Aktiivisen elämän peruspilarit

Kaupallinen yhteistyö: Valio PROfeel.

Mun koko kesä on mennyt enemmän tai vähemmän liikkeessä. Olen ollut menossa pää kolmantena jalkana paikasta toiseen ja yrittänyt vielä treenatakin siinä välissä. Toisinaan treenejä on kertynyt viikkoon pyöreät nolla ja seuraavalla viikolla 8. Tuntuu että rutiinit ovat olleet kadoksissa ja sen tuntee myös olossa.
Aina kun puhutaan kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista, ei voida tarkastella ihmistä pelkästään fyysisten ominaisuuksien kannalta. Hyvinvointiin vaikuttaa niin moni muukin asia, kuten henkinen ja sosiaalinen hyvinvointi. Olen huomannut, että omassa hyvinvoinnissani suuressa osassa ovat pienet hengähdystauot. Jos en saa päivän aikana edes pikkuriikkistä hetkeä, jolloin voin vain vetää happea ja olla tekemättä mitään, stressaannun pidemmän päälle. Pienetkin happihyppelyt ulkona koiran kanssa saavat olon virkistymään huomattavasti! Olo on kuin uudesti syntynyt sen jälkeen.

Kun elämä on aktiivista ja on koko ajan liikkeellä, on erityisen tärkeää huolehtia myös ravintopuolesta. Totta kai se on tärkeää meille kaikille, iästä, koosta ja sukupuolesta riippumatta. Huomaan vireystilassa oits muutoksen (kukapa ei!), jos olen syönyt huonosti päivän aikana. Syön suhteellisen proteiini painotteisesti, mutta en kuitenkaan välttele mitään ainesosia, vaan pyrin syömään kaikkea monipuolisesti. Sinänsä en enää laske päivittäisen ruokailuni makroja, vaikkakin aika hyvin pääni on harjaantunut summittaiseen arviointiin siitä, kuinka paljon suusta tulee päivän aikana laitettua mitäkin.
Haluan siis säilyttää rentouden ruokailussa. Erityisen tärkeänä pidän helppoja ja terveellisiä välipaloja. Esimerkiksi pitkien kuvauspäivien aikana ei välttämättä aina ole mahdollista pitää kunnon ruokataukoja. Pienellä myslipatukalla kun ei ainakaan tämä likka kovin pitkälle pötki. Valion PROfeel tuotesarja sisältää monipuolisesti erilaisia proteiinipitoisia vaihtoehtoja meille kaikille. Sarjasta löytyy helpot välipalat perinteisistä rahkoista proteiinijoguretteihin, vanukkaat herkutteluhetkiin ja helpot juomat, joita voi käyttää vaikkapa palkkarina treenien jälkeen.



Sokeroimattomassa kotimaisessa proteiinirahkassa on 18g proteiinia ja lisäksi se on rasvaton ja laktoositon. Se pitää siis erinomaisesti nälkää runsaan proteiinipitoisuutensa vuoksi. Koostumus on pehmeä, eikä yhtään rahkalle ominaisen liisterimäinen. Mukana tulee pikkulusikka, joten sen voi nautiskella missä vain! Vaikkapa eväsretkellä ja ”ajattelutauolla” koiran kanssa metsässä.
PROfeel tuotteissa käytetty maitoproteiini sisältää elimistön 9 tarvitsemaa aminohappoa, jotka auttavat mm. lihaskasvussa, lihasmassan ylläpidossa, palautumisessa ja on tärkeässä osassa luuston hyvinvointia. Maidon heraproteiini sisältääkin eniten haaraketjuisia aminohappoja, kuten leusiinia.


Mun lempparimaku monipuolisista vaihtoehdoista on mango-vanilja, mutta kovana kakkosena heti perässä tulee vadelma-punaherukka. PROfeel tuoteperheessä löytyy kyllä jokaiselle jotakin, olipa sitten minttusuklaan tai marjojen ystävä!
Nyt sä voit voittaa kuukauden proteiinijuomat itsellesi! Kirjoita alas kommenttikenttään, mikä on sun lemppari välipala ja voit voittaa PROfeel proteiinijuomia sekä 2 pussia herajauhetta! Arvon voittajan 26.8.
Ps. Muista jättää sähköpostikenttään oikea osoitteesi. <3

Kommentit (176)

  1. Clara
    klo 12:25

    Suosikkivälipalani on maustamaton jogurtti mangososeen tai marjojen kera. Joskus myös
    hedelmäisen myslin kanssa.

  2. Katariina Sarvikas
    klo 12:31

    Smoothie on kyl aivan ykkönen, helppo ottaa mukaan ja nopee tehdä.

  3. Katariina
    klo 12:36

    Smoothie, helppo ottaa mukaan ja nopea tehdä.

  4. HannaK.
    klo 18:37

    Puuro on kyllä ehdoton lemppari, mutta esimerkiksi tuorepuuroon rahkat ovat loistavia! Ja tuleehan niitä toki muutenkin syötyä 🙂

  5. Miia
    klo 18:53

    Rahka tai luonnonjugu+mysli ja kahvi on ehkä yleisimmät välipalat.

  6. Tiia
    klo 19:46

    Paras välipala on just joku rahka, johon vähän mysliä sekaan. Ai että!

  7. Jenni Rosendahl
    klo 19:56

    Ite tykkään lähes jokaisesta Valion profeel rahkasta. On paljon paremman makuisia, kun jotkut Skyrrit.😁

  8. Aino
    klo 22:07

    Itse sekoitetut smoothiet. 😋

  9. Tiia
    klo 22:17

    Välipalana menee yleensä hedelmiä, jogurttia/rahkaa tai leipää. Nuo Profeelit vaikuttavat testaamisen arvoisilta!(:

  10. Aino
    klo 22:35

    Parhaita välipaloja on hedelmistä, marjoista ja rahkasta tehdyt smoothiet, protskuvanukkaat ja riisikakut 😋

  11. Rina Palmroth
    klo 22:56

    Rahkaa ja kylkiäisinä ruisleipää, Avot!
    Joskus tosi jees joku makeahko leivonnainen tai pakkasesta hiukan jätskiä…nam nam

  12. Anniina
    klo 06:53

    Lempivälipalaa on ehdottomasti smoothie, mihin tulee banaania, mustikoita, kauramaitoa, chia-siemeniä, rahkaa + proteiinijauhetta. Nam! 😊

  13. Maija Kare
    klo 07:18

    Ruisleipä ja hedelmät.

  14. Iissa
    klo 08:17

    Ylivoimainen lemppari välipala on kyllä vihersmoothie, ite tehtynä tai vaikka junglejuicebaarista napattuna 🤩 Noi protskujuomat ois varmasti myös kiva vaihtoehto!

  15. Siiri Linnea
    klo 11:32

    Puuro marjoilla ja raejuustolla! 🙂

  16. Kirsi
    klo 12:19

    Talla hetkella lemppari valipala on ollut isey mansikka-banaani. Nama profeelit on viela testaamatta:)

  17. Hannamari K
    klo 14:45

    Mun lempparivälipala on ollut jo pitkään banaani! Se ei sotke samalla tavalla kuin vaikka appelsiini ja on siksi helppo ottaa mukaan. Nyt kesän aikana oon ottanut mun välipala-arsenaaliin mukaan juurikin nuo Valion rahkat! Paljon parempaa syötävää, kuin taukohuoneen pöydillä notkuvat kakut ja pullat. Toimii, varsinkin kun työ on fyysistä 🙂

  18. Piitu
    klo 20:11

    Joskus olin maidottomalla ja gluteenitomalla ruokavaliolla kun imetin.(vauvan allergioiden vuoksi)
    Silloin ykkös juttu oli riisikakut crunchy maapähkinä voilla ja banaanisiivuilla.
    Siis se oli oikeasti tosi hyvää!
    (Vai olinkohan vauvapöhnähormoonipäissään?)

  19. Miia Granat
    klo 20:42

    Jugurttirahka mustikoilla.
    T.Mustikka fani

  20. Hanna Neugebauer
    klo 22:14

    Tuorepuuro, hedelmät & proteiini ☺️

  21. Kirsi
    klo 16:39

    Banaani 😀

  22. Elinap
    klo 08:55

    Proteiinijuomat!

  23. Sara Saren
    klo 13:51

    PROFeel suklaa juoma on ollut säbätreenien jälkeisessä palautumisessa ja pelipäivän pelien välissä ihan ykkönen. Myös mansikka ja persikka rahka välipalana arjessa on iso nam!

  24. Marjo
    klo 11:06

    Avocado-marjasmoothie

  25. Hj
    klo 13:21

    Tällä hetkellä rahka marjoilla.

  26. emilia
    klo 15:19

    Luonnonjugurtti marjoilla ja banaanilla tai smoothie 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ad starts
Ad ends