Hyvää iltaa! Kuten lupailin, tänään olisi vuorossa taas vatsalihashaastetta. Viikot vain vilisevät ja kohta 8 viikon urakkamme onkin jo ohi. Oletteko huomanneet muutoksia?

 

Viimeksi monet kommentoivat, että videot eivät oikein innosta. Olenkin ollut hiukan kiireinen laiska viimeaikoina, jonka takia muutamat haasteet ovat olleet videoita. Lupaan nyt kunnostautua! Usein on hankala saada itse kuvattua näitä liikkeitä, mutta ei kai sillä ole niin väliä, että kuka siinä kuvassa on. 

 

Tehkää taas lämmittelyt alkuun, esimerkiksi samalla tavalla kuin viikolla 1. 

 

Tarvitset käsipainot, penkin/lipaston/pöydän ja jumppamaton. 

 

1. Mene A- kuvan osoittamalla tavalla penkin varaan ja vedä napa kohti selkärankaa. Pidä käsipainoa suorana olevassa kädessä ja hitaasti liikuta sitä sivulle. Tässä ei tarvitse olla kovinkaan suurta painoa. Toista 10 nostoa/käsi.

 

 

 2. Aloita B- asennosta ja laske hitaasti jalkoja ja käsiä suorana alaspäin. Toista 15 kertaa. 

 

 

 3. Mene punnerrusasentoon ja koske polvellasi vastakkaisen käden kyynerpäätä. Tee vuorojaloin 30 toistoa (15/jalka).

 

 

 4. Mene lankkuasentoon. Nosta oikea käsi ja vasen jalka suoraksi. Levitä ne samaa aikaa sivulle, palauta takaisin suoraksi ja laske maahan. Tee vuorojaloin 10 toistoa (5/puoli).

 

 

 5. Ole hetki lankussa edellisen liikkeen jälkeen ja jatka pelkillä käsien nostolla. 10/käsi.

 

 

 6. Käänny toisin päin (käänteinen lankku) ja nosta jalkoja yksitellen ylös suorana. 15/jalka. 

 

 

 Toista koko setti 3 kertaa. 

 

Omat fiilikset treenistä: Oli kyllä tosi rankka. En tiedä johtuiko se se vaan tästä kuumuudesta vai mistä. Ei kyllä tuntunut niin kovasti vatsassa, vaan lähinnä koko kropassa. Tämä vaatii hyvää tasapainoa ja hyvää keskivartalon lihaksistoa. 

 

Kuvat lainattu Pinterestistä.

Kommentit (17)

Eve

Huh, vaikuttaa kyllä todella kovalta treeniltä! Vahvistaa varmasti syviä lihaksia hyvin, jos saa pidettyä tekniikan puhtaana koko ajan. Ainakin osaa liikkeistä täytyy taas ottaa kokeiluun ;)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Joo oli kyllä tosi rajuja noi jotkut. Olin noita yksiä liikkeitä kuvitellut, että tehdään 15/puoli mutta oli pakko vähentää viiteen ku ne oli niin rankkoja :D

Tuuli

Huh! Rankin sun tähänastisista vatsatreeneistä! Vaikka teinkin vaan kaksi kierrosta. Selvästi tuntui koko kropassa pelkän vatsan sijaan. Kiitos!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Hyvä että tuntui! ;) mä epäilin että tuleeko sille vatsalle tossa tarpeeksi treeniä, mutta seuraavan päivän armoton jumi kertoi että tuli :D

Laura

Moikka!
Nyt on pakko kysyä tästä uudesta osoitteesta. En ole vielä tähän uuteen blogikuvioon perehtynyt, mutta mulla ei ainakaan tule enää bloggeriin sun postauksia, joten seuraaminen on todella työlästä nyt, kun niin moni blogi jota luen siirtyi tänne. Täytyykö nyt siis käydä aina erikseen katsomassa jokainen blogi, että onko tullut uusia postauksia, vai saako tällä uudellakin systeemillä liityttyä jotenkin lukiaksi ja ilmoitukset uusista postauksista? Auttakaa tyhmää (:

..inmotion

Bloggerin lukuluettelon vasemmassa yläkulmassa on Lisää-nappi. Klikkaat vaan sitä ja lisäät tän uuden URL-osotteen sille tarkoitettuun kenttään ja tallennat, niin johan rupeaa postaukset taas listassa näkymään :)

katariina

tein tänää ekan kerran uudelleen ton ykkös viikon haasteen ja huomasin että jalkojen laskut onnistu huomattavasti tosi paljon paremmin kun ekalla viikolla! onnistu selvästi paremmin tehttä liikkeet kunnolla koska kun lähdin juoksemaan nopeasti koiran kanssa pienen pika lenkin ennen suomen peliä... vatsa lihaksia kramppas oikeen kunnolla! sieltä ne tulee joskus esiiki varmaan ;) pakko kiittää sua tästä motivoivasta blogista viellä kerran :D

karo

tuli mieleen et ois kiva jos toteuttaisit samalla tavalla ku tän vatsalihashaasteen, niin peppu/reisihaasteen=)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Hei! Aiemminkin on kyselty tätä. Mutta valitettavasti oon aika huono tekemään peppu & jalkatreeniä kotosalla. Jotenkin se on se ainut minkä haluan tehdä salilla. Sen takia en varmaankaan keksisi kauhean hyviä liikkeitä siihen :/

Eeva

Mä ehdottaisin näiden vatsalihasten vastapainoksi esimerkiksi postaussarjaa "viikon sellkälihasliike", varsinaista haastetta on ehkä(?) vaikeampi keksiä. :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Moi Eeva! Hyvä idea :) voisin tosiaan tehä jonkun tuollaisen missä esittelen aina jonkun yhden uuden liikkeen :) kiitos kommentista!

katariina

Nelos liikettä en saanu jostain syystä tehtyä ja kolmannella kierroksella otti ranteisiin mulla noi punnerrus asennon liikkeet ikävästi. mulla on vähän ylitaipuvat nivelet kyynärtaipeissa ja ranteissa, niin voi olla sen takia. :/ tuli itelle semmonen olo että oon vaan laiska enkä viiti yrittää kun ei nelos liike onnistunu :D!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Voi harmi! Ei kannata toisaan tehdä, jos tuntuu kipuja! Ei se laiskuutta ole :D

katariina

pitää miettiä jotai vaihtoehtosia tai jättää vikoilla kierroksilla väliin sitten noi mitkä ottaa ranteeseen liikaa :) Oon ihan innoissaan tosta haasteesta ja seki loppuu jo mullaki kohta. Alkaa huomaamaan kyllä että vatsalihasten kestävyys on kasvanu kun jalkojen laskutkin on jo tosi mukavia tehä ekaan viikkoon verrattuna :D