30 minuutin jumppapallotreeni

Kaupallisessa yhteistyössä: Tunturi Fitness
Mä olen nyt taas ruvennut tekemään entistä enemmän kotitreenejä, monestakin syystä. Yksi syy tietysti on se, että siinä säästyy aikaa, mutta toiseksi tykkään omasta rauhasta treenatessa. Kotona saa myös tehtyä ihan super-kovia treenejä joko ihan kehonpainolla tai sitten muutamia yksinkertaisia apuvälineitä käyttämällä. Tällä kertaa tämä treeni toteutetaan kokonaan jumppapallolla.
Jumppapallo löytyy useimmista kotitalouksista, tai jossei löydy, niin se ei ole kovinkaan suuri investointi. Sillä pystyy treenaamaan monipuolisesti koko kropan ja se kehittää lihasvoiman lisäksi hyvin myös tasapainoa ja syviä lihaksia. Vinkkinä, että istumatyötä voi myös näppärästi tehdä jumppapallon päältä ja samalla tulee kehitettyä ryhtiä sekä keskvartalon pieniä lihaksia.
Tässäpä ohjeistus kahden patterin jumppapallo treeniin!
Tee kaikki sarjan liikkeet putkeen ja pidä sen jälkeen 1 minuutin palautus. Toista kumpaakin sarjaa yhteensä 4 kierrosta.
 
Sarja 1

  • Pallon rullaus takareisille x20
  • Linkkari pallolla x15
  • Punnerrus (2 variaatiota) x10
  • Selän ojennus x20

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Sarja 2

  • Bulgarialainen kyykky toinen jalka pallolla
  • Istumaannousu x20
  • Ristikkäisojennus vuoropuolin x10/puoli
  • Pallon rullaus vatsalle x15

 

 

 


 
 

 

 

 

 
Nyt sinulla on mahdollisuus voittaa Tunturi -tuotteita kun käyt osallistumassa kilpailuun heidän Facebook -sivuilla @Tunturifitnesssuomi. Jaossa mm. kehonhuoltamiseen erinomaisesti sopivia putkirullia!