Merta edemmäs kalaan! Tallinna osa 1

Olimme viettämässä Tallinnassa äiti-tytär pikareissua yhdessä perhetuttaviemme kanssa, joka totta totisesti oli aika pikainen pyrähdys! Vaikka olimme Tallinnassa vain yhden yön, niin silti tuntuu että ehdimme touhuta ja tehdä ihan älyttömän paljon kaikkea. Lähdimme reissuun Tallink Megastarilla keskiviikkona iltapäivästä ja palasimme torstai-iltana. Käytännössä meillä oli itse Tallinnassa aikaa yksi ilta ja yksi kokonainen päivä.
Tallinkin uusi Megastar laiva oli todella siisti ja sieltä löytyi hyviä ravintoloita, joista sai oikeasti ihan tervellistäkin syömistä! Itse söin vihersmoothien ja luonnonjogurtti-mysli kipon ja kaupan puolelta tuli haettua myös muita naposteltavia. Laivassa on Itämeren laivojen suurin myymälä, joten sieltä tosiaan löytyi jos jonkin näköistä kosmetiikkaa ja herkkua. Löysin kaupasta mm. kirsikkatomaatteja, porkkanoita, rahkaa, merilevä-snäcksejä, kuivattuja hedelmiä ja marjoja sekä pähkinöitä. Laivalla saa siis syötyä terveellisestikin!

Tallinnaan saapuessa lähdimme köpöttämään kohti meidän majoituspaikkaa. Äitini oli löytänyt booking.comista aivan ihana kerrostaloasunnon meille keskeltä vanhaa kaupunkia! Kämppä oli niin kertakaikkisen ihana, että ihan harmitti ettei ehditty viettää siellä enempää aikaa. Asunto oli tilava, kahdella makkarilla, kahdella kylppärillä ja keittiö+olohuoneella varustettu ja kaikki oli laitettu muutenkin ihan vimpan päälle ja rempattu. Asunto oli vanha ja korkeat huoneet ja ihanat isot ikkunat loivat vielä omaa tunnelmaansa. Asunto maksoi 200€/yö, mikä ei ole laisinkaan paha vuorokausi hinta kun sen heittäää neljään pekkaan.

Kävimme siis vain heittämässä kamat kämpille ja jatkoimme sen jälkeen syömään Balthasar -nimiseen valkosipuli ravintolaan. Heidän erikoisuutensa on valkosipulijäätelö, jota äitini oli kehunut sen verran että pakkohan sitä oli siellä maistaa! 😀 Suhtauduin hiukan skeptisesti tähän uuteen makuelämykseen ja yllätyin kyllä positiivisesti. Ei se nyt suoranaisesti ihan mun ykkösherkkuihin kertaheitolla mennyt, mutta kyllä se oli kuitenkin herkullista! Palvelu oli muutenkin Balthasarissa nopeaa ja ystävällistä. Ruoat olivat herkullisia ja edullisempaa kuin Suomessa. Itse söin tonnikalaa, joka oli jätetty juuri sellaiseen kyspsyysasteeseen kuin sen olin pyytänytkin (tämäkään ei aina tunnu olevan itsestäänselvyys). Alkupaloiksi syötiin blinejä mädillä ja voi että mikä ruokataivas! Nam!

Ruokailun jälkeen meidän mamat suuntasivat kämpille nukkumaan ja me lähdettiin vielä Sannin kanssa katsastamaan Tallinan yötä. Kävimme Lounge Deja Vu -nimisessä paikassa, joka oli oikein kiva istuskelupaikka. Me ei olla ehkä kaikista kovimpia reivaajoita Sannin kanssa, joten rento paikka, jossa pystyi päivittämään kuulumisia sopi paremmin meidän agendaamme. Viinilasit olivat paikassa todella isoja, yksi lasi riitti näille neideille erinomaisesti 😀

Illastamisen jälkeen suuntasimme takaisin kämpille ja nukkumaan. Meillä oli Sannin kanssa ollut kummallakin kiitettävästi työkiireitä alkuviikon, joten olimme aivan naatteja kun pääsimme takaisin kämpille. Unta ei tosiaan tarvinnut kauaa haeskella, etenkään kun oli maha täynnä pitkän kaavan kautta syömisestä 😀
Seuraavassa Tallinna-postauksessa kerron ihanasta aamiaispaikasta, spasta ja kahvila-suosituksesta.