Yritin tänään kehitellä vaikka minkälaista treeniä kotona tehtäväksi, mutta jotenkin oli kamalan vaikeaa saada kunnon poltetta aikaiseksi. Ehkä tässä on jo hiukan voimat vahvistuneet. Miten teillä on mennyt?

Koska tarkoituksena oli treenata sitä masua mahdollisimman monella eri tavalla, ajattelinkin sitten tämän viikon olevan tällainen rasvanpolttoon keskittyvä. Tämä treeni on todella nopeatempoinen, joten kannattaa ensin vaikka katsoa videolta liikkeet läpi, jottei siihen mene aikaa. Et tarvitse muuta kuin jumppamaton. Aikaa ei mene kuin 5 minuuttia! Ei siis tekosyitä! :)

 
Omat fiilikset treenistä: Melko helpolta tuntui loppujen lopuksi, vaikka hiukan ehtikin hengästyä. Aloin miettiä tuon jälkeen, että oliko noita liikkeitä sittenkin tarkoitus tehdä kauemmin? Tuossa alussa sanotaan "12 minutes of interval training", mutta video kestääkin sitten vain 5 minuuttia. 
 
Mennään kuitenkin tällä viikolla tämän mukaan ja laitetaan se rasva palamaan. Ensi viikolla sitten taas kunnon lihaskuritusta ;)

Kommentit (33)

mea

Jotkut youtubesta löytyvät jumppavideot on oikeesti niin hulluja, ettei mitään rajaa, ja niihin ei ihan tavallinen tallaaja pysty :-D Tämmöset rasvanpolttotreenit on kuitenkin kivoja :-)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

No niinpä! Usein tuntuu, että just noi mimmit vetää aina pahimmat treenit! :) mutta helppo tapa saada hiki pintaan nopeasti kotonakin ;)

Nortti

Tää on hyvä! Oon joskus tehnyt tämän ja muistan, että ei tuo nyt ihan lälly ollut :D Hyvä, että tuli taas vastaan, Kiitos! Täytyykin vetäistä läpi! Kyllä siitä pitäisi 12 minuutin treeni tulla. Täällä osoitteessa on kirjalliset ohjeet videon lisäksi, jotka voi selkeyttää: http://www.bodyrock.tv/2011/05/31/amazing-abs-workout/Sekuntikelloa (tai älypuhelimen sovellusta tai ihan nettiä - googlettaa esim. "interval timer") tarvitsee avuksi, jos haluaa tehdä sen 12 minuutin treeninä.

Anonymous

Voiko mun painonnousu johtua siitä että oon alkanu tekee tätä haastejuttu, vatsoja siis? Syön kyllä ihan normisti niin kuin ennenki.

Anonymous

Eka ano! Eikös se oo niin että kun alkaa liikkuun enemmän/laihduttaan, nii muutama kilo saattaa näkyy vaakas lisää mutta sitte lähtee laskemaan? Itsellä käynyt niin ! :)

Ansku

Löysin tän sun blogin tänään, ja heti kun löysin aloin lukemaan postauksia, ajattelin vaan aina et luen tän ja sit meen pois. Mutta ei varmaan 2 tuntia tänään oon yhteensä näitä kaikkia lukenut, aivan ihania. Kirjotat ihanasti, koko blogi tosi pirteen olonen. Oon vielä tosi nuori, ja tuossa yhdessä postauksessa puhuttiinkin laihduttamisesta/liian kovasta treenistä nuorille ja joukkuelajeista, saleista yms. Niin sitä vaan, että mä oon ala-asteella, kuudennella luokalla. Ja harrastan jalkapalloa, ja teen kotona lihaskuntoa ja venyttelen. Niin mihin tän ikäset edes tarvitsis salia? Mietein vaan, kun jos haluaa sinne pelkkiä vatsoja ja punnerruksia mennä tekeen, ni eiks se on turhaa. Sain niin paljon inspiraatiota näistä postauksista, ja haaveilen kyllä hyvästä kunnosta ja hyvistä ja terveellisistä elämäntavoista. Kun näitä luin tajusin, et mikä vaan on mahdollista. Ihana blogi♥

Kirsikka

Pakko vastata vaikken Elisa olekaan, että ei kutosluokkalainen tee salilla mitään, kuten fiksusti oot asian ymmärtänytkin :) Sinun iässä oman kehon painoilla tehtävät kuntopiirit ym. ovat turvallisia, lisäpainoilla huhkiessa kasvava lapsi/nuori voi saada vakavia vaurioita.Olen itse harrastanut kilpaurheilua lapsuuteni ja nuoruuteni, ja taisin olla jo 15-vuotias, kun tein ensimmäisiä lihaskuntoharjotteita lisäpainoilla. Kerkiät vielä salille! :) Tässä blogissa on paljon tosi kivoja vinkkejä terveellisiin elämäntapoihin ja asenteisiin, vaikka salireenijutut jättää vielä parin vuoden päähän odottamaan.

Vilmaa

Minäkin olen kuudennella luokalla.Haaveilen itsekkin hyvästä kunnosta ja terveellisistä elämä tavoista,teen kotona silloin tällöin lihaskuntoa ja venyttelen,en sen kummempaa.Minulla ei ole ideana laihtua vaan pitää itseni hyvässä kunnossa:)sinulla on ihana blogi♥

Vilmaa

Ja pitää lisätä,että en osallistunut vatsalihas haasteeseen,koska olen liian nuori. Olisi muuten ollut kivaa kokeilla tämmösiä:)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Hei Vilmaa ja Ansku! Kirsikka vastasikin tuossa todella hyvin :) Teillä tuntuu kummallakin olevan hyvä ja terve suhde liikkumiseen! Pitääkää siitä kiinni :) Kiitos ihanista kommenteista <3

Kirsikka

Nuo BodyRockerin videot on niin kivoja, olin joskus melkein koukussa niihin :) Tuolta löysin aikoinaan yhden lempiliikkeistäni, seistään yhdellä jalalla toinen jalka koukussa ja vuorotellen kurotetaan käsillä kohti maata (varpaita) ja kohti taivasta, ottaa kivasti takamukseen! :) Ja kivasti meinaa pyörtyä joskus...

Kirsikka

EDIT vielä, että varpaisiin kosketaan, ei muuten tuu sitä olennaista kyykkäävää liikettä :)

Kirsikka

Hmmm ei pistoolikyykky, tämä on paljon kevyempi versio... en löytänyt sitä videota netistä enää missä sen on, mutta kun pistoolikyykyssä jalka on ojennettuna suoraan eteen, niin tässä riittää että jalka on vain irti maasta, mieluummin ojennettuna hieman taaksepäin. Pudota joku tavara jalkojen juureen ja nouki se yhdellä jalalla seisten niin hoksaat heti :D

RagDoll

Jeee! Pääsin tänään runsaan viikon tauon jälkeen takaisin salille. Liikuntakielto tuntui syöneen kuntoa jo viikossa ja hiki lensi.. Kiitos näistä vatsatreeneistä. Ainakin se edellinen "polvet kyynärpäihin lankussa" tuntui oikein kivasti. ;)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Jeee! Se fiilis on ihana, kun pääsee taas treenin pariin tauon jälkeen :) Hyviä reenejä! ;)

Anonymous

Oi, tämä sinun blogisi on aivan ihana! Löysin sattumalta pari viikkoa sitten ja oli pakko jäädä seuraamaan.(: Osaisitko muuten antaa jotain hyviä syvien vatsalihasten treeni vinkkejä? (Staattiset pidot hiukan ongelma selkä vaivan takia) Ja teenkö mielestäsi jotakin väärin kun en saa melkein koskaan poltetta alavatsan lihaksiin, vain ylävatsaan?

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Kiitos! Syviä vatsalihaksia saa treenattua ihan tavallisilla vatsalihasliikkeillä. Vetää vain navan selkärankaan ja koittaa aktivoida juuri sen korsetin, eikä niitä päällimmäisiä lihaksia. Näin siis ainakin minä yritän tehdä :D en tiedä onko se paras tapa. Et tee varmaan väärin, itsellänikin tuntuu usein enemmän ylävatsoissa. :)

Anonymous

Moi! Ihanan inspiroiva blogi sulla (: aattelin tässä kysästä ootko koskaan kokeillut Nike Training Club appia? Tosi hyviä kotitreenejä, ainakin mun lihakset on kasvanut ja kunto kohentunut, olen käyttänyt sitä apuvälineenä nelisen kuukautta (: älypuhelimen tai pädin tarvii että pääsee siihen käsiks mutta ois kiva kuulla mitä mieltä oot siitä ja treeneistä mitkä sieltä löytyy! Vårhälsningar!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Kiitos! :)Käytin joskus vanhassa iphonessa sitä melko usein! Nyt en ole ladannut sitä enää uuteen, joten muista, mitkä oli lemppareita. Tykkäsin kyllä siitä! Se on vähän kuin ois oma PT taskussa mukana ;)

kata

no noiten kuvien kanssa sentää tuli jo jotain tosta treenaamisesta :D toi yks liike jonkun lainen lankku vissiin? on ihan kauheen vaikeeta mulle vasemmalle kädelle nojattaessa :D

Laura Ylämäkipää

Olisko sulla ollu linkkejä näihin videoihi mitä täs vatsalihas haasteessa on? :) Olisin halunnu lähtee kokeileen kans tätä haastetta! mulla ei jostain syystä noi videot näy..

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Ei valitettavasti oo :( Ne hävisi siinä blogin siirrossa. Tosi tylsä juttu!

m

moikka! aloitin tekemään tätä nyt syksyllä, mutta tässä video ei näy, niinkuin ei edellisessäkään...