Pakarapotku

Näillä liikkeillä kaunis X-mallinen kroppa!

Kaupallinen yhteistyö: Tunturi Fitness

Tammikuun treenit ovat kiivaimmillaan ja saleilta haetaan uutta puhtia päällä olevaan vuoteen. Ja hyvä niin! Joskus salilla käyminen saattaa kuitenkin alkaa maistua puulta, eritoten jos on jo pidemmän aikaan noudattanut samaa ohjelmaa.

Olen aiemminkin vinkannut Tunturin HG60 monitoimilaitteesta, jolla saa sujuvasti treenattua koko kroppaa. Siitä löytyy oikeastaan kaikki, mitä Home Gymiltä voi toivoa: taljat (ylä ja ala), vaakaprässi jaloille, reiden ojennus ja koukistus ja rintaprässi. Erilaisia taljanpäitä vaihtelemalla saa treenattua niin ylä- kuin alakropankin!

Jos kotoasi ei löydy monitoimilaitetta, niin tämän treenin voit hyvin tehdä kuntosalillakin. Näillä liikkeillä tavoitellaan kauniin pyöreitä olkapäitä ja kiinteitä reisiä ja pakaroita.

Liikkeet:

Olkapäät:

Vipunosto eteen taljassa x12

Pystysoutu taljassa x12

Vipunosto eteen
Vipunosto eteen
Pystysoutu
Pystysoutu

Jalat:

Pakarapotku x15/jalka

Reiden koukistus x12/jalka

Reiden ojennus x12

Pakarapotku
Pakarapotku
Reiden koukistus
Reiden koukistus
Reiden ojennus
Reiden ojennus

Ohjeet:

Tee kummatkin olkapääliikkeet putkeen ja pidä sen jälkeen minuutin palautus. Toista 4-5 kertaa. Kun olet tehnyt olkapäät tee sen jälkeen kaikki jalkaliikkeet putkeen ja pidä sen jälkeen minuutin palautus. Toista 4-5 kierrosta.

EXTRA! Tee lopuksi vielä vuorikiipeilijät eteen, ristiin ja sivuille, kutakin näistä x10/jalka (eli yhteensä 20 eteen, 20 ristiin, 20 sivuille). Pidä sarjojen välissä minuutin palautus ja toista 3-5 kertaa.

Ei muutaku kokeilemaan! 🙂

Xoxo,

Janni