Viikonloppuun mahtui ihan huippuhetkiä, ja kun muistelin mikä oli parasta, en osannut päättää. Loppujen lopuksi niin pienet asiat tekevät onnelliseksi, ja välillä on hyvä listata asioita joista on kiitollinen. Tässä oma top yhdeksikkö.

Se että on saanut koko ajan olla koirien ympäröimänä. Oli sitten kävelyllä, tekemässä töitä tai nauttimassa lounasta, jaloissa pörrää ainakin yksi koirakaveri.

Se että kookoksia saa joka paikasta, ja ne viilentävät ihanasti helteen keskellä.

Se kun näimme monta upeaa perhosta, jotka ovat pientä lintua suurempia ja epärealistisen kirkkaan sinisiä. Aina kun sellainen menee ohi, leuka tippuu auki.

Se kun päätimme vuokrata pyörät ja poljimme ihan Panaman rajalle upeaan luonnonpuistoon. Kilometrejä tuli päivälle 25 ja vielä kävelyt päälle. Sen jälkeen tuli niin hyvin uni illalla.

Se kun pyöräilimme vanhan miehen ohi, joka istui pihallaan polttaen 20 cm paksua sikaria istuen talonsa edessä vuohen kanssa.

Se että hostellimme nainen teki meille aamulla smoothiet, johon hän laittoi tuoretta mangoa, banaania, kookosmaitoa, spirulinaa ja inkivääriä. Sen jälkeen olemme juoneet näitä joka päivä.

Se kun olimme tulossa rannalta kotiin ja bongasimme pensaasta laiskiaisen. Ehkä siistein eläin, jota olen koskaan nähnyt.

Se kun söimme kaksi ateriaa päivän aikana rannalla paikallisten grillistä ostettuna ja kaikki maistui ihan taivaalliselta.

Se että päätimme ex tempore lähteä maanantaina Panamaan ja vuokrasimme sieltä porukalla talon, joka on veden päällä.

Kommentit (12)

Zoe

Siis ei oo totta! Oon lähdössä kuun lopussa Costa Ricaan ja nyt sä olet siellä - miten mahtavaa! Täältä saa hyviä ja tuoreita vinkkejä reissuun :) Oisin kysynyt vaatetuksesta et millasilla kengillä siellä kannattaa talsia kun tarkoitus on käydä muutamassa luonnonpuistossa? Onko hostellit turvallisen oloisia ja saako rinkkansa johonkin lukkojen taakse? Ja jos osaat sanoa hintatasosta jotain esimerkkejä niin ois mahtavaa! Kiitos :)

Liittynyt24.11.2015

Mahtavaa! Ootko menossa tyynenmeren vai karibian puolelle? No mulla oli luonnonpuistossa lenkkarit, mutta siellä oli tosi mutaisia ja aika haastavia kohtia. Ne lenkkrit menee siinä kyllä tosi huonoiksi :D jotkut veteli siellä mudassa ilman kenkiä. Ottaisin kuitenkin jotkut lenkkarit / vaelluskengät jos meinaa mennä tonne viidakkoon, ettei ihan sandaaleissa vetele. Meillä on nyt ollut oma huone hostellissa, mutta uskon että saa kyllä lukkojen taakse mikäli on yhteismajoituksessa. Ja täällä on kyllä aika kallista, ruoka on sellasta 4000 colonesia, mikä on n. 7-8€ ja hostelliyö maksaa 30€ kahdelta. Bussilla kulkeminen on melko halpaa, esim. san josesta tänne puerto viejoon oli 5,5h matka ja se maksoi 8 dollaria. Ihanaa reissua!

M.

Laiskiainen... 😍
Näillä on spesiaali paikka sydämessäni, koska olen onnekkaasti saanut lajin edustajia hoitaa vuosia sitten. Aivan mieletön bongaus pensaasta! Hyvää jatkoa sinne!

Liittynyt24.11.2015

Ne on kyllä ihan mahtavia! Pyöräiltiin sellasen rescue centerin ohi, missä oli just laiskiaisia ja apinoita jne. Vähän harmittaa ettei menty käymään! Ne on niin chillejä tyyppejä <3

Zoe

Voi kiitos vastauksista! Oon suhaamassa luultavasti sekä karibian- että tyynenmeren rannikkoa, katsotaan mitä kerkee kun olen pari viikkoa reissussa. Harmi vaan että bussireitit ovat kuulemma h i t a i t a, mutta eiköhän ne määränpäät sitten palkitse. Hyvää reissua sinne myös :)

Liittynyt24.11.2015

Kiitos! Joo ne on kyllä ihan järkyttävän hitaita :D mutta jos siihen osaa asennoitua niin, että varmasti menee pidempään kuin luvattiin, niin se ei oo niin paha. Mekin varmaan tullaan vielä takaisin Costa Ricaan täältä, tosi tuo rajanylitys oli aika uuvuttavaa hommaa :D

aino

Mekin ollaan lähdössä poikaystävän kanssa maaliskuussa Costa Ricaan pariksi viikoksi! Vitsi miten innostuin kun näin että olette menossa sinne ja saa vähän kuulla kokemuksia :) Ei olla vielä päätetty kummalle puolelle mentäisiin, Karibian vai Tyynenmeren, vitsi miten vaikeaa :D

Liittynyt24.11.2015

Teillä tulee varmasti hyvä reissu, kumman puolen tahansa valitsettekaan. Meilläkin olisi tarkoitus vielä mennä Tyynenmeren puolelle pariksi viikoksi Santa Teresaan surffaamaan, mutta saa nähdä jaksaako tota bussimatkaa enää tehdä. Oli nimittäin aika rankka, varsinkin rajanylitys, mikä piti tehdä kävellen :D Mutta ihanaa reissua jo etukäteen!

Isbel

Kiitos ihanista postauksista <3 :) Just eronnut ja lueskelen näitä tuolt sängynpohjalta. Ihania kuvia, kauniita asioita. Ja LOL tolle laiskiaiselle!!!!! xD