Noniin teräsvatsat, nyt lähtee käyntiin vatsalihashaasteemme viimeinen viikko! Toivottavasti olette jaksaneet pysyä mukana. Pakko myöntää, että tein sen viime viikon haasteen vain kerran. Sain itseni niin jumiin siitä perjantain crossfitistä etten pystynyt kuvittelemaankaan mitään urheilua loppuviikosta :D 

 

Tällä viikolla keskitytään toistomäärien sijaan siihen, miten liike tehdään. Pyritään jokaisella rutistuksella aktivoimaan ne syvimmätkin vatsalihakset ja kiinnittämään kaikki huomio sinne vatsaan. Tässä ei ole liikaa toistoja, joten jokaisen ehtii tehdä ajatuksen kanssa. 

 

 

 

 

KUVA

 

Tämä setti toistetaan 2 kertaa. Jos jokin kohta jäi epäselväksi, saa kysyä niin selvennän asiaa :)

 

Omat filikset treenistä: Ei tuntunut liian pahalta, vaan sopivasti sai tuntumaa vatsalihaksiin. Nämä voi tehdä rauhalliseen tahtiin, jotta liikkeet menevät varmasti perille. Oli jotenkin sutjakka olo tämän jälkeen. 

 

Kivaa, että olette olleet haasteessa mukana. Tuolla ehdoteltiin jo uusia haasteita ja ainakin yhden ruoka-aiheisen aion toteuttaa! Se menee näin: jaa oma terveellinen lempireseptisi joko omassa blogissa (ja käy laittamassa kommenttina linkki siihen), tai kommenttiboksissa. Joka viikko pyrin kokeilemaan jotakin uutta reseptiä ja kitjoittamaan siitä!  

 

Reseptejä ja linkkauksia voi laittaa tämän postauksen kommenttiosioon. Jos saadaan paljon hyviä reseptejä kasaan, täältä voi käydä kurkkimassa sitten inspiraatiota omiin kokkailuihin! :)

 

Blogistalla seuraajille tiedoksi: Olen lisännyt blogin sinne uudestaan, joten TÄSTÄ pääset seuraamaan uutta blogia blogilistan kautta. 

Kommentit (21)

Katya

Pitääpä kokeilla tätä joskus! :) Tykkäsin siitä Fitness Blenderin video-treenistä ja löysin itse asiassa niiltä montaki kivaa treenivideoita, saa helposti vaihtelua treeniin! Nyt yritän saada itteni lähteen lenkille tonne auringonpaisteeseen! :D

Jenni

Täytetyt paprikat on yks lemppareista. Elikkä paprikat puoliks ja täytettä sisään, uuniin n. 20min 200 asteeseen. Täytteenä käytän yleensä 9,5% jauhelihaa ja Finduksen Thai-wokkivihanneksia.

Toinen lemppari on jauheliha-kukkakaalivuoka.

Paista 9,5% jauheliha, lisää joukkoon paprikakuutiot ja sipulikuutiot. Mausta.
Keitä paloiteltua kukkakaalia. (kukkakaalin voi myös muussata keiton jälkeen jos haluaa)
Sekoita jauheliha,paprika,sipuli ja kukkakaalit voideltuun vuokaan. (itse en ole joutunut voitelemaan vuokaa, kun on sellainen ettei siihen jää mikään kiinni)
Lisää lopuksi kevytruokakerma ja ripottele päälle mahdollisesti viellä mausteita. Laita uuniin n.15minuutiksi 200 asteeseen, niin että ruokakerma hiukan "imeytyy" aineksiin. Bon Apetit ;). Parasta tää on raikkaaseen vihersalaattiin sekoitettuna!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Nam! Kuulostaapa tosi hyvältä! Voisikohan ton kerman korvata vaikka muna-soijamaito-kombolla, jos ei voi maitotuotteita syödä? Pitää ehkä laittaa kokeiluun ;) Kiitos vinkistä!

nnella

Löysin tämmösen reseptin kerran perunoista tehtyjen ranskalaisten tilalle, eli kesäkurpitsasta tehtyjä "ranskiksia"

Tarvii: 2 kesäkurpitsaa, munanvalkuainen, 1/2 dl maitoa, 1 dl parmesaanijuustoa (ihan pieneks laitettua ja muutkin juustot ajaa tän asian), 1 dl leivänmuruja (täysjyvää) + oliiviöljyä ja mausteita maun mukaan

Ohjeet: Leikkaa kesäkurpitsat n. sentin paksuisiksi ja 5-8 sentin pituisiksi, sekoita kulhossa maito ja munanvalkuainen ja toisessa kulhossa juusto, leivänmurut ja mausteet. Dippaa kesäkurpitsa suikaleet munasekoituksessa ja pyörittele sitten leivänmuruissa. Aseta valmiit suikaleet leivinpaperille ja ruiskuta oliiviöljyä niiden päälle. Paista 225 asteisessa uunissa n. 25-30 min.

Kannattaa googlailla kuvia noista, ihan niinku oikeita ranskalaisia!:)

Elina

Tässä mun lemppari vihersmoothie:

- 2 appelsiinia
- 2 porkkanaa
- puoli ruukkua tammenlehti- tai roomansalaattia
- sormenpään kokoinen pala inkivääriä
- 2 ruokalusikallista kaakaonibsejä
- reilu ruokalusikallinen chia-siemeniä
- vettä maun mukaan (itse tykkään paksusta pirtelöstä joten laitan vain pienen lorauksen)

Kaikki sekaisin blenderiin ja tasaiseksi smoothieksi. Mausteita ja superfoodeja voi vaihdella, mutta peruskaava pari appelsiinia ja pari porkkanaa ja jotain vihreetä on todella hyvä. Teen tätä usein ja tuunaan sen mukaan mitä jääkaapista löytyy. Ylläolevilla määrillä tulee yksi iso tai pari pienempää annosta.

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Hei jes, pitää kokeilla tätäkin! Maistoin itseasiassa ensimmäistä kertaa vihersmoothieta eilen ja voi apua, kuinka hyvää se oli! Olin turhaan ollut skeptinen :D

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Hihi, mun on pitänyt monta kertaa kokeilla tuota sun avokadokeittoa, mutta en ole vielä kertaakaan päässyt Alkoon asti :D

Elisa
Liittynyt17.11.2015

KÄÄK Aino, mä menin tietty lukemaan tota nälkäisenä töissä. Näytti ja kuulosti kyllä superhyvältä! :)

Una

Olen useasti lukenut blogiasi mutta nyt vasta paatin kommentoida kun inspiroiduin tasta haasteesta. Tykkaan itse hirveasti jaatelosta, mutta sita ei viitsi joka paiva vetaa naamariin joten kehittelin tallaisen banaani-maapahkina-jogurtti-kookos jaatelonkorvikkeen kuumille kesapaiville: http://mexperiencer.blogspot.mx/2013/04/huh-helletta.html

Tama jatski ei ole ylimakeaa, mutta banaanin kypsyys vaikuttaa luonnollisesti lopputulokseen. Suosittelen kayttamaan mahdollisimman mustaa yksiloa. Maapahkina, jogurtti ja valkuainen tuovat annokseen protskua ja kookosoljy komppaa hyvin muita makuja. Herkullinen ja vielapa ravinnerikas valipala siis :)

Blogisi on todella inspiroiva ja tulen aina hyvalle mielelle lukiessani kirjoituksiasi :) jatka samaan malliin!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Tosi hyvän kuuloista!! Pakko kokeilla pian! :) Aineksetkin löytyvät kaikki kotoota :P
Kiitos kovasti kommentistasi Una!! :) Tosi kiva kuulla!

Vierailija

ootko kokeillu jo aamupalapannaria? 4-5 valkuaista ja 1dl kaurahiutaleita, mausteeks kanelia. pitää sit kunnolla haarukalla vatkata, että kaikki valkuaiset sekottuis mahdollisimman näkymättömiin. jopa mulle saa hyvin syötettyä kananmunat tässä muodossa, vaikka muuten en tykkää niistä yhtään :D tää resepti aina jotenki kuulostaa kaikille tosi kammottavalta, mutta ei se kananmuna siinä niinkään maistu. voi syyä vaikka marjojen kanssa.

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Oon kokeillut tota banaanilla! Pitää ehkä kokeilla joskus tätä riisutuakin versiota. :)

jemina

Yksi omista lemppareista on simppeli ja nopea parsakaalipasta, jonka opin aiemmalta auppariperheeltäni.

Eli pastat ja sopiviksi suupaloiksi pilkotut parsakaalit kiehumaan samaan kattilaan, hyvin suolattuun veteen. Pastan kypsyessä toiseen pienempään kattilaan oliiviöljyä lämpenemään, ja öljyn sekaan silputaan valkosipulia ja kuivattua chiliä (tai chilirouhetta). Kun pasta on kypsää, valutetaan pastat ja parsakaalit, kipataan takaisin kattilaan ja lämmin öljy päälle. Sekoitellaan, lisätään suolaa/pippuria maun mukaan. Ja ei kun nauttimaan, tietysti mielellään parmesanin kanssa.

Itse suosin tässä pennepastaa ja täysjyvällä saa luonnollisesti terveellisemmän version.. :)

Muutenkin erilaiset kasvispastat ovat omaan mieleen, tässä toinen aiempi suosikki:
http://slightlyfrench.blogspot.com/2013/01/ala-kokeile-tata-kotona.html

katariina

tää on ihan mun lemppari sarja! kolme kertaa toistin nää vahingossa :D vikat meni parin voimasanan kanssa mutta nyt on tosi hyvä olo ^^ kunto on kasvanu selvästi kaheksan viikon aikana!