70kg 10-12 toistoa (2 sarjaa), 60kg 7 toistoa 1 sarja, 50kg 8 toistoa 1 sarja = yhteensä 5 sarjaa

SJMV 65kg 6 toistoa 1 sarja, 60kg 8 ja 6 toistoa = yhteensä 3 sarjaa

Leuanveto 6 toistoa ensimmäisessä sarjassa

Kulmasoutu smith, tanko + 10kg 10 toistoa (1 sarja), tanko + 20kg 8 toistoa (2 sarjaa), tanko + 15kg 8 toistoa 8 (1 sarja) + 1 sarja pumpaten loppuun = yhteensä 5 sarjaa

Ylätalja 40kg 6 toistoa (1 sarja), 35kg 8 toistoa (2 sarjaa) = yhteensä 3 sarjaa

3 viikko

Kyykky 75kg 4 toistoa (2 sarjaa), 65kg 6 toistoa (2 sarjaa), 60kg 6 toistoa (1 sarja) = yhteensä 5 sarjaa

Lantionnosto 80kg 8 toistoa (1 sarja), 8okg 7 toistoa (2 sarjaa), 70kg 7 toistoa (1 sarja) = yhteensä 4 sarjaa

SJMV 70kg 7 toistoa (2 sarjaa), 60kg 7 toistoa (1 sarja) = yhteensä 3 sarjaa

Leuanveto 7 toistoa ensimmäisessä sarjassa

Kulmasoutu smith, tanko +20kg 10 toistoa (2 sarjaa), tanko + 15kg 8 toistoa (1 sarja), tanko + 15kg 6 toistoa (1 sarja) + 1 sarja pumpaten loppuun = yhteensä 5 sarjaa

Ylätalja 45kg 6 toistoa (1 sarja), 45kg 5 toistoa (1 sarja), 40kg 8 toistoa (1 sarja), 40kg 6 toistoa (1 sarja) = yhteensä 4 sarjaa

Lyhykäisyydessään siis tiivistettynä mun tavoiteliikkeissä on tapahtunut seuraavaa (vertailussa ensimmäiset sarjat)

Kyykky

Viikko 1 60kg 8 toistoa

Viikko 2 70kg 4 toistoa

Viikko 3 75kg 4 toistoa

Lantionnosto

Viikko 1 60kg 12 toistoa

Viikko 2 70kg 10 toistoa

Viikko 3 80kg 8 toistoa

SJMV

Viikko 1 60kg 10 toistoa

Viikko 2 65kg 6 toistoa

Viikko 3 70kg 7 toistoa

Leuanveto

Viikko 1 3 toistoa

Viikko 2 6 toistoa

Viikko 3 7 toistoa

Kulmasoutu smith

Viikko 1 tanko + 10kg  10 toistoa

Viikko 2 tanko + 20kg 8 toistoa

Viikko 3 tanko + 20kg 10 toistoa

Ylätalja

Viikko 1 35kg 8 toistoa

Viikko 2 40kg 6 toistoa

Viikko 3 45kg 6 toistoa

Mukavasti siis tulokset alkaneet tulla ylöspäin. Isossa osassa alkuun tietysti on ollut myös ”rohkeus” laittaa enemmän painoa, erityisesti kyykyssä kun ei ole varmistajaa. Valitettavasti vanhat vammat (polvi ja olkapää) ovat ruvenneet muistuttelemaan itsestään ja niinpä nyt olen joutunut hieman muuttamaan muutamia kohtia treeneissä. Katsotaan siis, mitä tässä tapahtuu ja miten kroppa ottaa vielä voimareeniä vastaan. 🙂 Sen ehdoilla tässä kuitenkin mennään!

Näihin sanoihin ja tunnelmiin voimaannuttavaa viikonloppua!

Kuvat: Petteri Peltonen Photography